Komunikat "skontroluj światła hamowania stop"

12 Cze 2022, 20:26

Cześć, samochód Laguna 3, pojawił się komunikat "skontroluj światła hamowania", a razem z tym komunikatem przestały świecić wszystkie stopy. Jakaś typowa usterka dla L3? Bezpiecznik? Czujnik przy pedale?
lukeboss
Początkujący
 
Posty: 137
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Clio II ph 2
Silnik: 1.2 75 KM 55 kW 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

12 Cze 2022, 21:02

Jak wszystkie nie świecą na raz to nie jest typowa usterka i tak jak napisałeś w pierwszej kolejności należy sprawdzić bezpiecznik od stopu, a jak będzie ok to czujnik przy pedale hamulca.

Dodatkowo możesz spróbować odczytać kod błędu ze sterownika bo on może wskazać bezpośrednio na występujący problem.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 7620
Zdjęcia: 24

13 Cze 2022, 13:19

Czujnik świateł hamulca wymieniony na nowy, bezpieczniki w kabinie sprawne. Jednak błąd pojawia się cały czas. Czasem się sam zdiagnozuje i zniknie, ale przy każdym naciśnięciu pedału hamulca błąd wraca. Odłączyłem trzecie światło stopu, bo z tego co widzę jest nieszczelne i mogła tam się dostawać woda na ledy, ale to też nic nie zmieniło. Macie jakiś pomysł jak to ugryźć?
lukeboss
Początkujący
 
Posty: 137
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Clio II ph 2
Silnik: 1.2 75 KM 55 kW 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

14 Cze 2022, 08:46

lukeboss napisał(a):przy każdym naciśnięciu pedału hamulca błąd wraca
Światła stop wtedy świecą?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 7620
Zdjęcia: 24

14 Cze 2022, 08:48

Nie. Wraz z komunikatem blokuję światła.
lukeboss
Początkujący
 
Posty: 137
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Clio II ph 2
Silnik: 1.2 75 KM 55 kW 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

14 Cze 2022, 09:07

No to w tym momencie trzeba by sprawdzić czy przy hamulcu na czujniku jest napięcie i z niego wychodzi będzie wiadomo gdzie szukać dalej czy w instalacji przed czujnikiem czy za nim.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 7620
Zdjęcia: 24
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opony mają moc – ratują życie, tylko daj im szansę
    Dawno, dawno temu wszyscy jeździli na jednych oponach i marzyli o Fiacie 125p. Rzeczywiście, historycznie opony na cały rok towarzyszyły motoryzacji przez wiele dziesięcioleci. Z czasem jednak, zwłaszcza od lat 80’, ...
    Co powinien zrobić świadek wypadku?
    W ramach cyklu Piątek ze Szkołą Auto, prezentujemy kolejny materiał dotyczący bezpieczeństwa na drodze. W tym tygodniu instruktorzy doradzają, jak zachować się będąc świadkiem wypadku. Radosław Jaskulski, instruktor Szkoły ...

14 Cze 2022, 09:20

Źle powiedziałem, bo już dużo kombinuje. Czujnik wyciągnąłem zza pedału hamulca i leżał obok, ciągle podpięty do kostki. Błąd się wyzerował sam, normalnie hamowałem, a światła STOP świeciły stale, bo czujnik był wysunięty, gdy go wcisnąłem to pojawił się komunikat, a światła zgasły.
lukeboss
Początkujący
 
Posty: 137
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Clio II ph 2
Silnik: 1.2 75 KM 55 kW 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

14 Cze 2022, 09:37

No dobrze ale przy wyciągniętym czujniku nie ma zależności między hamowaniem, a światłami :wink:
lukeboss napisał(a):gdy go wcisnąłem to pojawił się komunikat, a światła zgasły
Ok, czujnik z tego co wiem działa tak że jak jest wysunięty to światła powinny świecić jak go wciśniesz powinny zgasnąć. Czyli jak go wcisnąłeś zgasły i pojawił się błąd ale jak go ponownie puściłeś to światła już się nie zapaliły, tak? Teraz sprawdź czy do czujnika dalej dochodzi i wychodzi napięcie? Jeżeli tak będzie to znaczy że problemu trzeba szukać dalej gdzieś za czujnikiem w instalacji.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 7620
Zdjęcia: 24

14 Cze 2022, 11:36

Na kostce od czujnika światła na pinach nie ma prądu. Wyjąłem z też kostkę od trzeciego światła STOPu tam dochodzi 10V, po podłączeniu do niej ledów to spada do 3V.
lukeboss
Początkujący
 
Posty: 137
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Clio II ph 2
Silnik: 1.2 75 KM 55 kW 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

14 Cze 2022, 13:10

Jeżeli na czujniku stopu ( tym pod pedałem hamulca ) masz wtyczkę na 4 piny ( 4 kabelki ), to zmierz miernikiem przejście między 1-2 i 3-4. Przy wciśniętym pedale hamulca, powinno być przejście na pinach 1-2, a na 3-4 brak przejścia. Po puszczeniu pedału hamulca powinno być odwrotnie.
Z tego co pamiętam, to ten czujnik można spokojnie rozebrać, podgiąć blaszki i poskładać. Może się okazać, że przy puszczonym pedale hamulca nie ma przejścia na pinach 3-4.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 19420
Zdjęcia: 1207
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Cze 2022, 14:02

Przy włączonym silniku mam 14V na 1-2 pin i tak samo na 3-4. Bez względu czy wcisnę pedał hamulca czy nie prąd jest taki sam
lukeboss
Początkujący
 
Posty: 137
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Clio II ph 2
Silnik: 1.2 75 KM 55 kW 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

15 Cze 2022, 13:58

Nie chodzi o prąd tylko przejście między opisanymi pinami. I nie na wtyczce, ale na samym czujniku.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 19420
Zdjęcia: 1207
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000