Komunikat niskiego cisnienia

komunikat niskiego cisnienia

13 Paź 2010, 12:47

witam , niedawno zaraz po odpaleniu samochodu wyskoczyl komunikat low engine oil pressure (niskie cisnienie oleju) po czym odrazu po sekundzie (moze szybciej) zniknoł, , nigdy wiecej juz mi sie to nieprzytrafiło, co to moze byc? dodam ze komputer wskazuje prawidlowe cisnienie. poziom oleju na max. Pozdrawiam
rpw_2005
Nowicjusz
 
Posty: 39
Rejestracja: 02 Paź 2010, 11:51
Miejscowość: PL
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: Alfa Romeo 166
Silnik: 2.5 V6 24V
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Komunikat niskiego cisnienia

13 Paź 2010, 18:38

A nie było to czasami z rana jak było zimno? Jaki masz wlany olej w silniku?
17 kwietnia 2017 na guza mózgu zmarła moja kochana żona Beti, mając 44 lata. Na forum jestem teraz sporadycznie.
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 15011
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: komunikat niskiego cisnienia

25 Paź 2010, 12:48

zimno bylo ale silnik byl goracy (ponownie odpalany) olej mam castrol 5w40, ostatnio znow przy odpaleniu zaobserwowalem ten komunikat po czym od razu zniknoł i cisnienie wskazał na max.
rpw_2005
Nowicjusz
 
Posty: 39
Rejestracja: 02 Paź 2010, 11:51
Miejscowość: PL
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: Alfa Romeo 166
Silnik: 2.5 V6 24V
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Komunikat niskiego cisnienia

25 Paź 2010, 14:05

Hmmm, ciężko tak stwierdzić. Olej masz ok, silnik ciepły. Może to wyglądać na jakiś problem z pompą oleju, ewentualnie z filtrem. Kiedy ostatnio był wymieniany olej i filtr?
17 kwietnia 2017 na guza mózgu zmarła moja kochana żona Beti, mając 44 lata. Na forum jestem teraz sporadycznie.
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 15011
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: komunikat niskiego cisnienia

25 Paź 2010, 18:32

olej i filtr zostały wymienione około miesiac temu, moze to juz pompa siada albo jakis syf jest w misce? moze sprawdzic pompe i zajrzec czy niezasyfiona, podobno tam sa jakies kanaliki , moze one tez sa zapchane i olej kiepsko jest rozprowadzany , cisnienie zostało mierzone i wynosi na cieplym silniku przy 700rpm 0.7 - 1.0 bara a przy 4000rpm 3.8 bara
rpw_2005
Nowicjusz
 
Posty: 39
Rejestracja: 02 Paź 2010, 11:51
Miejscowość: PL
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: Alfa Romeo 166
Silnik: 2.5 V6 24V
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Komunikat niskiego cisnienia

25 Paź 2010, 18:53

Doraźnie można tak zrobić. Ale ja bym to zostawił póki co. Takie półsekundowe opóźnienie może być spowodowane nawet czujnikiem. Póki ten komunikat nie wyświetla się podczas jazdy, to narazie dałbym temu spokój. Tym bardziej, że jak pisałeś i olej i filtr był wymieniony.
Jeżeli nie będzie ci to jednak dawało spokoju, to można podłączyć równocześnie i manometr i komputer i porównać jakie ciśnienie pokazuje manometr, a jakie komputer. Wykluczy to ewentualną awarię czujnika.
A szukać co jest przyczyna narazie nie ma raczej sensu - żaden mechanik podejrzewam nic nie znajdzie, ponieważ jak do niego zajedziesz, to wszystko będzie ok.
17 kwietnia 2017 na guza mózgu zmarła moja kochana żona Beti, mając 44 lata. Na forum jestem teraz sporadycznie.
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 15011
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Honda odważnie wkracza w czwartą rewolucję przemysłową Honda odważnie wkracza w czwartą rewolucję przemysłową
    W minionym roku Honda przeznaczyła na badania i rozwój 6.2 miliarda dolarów. Sporą część tego budżetu przeznaczono na modernizację fabryk w duchu przemysłu 4.0. Z oficjalnych doniesień wiadomo, że firma inwestuje ...
    Toyota Hilux Tonka – nowy monster truck powstanie w Australii Toyota Hilux Tonka – nowy monster truck powstanie w Australii
    W zeszłym roku projektanci Toyota Australia zyskali światowy rozgłos dzięki koncepcyjnej Toyocie 86 Shooting Brake. Teraz zespół poszedł za ciosem i rozpoczął prace nad samochodem, który w każdym Australijczyku ...

  • Re: komunikat niskiego cisnienia

    26 Paź 2010, 18:29

    cisnienie bylo sprawdzane miesiac temu i bylo ok, temat poruszylem dlatego iz tego samego dnia podczas podjazdu na wzniesienie dosyc strome i zatrzymaniu sie na nim przy wlaczonym samochodzie cos mi zapiszczalo tak na sekunde ale gdy spojzalem na wyswietlacz to juz komunikatu niebylo, wiec myslalem ze to znow te niskie cisnienie ale niebylem pewny bo to tak szybko tylko piskło ze niezdazylem zauwazyc co to znowu za komunikat byl. pozatym podczas jazdy komputer wskazywal caly czas prawidlowe cisnienie.
    rpw_2005
    Nowicjusz
     
