Koncowy tlumik przelotowy

Koncowy tlumik przelotowy

11 Sie 2018, 10:43

Witam, chce zlecic firmie zajmujacej sie tlumikami, wywalenie koncowego tlumika i zastapienie go sportowym/przelotowym , wiem ze bedzie troche glosniej ale pozostala czesc wydechu jest seryjna, zmienie tylko koncowy wiec powinno niebyc za glosno.
Moje pytanie brzmi czy jesli zmienie tylko koncowy tlumik na ten przelotowy to czy nieskróce zywotnosci/niezniszcze silnika?? , czy tlumik koncowy ma wogule wplyw na silnik??? Boje sie potem jakichs awarii typu glowica itp....
Prosze o odpowiedz, pozdrawiam

Auto octavia I 1.6 8V 102km benzyna
rpw_2005
Nowicjusz
 
Posty: 39
Rejestracja: 02 Paź 2010, 11:51
Miejscowość: PL
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: Alfa Romeo 166
Silnik: 2.5 V6 24V
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Koncowy tlumik przelotowy

11 Sie 2018, 12:35

Przecież sam możesz to zrobić jak masz możliwosci, po co wydawać kasę na specjalne firmy? dodatkowo zastanawiam się po co Ci ten tłumik? lepiej wydaj te pieniądze na zmianę filtrów i oleju/zawieszenie czy cos pożyteczniejszego, zostaniesz tylko okrzyczany agrotuningowcem i nie przybędzie +10 do respectu jeżeli na to liczysz, to tylko Octavia w 1.6
Tłumik nie wpływa na żywotność silnika
Porady blacharsko-lakiernicze
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 6006
Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type
Silnik: 2.0 na gnojówkę

Re: Koncowy tlumik przelotowy

11 Sie 2018, 13:36

To bedzie az tak glosne jak agro??

Myslalem ze jak zmienie tylko koncowy to bedzie "troche" glosniej?

Tez tak mysle ze niewplywa na silnik, ale pytam bo gdzies wyczytalem ze to moze miec wplyw na glowice poprzez zmniejszenie cisnienia w ukl wydechowym dlatego pytam
rpw_2005
Nowicjusz
 
Posty: 39
Rejestracja: 02 Paź 2010, 11:51
Miejscowość: PL
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: Alfa Romeo 166
Silnik: 2.5 V6 24V
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Koncowy tlumik przelotowy

11 Sie 2018, 16:42

No chciałem przelot no to będzie głośno, w ogóle nie ma sensu ta modyfikacja według mnie
rpw_2005 napisał(a): gdzies wyczytalem ze to moze miec wplyw na glowice poprzez zmniejszenie cisnienia w ukl wydechowym
brednie
Porady blacharsko-lakiernicze
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 6006
Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type
Silnik: 2.0 na gnojówkę

Re: Koncowy tlumik przelotowy

12 Sie 2018, 07:13

Brednie,ale moze zmniejszyc moc auta.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 7280
Rejestracja: 02 Lut 2009, 12:03
Miejscowość: Z prawdy :)

Re: Koncowy tlumik przelotowy

12 Sie 2018, 11:00

PhantomASA1 napisał(a):ale moze zmniejszyc moc auta.
w takim chrupku 1,6 nie jesteśmy w stanie tego odczuć bo spada tylko nm o kilka dosłownie a poza tym robi się tak przy modyfikacjach z całym układem wydechowym ale nie z samym końcowym gdzie resztę masz ori
Porady blacharsko-lakiernicze
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 6006
Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type
Silnik: 2.0 na gnojówkę
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wirtualny salon Audi w Warszawie Wirtualny salon Audi w Warszawie
    Londyn, Paryż, Berlin, Pekin, Istambuł, Moskwa, a teraz Warszawa. Wczoraj, 8 października, przy stołecznym Placu Trzech Krzyży, ruszył pierwszy w naszym kraju ekskluzywny salon Audi City. Audi City wyznacza kierunek, jak ...
    OffRoad Show Poland 2012 / relacja OffRoad Show Poland 2012 / relacja
    Po raz pierwszy w Polsce odyły się Targi Pojazdów 4x4 w Warszawie! Ogólnopolskie Targi Pojazdów 4x4 OFFROAD SHOW POLAND w Warszawie to innowacyjne przedsięwzięcie, wychodzące naprzeciw rosnącej rzeszy ...

