Końcowy tłumik przelotowy

11 Sie 2018, 09:43

Witam, chce zlecic firmie zajmujacej sie tlumikami, wywalenie koncowego tlumika i zastapienie go sportowym/przelotowym , wiem ze bedzie troche glosniej ale pozostala czesc wydechu jest seryjna, zmienie tylko koncowy wiec powinno niebyc za glosno.
Moje pytanie brzmi czy jesli zmienie tylko koncowy tlumik na ten przelotowy to czy nieskróce zywotnosci/niezniszcze silnika?? , czy tlumik koncowy ma wogule wplyw na silnik??? Boje sie potem jakichs awarii typu glowica itp....
Prosze o odpowiedz, pozdrawiam

Auto octavia I 1.6 8V 102km benzyna
rpw_2005
Nowicjusz
 
Posty: 44
Miejscowość: PL
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Skoda Octavia I
Silnik: 1.6 8v MPI 105km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

11 Sie 2018, 11:35

Przecież sam możesz to zrobić jak masz możliwosci, po co wydawać kasę na specjalne firmy? dodatkowo zastanawiam się po co Ci ten tłumik? lepiej wydaj te pieniądze na zmianę filtrów i oleju/zawieszenie czy cos pożyteczniejszego, zostaniesz tylko okrzyczany agrotuningowcem i nie przybędzie +10 do respectu jeżeli na to liczysz, to tylko Octavia w 1.6
Tłumik nie wpływa na żywotność silnika
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

11 Sie 2018, 12:36

To bedzie az tak glosne jak agro??

Myslalem ze jak zmienie tylko koncowy to bedzie "troche" glosniej?

Tez tak mysle ze niewplywa na silnik, ale pytam bo gdzies wyczytalem ze to moze miec wplyw na glowice poprzez zmniejszenie cisnienia w ukl wydechowym dlatego pytam
rpw_2005
Nowicjusz
 
Posty: 44
Miejscowość: PL
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Skoda Octavia I
Silnik: 1.6 8v MPI 105km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

11 Sie 2018, 15:42

No chciałem przelot no to będzie głośno, w ogóle nie ma sensu ta modyfikacja według mnie
rpw_2005 napisał(a): gdzies wyczytalem ze to moze miec wplyw na glowice poprzez zmniejszenie cisnienia w ukl wydechowym
brednie
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

12 Sie 2018, 06:13

Brednie,ale moze zmniejszyc moc auta.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

12 Sie 2018, 10:00

PhantomASA1 napisał(a):ale moze zmniejszyc moc auta.
w takim chrupku 1,6 nie jesteśmy w stanie tego odczuć bo spada tylko nm o kilka dosłownie a poza tym robi się tak przy modyfikacjach z całym układem wydechowym ale nie z samym końcowym gdzie resztę masz ori
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota na targach w Genewie
    Salon Samochodowy w Genewie pokazał, że najbliższe kilkanaście miesięcy zapowiada się w Toyocie ekscytująco. Już w czerwcu w salonach pojawi się jeszcze ładniejsze AYGO, przyszłoroczny Auris będzie miał dwa napędy hybrydowe ...
    Rolling Barrier System - obrotowe beczki na drodze
    "Rolling Barrier System" to w skrócie obrotowe beczki na drodze system ten opracowała koreańska firma ETI. Jest to bariera drogowa złożona z obrotowych beczek, które mają bardzo duże możliwości pochłaniania ...

12 Sie 2018, 10:30

Jest tak...wydech końcowy żeby fajnie mruczał nie może być z przypadku o ile 1,6 będzie mruczał... jak nie będzie z przypadku to będzie kosztować co przy tym aucie jest wywaleniem kasy w błoto. Od strny samej jazdy zmian nie będzie bo i tak mówimy tylko o tyle wydechu i silniku którye nie jest cudem inżynierii kwantowej :mrgreen: ... Ogólnie nie ma potwierdzonych przypadków negatywnych/pozytywnych zmian po podmince ostatniej puchy. Natomiast dłubanie przy całym wydechu może skończyć się pogorszeniem osiągów.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10180
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

12 Sie 2018, 11:27

Czyli rozumiem z waszych odpowiedzi ze silnik jest tak prostej konstrukcji ze nic mu niebedzie po zmiane tylko tlumika koncowego??
rpw_2005
Nowicjusz
 
Posty: 44
Miejscowość: PL
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Skoda Octavia I
Silnik: 1.6 8v MPI 105km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

12 Sie 2018, 11:33

rpw_2005 napisał(a):Czyli rozumiem z waszych odpowiedzi ze silnik jest tak prostej konstrukcji ze nic mu niebedzie po zmiane tylko tlumika koncowego??


Generalnie po zmianie samego wydechu nic się nie dodaje do silnika tylko potrzeba zrobić jego strojenie... co w tym przypadku jest abstrakcją.
ogólnie jest tak jak kao Ci napisał jak jesteś miłośnikiem wiochy (nie z punktu widzenia geograficznego) lubisz koszule z żabotami to jak najbardziej mod warty uwagi. Do tego dołożyłbym nalepkę na tylna szybę "pionier" i płyte CD pod lusterko. Spojler n tylnej klapie od evo9 też byłby wskazany tzn.replika bo oem kosztuje 2x więcej niż silnik z Twojego auta :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10180
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

12 Sie 2018, 11:54

Seryjny dzwiek tego 1.6 jest kiepski, to wiekszosc 1.4 lepiej brzmi, mysle ze tlumik tego samochodu jest konstrukcyjnie przestarzaly.

byl sprawdzany i niema zadnej nieszczelnosci... Ale brzmi jak auto z lat 80- tych (w zlym tego slowa znaczeniu)
niewiem jak poprawic ten dzwiek
rpw_2005
Nowicjusz
 
Posty: 44
Miejscowość: PL
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Skoda Octavia I
Silnik: 1.6 8v MPI 105km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

12 Sie 2018, 12:07

rpw_2005 napisał(a):niewiem jak poprawic ten dzwiek
Ja się poprostu zastanawiam po co? to auto jest do wozenia dupska a nie do szpanowania, chcesz głośniej? wywierć dziurę 10mm 3 cm obok rury wylotowej i będzie brzmiał jak syfik na przelocie
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

12 Sie 2018, 12:24

No mnie ten seryjny dzwiek irytuje,
Dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam :D
rpw_2005
Nowicjusz
 
Posty: 44
Miejscowość: PL
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Skoda Octavia I
Silnik: 1.6 8v MPI 105km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

14 Lip 2021, 06:49

Jak to sie sprawdza w motocyklach?
tomczak78
Początkujący
 
Posty: 172
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy: 04 04 1986
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mazda 6
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

14 Lip 2021, 08:18

O co dokladnie pytasz?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

14 Lip 2021, 09:43

Po zmianie wydechu to komputer poprzez sondę lambda skoryguje skład mieszanki. Lecz istnieją przypadki, gdzie po wymianie wydechu/kolektora, filtra powietrze na sportowy/ inne mody w wydechu i zasilaniu przeskoczyliśmy zakres sondy (zbyt uboga mieszanka), i komputer nie jest wstanie skorygować mieszanki. Dlatego przy wiekszych zmianach obowiązkowe jest strojenie - pomiar AFR oraz korekcja mapy paliwowej.

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Tutaj jest filmik, który Ci wszystko wytłumaczy.
zachary
Aktywny
 
Posty: 306
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 13 05 1998
Przebieg/rok: 27tys. km
Auto: Opel Astra