Kompakt lub miejski do 20 tys z prostą benzyną

22 Paź 2023, 19:58

Koreańców i japońskich chyba nie bierzemy pod uwagę bo mocno gniją, a to jednak już będa nastoletnie auta, wątpliwe by ktoś to konserwował na tym etapie.
DavidT
Nowicjusz
 
Posty: 11

22 Paź 2023, 20:30

DavidT napisał(a):Koreańców i japońskich chyba nie bierzemy pod uwagę bo mocno gniją, a to jednak już będa nastoletnie auta, wątpliwe by ktoś to konserwował na tym etapie.


zdziwił byś się
ten co nie konserwowany już zgnity

Ten co był konserwowany nie jest zgnity

Ja mam takie okazy które mają zrobioną konserwację, i nawet mazdy stare też są....i chwała ze poprzedni właściciel to zrobił bo auto jest bdb blacharsko

Tak więc szukaj takich japończyków w których ktoś konserwował bo są takie egzemplarze


I tak to będzie wyglądało na przykład...Auto z Danii :lol:

A inn jadą do Auta polski salon za grube miliony (bo polski tfu salon) i auto nie ma podłogi :mrgreen:
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1212
Ostrzeżenia: 1

23 Paź 2023, 07:41

A myślisz że Vagi nie gniją? Przyjedź do mnie pokaże Ci naszego Golfa 6 z 2012roku który już ma problemy z rudą i nie jest to jedyny przypadek bo one tak mają.
I tak jak poprzednik napisał,jak ktoś nie robił konserwacji to lipa,zawsze możesz kupić zdrowe auto i później zrobić konserwację dla świętego spokoju.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38383
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

23 Paź 2023, 10:11

DavidT napisał(a):poszukuje dla syna auta do 20 tys z prostą benzyną, najbardziej mu się widzą vagi, stąd wybraliśmy głównie takie modele (każdy z silnikiem 1,4-1,6)
Seat Ibiza 6L
VW Golf 6
Seat Leon II
VW Polo 6R
Audi A3 8P 3 drzwi
Ford Focus

Czy to są dobre modele? Na Japonie nie patrzymy bo raz że się nie podoba a dwa że gniją na potęgę.
Warunek konieczny to prosty silnik benzynowy, nie starsze auto niż 2008 rok produkcji chyba że jakiś rodzynek zadbany, zakonserwowany to może być i starszy.


Zestaw pobożnych życzeń bo co Ci po roczniku jak za 20k możesz mieć z 2007 zadbana auris albo corolle e12 fl z ostatniego wypustu z nalotem 100k.km która przejeździ pozostałe Twoje młodsze typy.

Co do rdzy to spokojnie możesz odstrzelić fordy, golfy 6 hmm więc za dużo możliwości Ci nie zostaje.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10105
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

23 Paź 2023, 10:14

DavidT napisał(a):Koreańców i japońskich chyba nie bierzemy pod uwagę bo mocno gniją


To się przyjrzyj na VW/Audi jak gniją, bo chyba zaślepiony jesteś miłością do niemieckiej motoryzacji...

Ile zamierzasz tym autem jeździć? 20 lat? To nie 1990 rok gdzie się kupowało Golfy 2 czy Audi 80 w ocynku bo wszystko inne gniło. Dziś się patrzy na to czy podłoga i progi całe, jak tak to konserwacja i masz spokój.

Lepiej mieć serwisowy spokój, niż kierowanie się mityczną rdzą która nie ma wpływu na funkcjonowanie auta (pomijam zgnite auta oczywiście).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

23 Paź 2023, 11:11

galakty napisał(a):Dziś się patrzy na to czy podłoga i progi całe, jak tak to konserwacja i masz spokój.
No właśnie a w autach z EU nie ma z tym problemu, więc po co na siłe iść w japońce czy koreańskie?

Oglądaliśmy kilka golfów 6 i nie spotkałem się z jakimś który by miał korozję.
Auta spoza EU w wieku nastu lat, gniją pod kątem też zawiasu, tam nie ma się co trzymać, więc zabawa w remonty poważne karoserii, które będą sporo kosztować nie mają sensu.
Europejskie auta mają progi, błotniki zgnite ale to się wymieni i śmiga się dalej nie trzeba reanimować pół karoserii albo bać się że auto nie przejdzie przeglądu lub spadnie pół zawiasu

Także szukamy vagi głównie 1,4-1,6 pod gaz, bo po co iść w coś co od razu skazane jest na porażkę?
Gdyby to było 5 letnie auto, to co innego ale 17 latek z Japonii no to bez przesady.

Ponawiam pytanie czy w vagu 1,6 8v a 16v ma jakąś znaczącą różnice? Który lepszy?
DavidT
Nowicjusz
 
Posty: 11
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bezpieczne hamowanie w warunkach zimowych
    Podczas zimowej pory roku, wielu kierowców doświadcza wydłużonej drogi hamowania na nawierzchniach pokrytych śniegiem lub oblodzonych. Czy jednak wszyscy zastanawiają się, co dokładnie wpływa na odległość, jaką pokonuje ...

23 Paź 2023, 11:42

DavidT napisał(a):więc po co na siłe iść w japońce czy koreańskie?


Bo bo mechanicznie są o wiele lepsze.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2373
Przebieg/rok: >50tys. km

23 Paź 2023, 11:48

DavidT napisał(a):No właśnie a w autach z EU nie ma z tym problemu, więc po co na siłe iść w japońce czy koreańskie?

Nikt na siłę nie proponuje Japońców tylko stwierdziłem fakt że Twoje typy święte nie są pod względem rdzy.
DavidT napisał(a):Europejskie auta mają progi, błotniki zgnite ale to się wymieni i śmiga się dalej nie trzeba reanimować pół karoserii albo bać się że auto nie przejdzie przeglądu lub spadnie pół zawiasu

Jak czytam te głupoty to śmiać mi się chce progi jak wszystko wiesz, nawet lepiej od blacharzy do których przyjeżdżają ludzie z "tylko" progami do wymiany to ok.
DavidT napisał(a):Także szukamy vagi głównie 1,4-1,6 pod gaz, bo po co iść w coś co od razu skazane jest na porażkę?

Nie jest skazane na porażkę tylko pod względem rdzy nie jest różowo jak opisujesz.
DavidT napisał(a):Ponawiam pytanie czy w vagu 1,6 8v a 16v ma jakąś znaczącą różnice? Który lepszy?


Jeden nie jedzie i dużo pali drugi prawie nie jedzie, dużo pali oleju i benzyny.

Cały zamysł tego na co było zwrócona uwaga to że Twoje typy też rdzewieją a niby chcesz tak tego unikać.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10105
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

23 Paź 2023, 12:08

DavidT napisał(a):No właśnie a w autach z EU nie ma z tym problemu


Sorry ale widziałem tyle zgnitych Golfów, Audi i Focusów że mi nie wmówisz. Rób jak chcesz.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

23 Paź 2023, 13:37

To może Mercedesa 17 letniego też mam szukać? No to jest to samo, błotnik za 300 zł w golfie to nie jest wszechobecna rdza, albo jak u mojego kolegi problem z przeglądem w Hondzie Accord bo mu zawias za chwilę spadnie na ziemie.
Dlatego chce unikać tych aut a Wy mnie przekonujecie że dobre silniki są i co z tego? Jak 10k włoże w blacharkę? ablo i zezłomuje auto?
W rodzinie była Octavia 1,6 i też świetnie smigała,
sam miałem Golfa IV gnił próg ale normalnie się go podnosiło i przeglądy przechodził to jest zupełnie coś innego.
Ja się nie chce babrać w auta, które z zasady są skazane na porażkę, walka z rudą jest przegraną od początku do końca.
DavidT
Nowicjusz
 
Posty: 11

23 Paź 2023, 14:22

Tu masz pod nosem u siebie Golfa 6: (tylko ponad budżet)
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/v ... FJrwZ.html
PabloTrek
Nowicjusz
 
Posty: 47

23 Paź 2023, 17:04

Po dobre auto to i na drugi koniec kraju warto jechać, ale musi być pewnie auto, a nie tylko wycieczka. Lepiej pojechać gdzieś dalej niż potem kupić cokolwiek w okolicy sypiące się.
dunkdomez
Obserwowany
 
Posty: 1

24 Paź 2023, 10:18

PabloTrek napisał(a):Tu masz pod nosem u siebie Golfa 6: (tylko ponad budżet)
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/v ... FJrwZ.html

Z tym jestem umówiony na oględziny ale mimo że stwarza pozory prywatnego sprzedawcy, to czytając opis wygląda jakby handlarz no i auto dosyć biednie wyposażone.

Jeszcze pod Gdańskiem jest jeden od takiej dziewczyny ale silnik 1,4...no niby dla osoby co to dopiero prawko zdała może starczy ale zobaczymy.
DavidT
Nowicjusz
 
Posty: 11

24 Paź 2023, 11:16

Fakt bieda edition i raczej na 90% handlarz.

Tutaj masz pod nosem jeszcze takiego i lepiej wyposażonego niż ten czarny
[link do oferty na Olx wygasł]
tylko od razu na starcie do wywalenia przednie chlapacze i gąbki które znajdują się nad nadkolami o ile jeszcze są bo po zimie ruda na pewno się pojawi na dole błotników (standard w Golfach) i trzeba będzie robić/wymieniać błotniki.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38383
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

24 Paź 2023, 12:39

Dzięki i te lampy z tyłu też masakra, podejrzewam że one nawet homologacji nie maja i nie można tak jeździć, fatalnie to wygląda.
Dużo chcą ci sprzedawcy za takie zwyczajne wersje 1,6 no ale auto trzyma cenę, może się uda coś ponegocjować.
DavidT
Nowicjusz
 
Posty: 11