    Posty: 39
    Rejestracja: 02 Paź 2010, 11:51
    Miejscowość: PL
    Prawo jazdy od: 01 01 2001
    Auto: Alfa Romeo 166
    Silnik: 2.5 V6 24V
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Komunikat niskiego cisnienia

    26 Paź 2010, 18:43

    sprawdź manualnym miernikiem ciśnienia rzeczywiste ciśnienie, często czujnik warjuje, nie wjechałęś przypadkiem w jakąś większą kałuże ostatnio?? albo nie myłeś silnika??
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6643
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 23:40
    Miejscowość: z błota ;)

    Re: komunikat niskiego cisnienia

    26 Paź 2010, 18:55

    manualnym miernikiem cisnienie jest ok, wiec chyba ten czujnik, wilgotno bylo w sumie :D deszcz lał
    rpw_2005
    Nowicjusz
     
    Posty: 39
    Rejestracja: 02 Paź 2010, 11:51
    Miejscowość: PL
    Prawo jazdy od: 01 01 2001
    Auto: Alfa Romeo 166
    Silnik: 2.5 V6 24V
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Komunikat niskiego cisnienia

    26 Paź 2010, 19:13

    wilgoć czasem powoduje warjacje... jak problem się nie powtórzy olej sprawe jeśli się powtórzy zaczął bym od tego czujnika
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6643
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 23:40
    Miejscowość: z błota ;)

    Re: komunikat niskiego cisnienia

    26 Maj 2011, 21:26

    odgrzebuje temat bo znowu mi sie tak stalo, mianowicie odpalam samochod po postoju i zaraz po odpaleniu mruga komunikat braku cisnienia oleju i cisnienie na elektronicznym wskazniku zerowe, komunikat piszczy sobie sekunde po czym cisnienie wzrasta do max i komunikat znika i juz sie niepokazuje (na szczescie), dzieje mi sie tak moze z 10 razy na rok. zaraz po odpaleniu przez sekunde cisnienia brak, po czym wszystko ok, grzebac cos z tym czy olac sprawe?
    rpw_2005
    Nowicjusz
     
    Posty: 39
    Rejestracja: 02 Paź 2010, 11:51
    Miejscowość: PL
    Prawo jazdy od: 01 01 2001
    Auto: Alfa Romeo 166
    Silnik: 2.5 V6 24V
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Komunikat niskiego cisnienia

    03 Cze 2011, 07:16

    Jest zjawiskiem całkowicie normalnym, że zaraz po odpaleniu silnika - przez sekundę, dwie, trzy - w zależności od temperatury otoczenia, lepkości i temperatury oleju, itd.. ciśnienie smarowania w silniku będzie zerowe (niskie) a dopiero potem wzrośnie do odpowiedniej wartości. Silnik niepracujący nie napędza pompy olejowej i z tego powodu brak jest ciśnienia oleju. Dopiero poparu/nastu/dziesięciu obrotach wału korbowego, pompa zassie olej, przetłoczy go przez filtr olejowy i poda do magistrali olejowych silnika.
    Jeśli to zjawisko nie występowało wcześniej, a dopiero po wymianie oleju i filtra, a rzeczywiste ciśnienie smarowania w silniku jest dobre - to warto zainteresować się filtrem oleju - możliwe, że założono filtr prosty, bez zaworu zwrotnego w środku. Taki filtr olejowy po wyłączeniu silnika zamiast trzymać w sobie olej, pozwala mu ścieknąć do miski olejowej, jego miesjce zajmuje powietrze i potem, po następnym odpaleniu silnika, ciśnienie smarowania będzie niskie, zanim pompa olejowa nie zapełni filtra oleju nową porcją oleju.
    Szczera dyplomacja jest tak prawdziwa jak sucha woda albo drewniana stal. J. Stalin.
    oprawca_1978
    Początkujący
     
    Posty: 67
    Rejestracja: 28 Paź 2009, 21:27
    Miejscowość: Zegrze

    Re: komunikat niskiego cisnienia

    06 Sie 2018, 17:28

    Witam,
    w temacie kontrolki "engine oil low pressure" - wczoraj sprawdziłem olej w mojej 147 2.0, i okazało się że jest 1/3 stanu. Postanowiłem dolać (tego samego, którym jest zalany silnik - Mobil S2000 10w40), i po dolaniu około litra i odpaleniu silnika (jakąś godzinę później) wyskoczył mi komunikat z tematu. Nigdy wcześniej ten komunikat się nie pojawiał. Ktoś ma jakiś pomysł co mogło się stać, i czy mam się umawiać do warsztatu i zamartwiać?
    Pozdrawiam i dzięki za wszelkie odpowiedzi.
    Bro2000
    Obserwowany
     
    Posty: 1
    Rejestracja: 06 Sie 2018, 17:21

    Re: komunikat niskiego cisnienia

    07 Sie 2018, 21:07

    jak jezdzisz na castrolu to zaglądaj od razu do smoka i czyszczenie bo z tego co pisesz to ja bym obstawiał smok zanieczyszczony
    tomaszjed
    Nowicjusz
     
    Posty: 17
    Rejestracja: 08 Kwi 2017, 20:32
    Prawo jazdy od: 10 10 2004
    Przebieg/rok: 24tys. km
    Auto: hiundai santa fe
    Silnik: 2.2 crdi
    Paliwo: Diesel
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006
     
    • Lotus Evora 410 Sport
      Motor pickup, trójkołowy
      Skoda Citijet
      Track Day 23.03.2104, BMW E30, naprawa tylnego koła