  • Re: Koncowy tlumik przelotowy

    12 Sie 2018, 11:30

    Jest tak...wydech końcowy żeby fajnie mruczał nie może być z przypadku o ile 1,6 będzie mruczał... jak nie będzie z przypadku to będzie kosztować co przy tym aucie jest wywaleniem kasy w błoto. Od strny samej jazdy zmian nie będzie bo i tak mówimy tylko o tyle wydechu i silniku którye nie jest cudem inżynierii kwantowej :mrgreen: ... Ogólnie nie ma potwierdzonych przypadków negatywnych/pozytywnych zmian po podmince ostatniej puchy. Natomiast dłubanie przy całym wydechu może skończyć się pogorszeniem osiągów.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 5069
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 21:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: Koncowy tlumik przelotowy

    12 Sie 2018, 12:27

    Czyli rozumiem z waszych odpowiedzi ze silnik jest tak prostej konstrukcji ze nic mu niebedzie po zmiane tylko tlumika koncowego??
    rpw_2005
    Nowicjusz
     
    Posty: 39
    Rejestracja: 02 Paź 2010, 11:51
    Miejscowość: PL
    Prawo jazdy od: 01 01 2001
    Auto: Alfa Romeo 166
    Silnik: 2.5 V6 24V
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Koncowy tlumik przelotowy

    12 Sie 2018, 12:33

    rpw_2005 napisał(a):Czyli rozumiem z waszych odpowiedzi ze silnik jest tak prostej konstrukcji ze nic mu niebedzie po zmiane tylko tlumika koncowego??


    Generalnie po zmianie samego wydechu nic się nie dodaje do silnika tylko potrzeba zrobić jego strojenie... co w tym przypadku jest abstrakcją.
    ogólnie jest tak jak kao Ci napisał jak jesteś miłośnikiem wiochy (nie z punktu widzenia geograficznego) lubisz koszule z żabotami to jak najbardziej mod warty uwagi. Do tego dołożyłbym nalepkę na tylna szybę "pionier" i płyte CD pod lusterko. Spojler n tylnej klapie od evo9 też byłby wskazany tzn.replika bo oem kosztuje 2x więcej niż silnik z Twojego auta :ok:
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 5069
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 21:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: Koncowy tlumik przelotowy

    12 Sie 2018, 12:54

    Seryjny dzwiek tego 1.6 jest kiepski, to wiekszosc 1.4 lepiej brzmi, mysle ze tlumik tego samochodu jest konstrukcyjnie przestarzaly.

    byl sprawdzany i niema zadnej nieszczelnosci... Ale brzmi jak auto z lat 80- tych (w zlym tego slowa znaczeniu)
    niewiem jak poprawic ten dzwiek
    rpw_2005
    Nowicjusz
     
    Posty: 39
    Rejestracja: 02 Paź 2010, 11:51
    Miejscowość: PL
    Prawo jazdy od: 01 01 2001
    Auto: Alfa Romeo 166
    Silnik: 2.5 V6 24V
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Koncowy tlumik przelotowy

    12 Sie 2018, 13:07

    rpw_2005 napisał(a):niewiem jak poprawic ten dzwiek
    Ja się poprostu zastanawiam po co? to auto jest do wozenia dupska a nie do szpanowania, chcesz głośniej? wywierć dziurę 10mm 3 cm obok rury wylotowej i będzie brzmiał jak syfik na przelocie
    Porady blacharsko-lakiernicze
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 6006
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type
    Silnik: 2.0 na gnojówkę

    Re: Koncowy tlumik przelotowy

    12 Sie 2018, 13:24

    No mnie ten seryjny dzwiek irytuje,
    Dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam :D
    rpw_2005
    Nowicjusz
     
    Posty: 39
    Rejestracja: 02 Paź 2010, 11:51
    Miejscowość: PL
    Prawo jazdy od: 01 01 2001
    Auto: Alfa Romeo 166
    Silnik: 2.5 V6 24V
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna