Kontrolka Check Emission i inne

Kontrolka Check Emission i inne

23 Lut 2011, 17:20

Na wstępie. Jestem tu nowa i niedoświadczona aż tak, przeszukałam wzdłuż i w szerz czy nie dubluje tematu.

Otóż. Jakiś czas temu (2tyg wstecz) w moim aucie - Renault Scenic 2004 1.9dCi - zaświeciła się kontrolka Check Emission, dowiedziałam się, że to od filtra paliwa. Wczoraj filtr został wymieniony, z tym, że kontrolka się nadal świeci wraz z Service i standardową kontrolką silnika. Ponadto dzisiaj została ustawiana zbieżność i końcówki od drążków (czy jakoś tak). Bo w prawym przednim kole coś chrapało. I po puszczeniu kierownicy samochód jechał na lewo (nic się nie zmieniło po wymianie :sad: ) ale nie o to się rozchodzi.
Ale gdy opaliłam auto, zaświeciła następna (!) kontrolka od poduszek powietrznych. Nie powiem już o mojej reakcji :evil: . Wówczas moje pytanie, czy ktokolwiek z forumowiczów wie o co chodzi z tym autem? Jak to skasować... Może dlatego, że akumulator od produkcji auta nie był wymieniany? Zresztą teraz to nawet dochodzi do tego, że muszę go odpalać od drugiego auta.

Z góry dziękuje za odpowiedź
(nie)doświadczony kierowca ;)
meGula
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 23 Lut 2011, 16:57
Miejscowość: Oleśnica

Re: Kontrolka Check Emission i inne

23 Lut 2011, 18:00

Jak się świecą te tzy kontrolki, to może to być np. zawór EGR, może to być sonda, albo jeszcze coś innego związanego z emisją spalin, bo ta kontrolka Check Emission własnie to oznacza. No i jak się ta zaświeci, to zaświeci się też kontrolka silnika. Co do kontrolki poduszek, to oznacza, że wyskoczył jakiś błąd w systemie sterowania poduchami.
Najlepiej by było, jakbyś pojechała podłączyć się pod komputer - wyświetlą się wszystkie błedy i będzie wiadome co naprawiać. Nie pamiętam teraz tylko co oznacza ta kontrolka service, tzn, czy ona też się zaświeca jak pojawia się jakiś problem w sterowaniu silnika. Dość często oznacza ona, że należy pojechać na przegląd do servisu.
Ostatnio edytowany przez MotoAlbercik, 28 Lut 2011, 15:29, edytowano w sumie 1 raz
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14490
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Kontrolka Check Emission i inne

23 Lut 2011, 21:17

Wiec co do scenic'a- powinnas poprosic o sprawdzenie katalizatora oraz filtra czastek stalych jezeli takowy jest w twoim aucie.
Zapchanie ich kumuluje ilosc spalin i sadzy co w efekcie jest czytane przez sobde pomiarowa jako nadmiar i alarmuje.
EGR nie ma zadnych czujnikow anie nic wspolnego z tym zjawiskiem moglo by go nawet nie byc i nic sie nie zmieni w pracy silnika-moze jedynie bedzie dynamiczniejszy.

Jesli chodzi o forda to sprawdz kolego polaczenie poduszki w kierownicy, byc moze tasma styka i nie naprzemiennie, lub cos z wtyka pod fotelem jezeli masz poduche w fotelu.
Pelna gama zarowek LED SMD, car audio, wachacze do vag, sprzet do diagnostyki!
Seba TDI
Początkujący
 
Posty: 159
Rejestracja: 29 Sty 2011, 20:58
Miejscowość: Crewe UK

Re: Kontrolka Check Emission i inne

24 Lut 2011, 20:38

meGula, trzeba diagnostyke zrobić i będzie wiadomo dlaczego sie palą kontrolki ;)
Co do drążków i tego że ściąga auto - ktoś kto wymieniał i ustawiał zbierznośc odwalił fuszerke albo jest coś jeszcze rozwalone w zawieszeniu.

[ Dodano: 24 Luty 2011, 21:19 ]
Seba TDI, bredzisz człowieku...
po 1 w fotelu jest mata a nie poduszka. Mata to w skrócie czujnik który wykrywa obecność pasażera na fotelu. Łatwo można ja uszkodzić. A jeszcze częściej nawalają styki pod fotelem.
po 2 EGR ma znaczenie, kiedy jest uszkodzony, zapchany syfem będzie wywalało kontrolki na desce. Uszkodzenie występuje kiedy zbierze się w nim nadmiar nagaru lub nieszczelność przewodów doprowadzających podciśnienie/paliwo. Awaria przeważnie skutkuje zakłuceniem prac sondy lambda - stąd Check Emission. Może wysąpic zakłucenie pracy silnika, spadek mocy, szarpanie.

A to, że po pozbyciu się EGR wzrośnie moc i silnik będzie bardziej dynamiczny - jeden wielki kit i ściema.

MotoAlbercik, co do kontrolki service... to może być ona połączona w tym przypadku z usterką Check Emission i odsyła na serwis, inna opcja jest taka że przyszedł czas na wymianę oleju lub po prostu wizyta serwisowa okresowa.
kuba-warsztat
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 76
Rejestracja: 24 Sty 2011, 19:30
Miejscowość: Wrocław

Re: Kontrolka Check Emission i inne

25 Lut 2011, 02:36

kuba-warsztat napisał(a):bredzisz człowieku...
po 1 w fotelu jest mata a nie poduszka. Mata to w skrócie czujnik który wykrywa obecność pasażera na fotelu. Łatwo można ja uszkodzić. A jeszcze częściej nawalają styki pod fotelem.

No popatrz a ja mam w fotelu poduche(kurtyne boczna) i jak cos nie laczy to sie swieci.

kuba-warsztat napisał(a):po 2 EGR ma znaczenie, kiedy jest uszkodzony, zapchany syfem będzie wywalało kontrolki na desce. Uszkodzenie występuje kiedy zbierze się w nim nadmiar nagaru lub nieszczelność przewodów doprowadzających podciśnienie/paliwo. Awaria przeważnie skutkuje zakłuceniem prac sondy lambda - stąd Check Emission. Może wysąpic zakłucenie pracy silnika, spadek mocy, szarpanie.
oooooo.... proponuje lektorke na temat zasady dialania egr kolego bo blepszej bajki amatorskiej nie slyszalem, tyle ile sie naczyscilem, nawymienialem, nazaslepialem i nausowalem egr'ow to pewnie w zyciu nie widziales.
kuba-warsztat napisał(a):A to, że po pozbyciu się EGR wzrośnie moc i silnik będzie bardziej dynamiczny - jeden wielki kit i ściema.
kolejnyraz prosze o lektore w tej sprawie...
egr ma za zadanie skierowac czesc spalin do ponownego spalenia(czyli zadusz auto oparami) a po odlaczeniu auto zyskuje do 3-5 koni o czuc wyrazna poprawe, nie raz to robilem i wiem co pisze w przeciwienstwie do tych co gdzies przeczytali.
kuba-warsztat napisał(a):to może być ona połączona w tym przypadku z usterką Check Emission i odsyła na serwis
gdyby babcia miala wasy...a moze jeste szerokie i... pieknie...moze to a moze tamto... nie tworz teroii ale mow czy znasz przypadek czy nie. Pierwsze slysze o takim sprzezeniu kontrolek i komunikatow w scenic, alemoze inne scenic'i wiedzialem...


Tak czy siak (przepraszam moda za moja wypowiedz ale nie moge jak ktos fantazjuje) nie wiele wiesz na temat i probujesz pblyszczec tym co ktos w internecie napisal.
Nie masz kompletnie pojecia po co, dlaczego i jak pracuje EGR, a tym bardziej o kontrolkach.


Reasumujac, wiele czytasz, ale niewiele naprawiasz i nie czytasz literatorki fachowej na dany temat.A czsem warto zeby pisac z sensem...
Pelna gama zarowek LED SMD, car audio, wachacze do vag, sprzet do diagnostyki!
Seba TDI
Początkujący
 
Posty: 159
Rejestracja: 29 Sty 2011, 20:58
Miejscowość: Crewe UK

Re: Kontrolka Check Emission i inne

25 Lut 2011, 07:51

Seba TDI, mhm... przez 10lat trochę się tego ponaprawiało ;)
Masz problem ze swoim autem, mogę pomóc.
GG: 6853736 (wiecznie niewidoczny)
kuba-warsztat
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 76
Rejestracja: 24 Sty 2011, 19:30
Miejscowość: Wrocław
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowy Opel Astra Sedan z Gliwic Nowy Opel Astra Sedan z Gliwic
    20 sierpnia 2012 o 6:00 rano, z taśmy produkcyjnej zakładu Opla w Gliwicach zjechała pierwsza Astra Sedan, dając tym samym początek seryjnej produkcji piątego z modeli wytwarzanych obecnie w zakładzie. Elegancki sedan, w ...
    Targi Pojazdów 4x4 OFFROAD SHOW POLAND 2013 / relacja Targi Pojazdów 4x4 OFFROAD SHOW POLAND 2013 / relacja
    Targi Pojazdów 4x4 w Warszawie to prawdziwa uczta dla fanów aut z napędem 4x4 i miłośników jazdy w terenie. W hali wystawowej MT Centrum, przy ul. Marsa 56C odbyła się wystawa ponad 120 aut terenowych ...

  • Re: Kontrolka Check Emission i inne

    25 Lut 2011, 13:34

    Seba TDI napisał(a):No popatrz a ja mam w fotelu poduche(kurtyne boczna) i jak cos nie laczy to sie swieci.


    Jesteś pewny, że te kurtyny masz w fotelu? Bo mnie cały czas się wydawało, że kurtyny są w innym miejscu... Ciekawe w jaki sposób one działają w razie wypadku - otwierają się na plecy, czy tyłek :smile:

    Co do EGR - nie zgodzę się z Seba TDI - zawór EGR ma znaczenie dla pracy silnika i to wielkie. Nawet nie trzeba być zbytnio mądrym w tym temacie, bo wystarczy wygoglować i wszystko jest napisane - po co jest, jak działa, jakie są objawy uszodzenia bądz zanieczyszczenia tego zaworku itd itd. Oprócz tego uszkodzenie bądz zabrudzenie tego zaworka spowoduje zaświecenie się kontrolki i może być nawet wskaznie błedu EGR. Przy uszkodzonym EGR może zaświecić się kontrolka MIL, Check, SERV świec żarowych, wszystko zalezy od samochodu.
    Mała prośba do Seba TDI - prosze, nie obrażaj użytkowników forum. Jak chcesz pisać swoje interpretacje, to rób to grzeczniej. Ja uważam, że to nie kuba-warsztat , a jednak ty się mylisz, co do interpretacji tego tematu.
    Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
    Nie pomagam na PW
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14490
    Zdjęcia: 1184
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Kontrolka Check Emission i inne

    25 Lut 2011, 16:08

    MotoAlbercik napisał(a):Co do EGR - nie zgodzę się z Seba TDI - zawór EGR ma znaczenie dla pracy silnika i to wielkie. Nawet nie trzeba być zbytnio mądrym w tym temacie, bo wystarczy wygoglować i wszystko jest napisane - po co jest, jak działa, jakie są objawy uszodzenia bądz zanieczyszczenia tego zaworku itd itd


    No to ja sie chce dowiedziec po co jest egr oraz katalizator jak tez PFD.
    Z tego co ja wiem to ekolodzy to wstawili a nie projektant silnika.
    Tak sie sklada ze wiedze na ten temat oraz praktyke (od razu mowie ze na vw i audi) nabylem nie waska.

    Egr oslania cisnienie spalin dzieki czemu auto jest zamulone.
    Kieruje spaliny do dolotu co zadusza silnik (sztachnij sie dymem to zobaczysz o czym mowie).
    Po odlaczeniu turbinka przyjemnie gwizdze na postoju, auto jest zrywniejsze, mniej pali w jezdzie jednostajnej.
    To samo tyczy sie odmy, zadusza i oslabia.
    Katalizator, spreza spaliny i silnik musi przeciskac je przez kata, wykruszenie czy wuciecie daje znaczna odczowalna roznice.
    DPF, niestety do tego trzeba grubiej pogrzebac zeby usunac, ale ogolnie to jak drogi katalizator szeregowo.


    Wejdzcie sobie na forum passata, audi moja ''interpretacje'' jakos 99% popiera, 1% mowi ze nie ruszac bo tak ma byc, ale od hasla ''tak musi byc'' to zygac mi sie chce.

    MotoAlbercik napisał(a):Jesteś pewny, że te kurtyny masz w fotelu? Bo mnie cały czas się wydawało, że kurtyny są w innym miejscu... Ciekawe w jaki sposób one działają w razie wypadku - otwierają się na plecy, czy tyłek

    Tak jestem pewny, kazdy passat b5 czy bpfl ma kurtyny boczne w fotelach, i wybuchaja miedzy kierowca/pasazerem a drzwiami w trakcie udezenia bocznego.

    [ Dodano: 25 Luty 2011, 15:11 ]
    kuba-warsztat napisał(a):przez 10lat trochę się tego ponaprawiało

    bez obrazy, ale jak twierdzenia ''pana slawka'' popierasz to watpie.
    Zabrudzony egr moze jedynie powodowac dymienie, a jego zabrudzenie jest wina odmy na wlocie oraz sadzy ze wedrujacego na domieszke do czystego powietrza.
    Akurat przepustowosc dolotu sie przez to nie zmniejsza i nie ma opcji na pogorszenie osiaguw.

    I jeszcze raz, przyczyna kopcenia i check emision nie jest egr, bo on sam sie olejem nie brudzi ale brudzi go ODMA.
    Pelna gama zarowek LED SMD, car audio, wachacze do vag, sprzet do diagnostyki!
    Seba TDI
    Początkujący
     
    Posty: 159
    Rejestracja: 29 Sty 2011, 20:58
    Miejscowość: Crewe UK

    Re: Kontrolka Check Emission i inne

    25 Lut 2011, 16:37

    No cóż - skoro tak myślisz - nie będę się z tobą kłócił....Pozostań więc przy swoich przemyślaniach.
    Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
    Nie pomagam na PW
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14490
    Zdjęcia: 1184
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Kontrolka Check Emission i inne

    25 Lut 2011, 18:10

    O i jest git, ja wiem swoje, i was nawracal nie bede.. wkoncu mozemy miec odmienne przekonania;)
    Pelna gama zarowek LED SMD, car audio, wachacze do vag, sprzet do diagnostyki!
    Seba TDI
    Początkujący
     
    Posty: 159
    Rejestracja: 29 Sty 2011, 20:58
    Miejscowość: Crewe UK

    Re: Kontrolka Check Emission i inne

    25 Lut 2011, 19:32

    Seba TDI, czepiłeś się tego, że masz VW czy tam Audi, a w temacie problem jest z silnikiem DCi (!) I to że w grupie VAG zaślepienie/usunięcie EGR nie wpływa ujemnie na prace silnika ale też nie ma pewności że coś polepszy. W takie historie wierze jak zobaczę wyniki z hamowni itp przed likwidacja EGR i po (mówię o mocy,spalaniu itp).
    W silnikach DCi przy uszkodzeniu EGR od reki wyskakuje kontrolka SERV. Kilka tygodni temu miałem na warsztacie Clio 1.5 DCi z zapalonymi kontrolkami SERV i CE... po wyczyszczeniu zaworu, skasowaniu błędów z pamięci problem zniknął - auto muliło nie miało mocy a paliło sporo więcej.

    poza tym po usunięciu EGR istnieje możliwość podwyższenia temperatury silnika (dziwne ale często prawdziwe), prawdopodobne że szybciej zakatujemy katalizator.

    Teraz troche o TDI jak padnie EGR to z automatu w zdecydowanej większości przypadków od razu wywala błąd i komputer obcina osiągi silnika.

    A teraz coś co usłyszałem od znajomka z ASO:
    W nowych dieslach - po 2004r. Ponowne skierowanie spalin przez EGr nie ma na celu tylko i wyłącznie ponowne przepalenie spalin w celach ekologicznych ale także:
    -zmniejsza ilość tlenu w komorach spalania, dzięki temu obniża temperaturę spalania na biegu jałowym i niskich obciążeniach.
    Tym sposobem EGR zastępuje tak jakby przepustnicę jaką stosuje sie w benzyniakach. A wiadomo jak w benzynie jest zbyt uboga mieszanka- nadmiar powietrza- powoduje wzrost temp. a co z tym związane częste przepalanie gniazd zaworów, uszczelki itp.

    Podsumowując: Zgodzę się że w silnikach np PD możliwy jest niewielki wzrost mocy i momentu, ale zawsze jest to kosztem czegoś. Nie ma nic za darmo ;) Ale w zdecydowanej większości silników jest jak mówię/piszę.

    Z mojej strony temat uważam za zamknięty i nie widzę dalszego sensu polemiki.
    Masz problem ze swoim autem, mogę pomóc.
    GG: 6853736 (wiecznie niewidoczny)
    kuba-warsztat
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 76
    Rejestracja: 24 Sty 2011, 19:30
    Miejscowość: Wrocław

    Re: Kontrolka Check Emission i inne

    25 Lut 2011, 20:01

    Wydawalo mi sie ze w renault tez jest w pelni mechaniczny egr bez elektroniki.


    Co do tdi, u siebie nie to ze zaslepiony, ale wyciety egr mam, temp spalania nie wzrosnie, bez obaw, w silnikach w ktorych wzrasta jest chodniczka spalin, a jak nie ma takiego ryzyka to jej nie ma.
    Owszem w pd spalanie spada i auto staje sie o wiele rzwawsze.
    Kiedys chyba nie bylo egr w dieslach tak jak i w benzynie, a ostatnio i w benzynie T sie pojawily egr't wiec czy to tez nagle zaczela im temp spalin rosnac???
    Ten mit o chlodzeniu komory to totalna bzdura, juz chlopaki na forum passata sprawdzali namacalnie miernikiem temp(wkreconym przyrzadem zamiast lambdy przed katem) spalin i z egr czy bez byla taka sama w trakcie jazdy i na postoju.
    Roznica bylo cisnienie spalin, silnik o wiele sprawniej przepychal spaliny przez katalizator. Oraz spaliny na jalowym bez egr maja tyle ''mocy'' ze tocza sobie turbine tak ze ja delikatnie slychac, dzieki czemu troche wczesniej wstaje ona.
    Natomiast z egr turbina nie kreci sie zbytnio na jalowym tak wiec ma mniej obrotow na starcie i mniejsze doladowanie na starcie(roznica bardzo odczowalna).

    Byc moze to regola dla tdi, niestety lubuje sie w naprawach VW i tak wyszlo ze staram sie najwiecej vag naprawiac lub przerabiac. Innych wole unikac bo jak nie sieczka na elektronice to inne dziwne ulepszenia.
    Pelna gama zarowek LED SMD, car audio, wachacze do vag, sprzet do diagnostyki!
    Seba TDI
    Początkujący
     
    Posty: 159
    Rejestracja: 29 Sty 2011, 20:58
    Miejscowość: Crewe UK

    Re: Kontrolka Check Emission i inne

    25 Lut 2011, 20:05

    Seba TDI, dokładnie, po prostu mamy doświadczenia oparte na naprawach zupełnie innych marek.
    Masz problem ze swoim autem, mogę pomóc.
    GG: 6853736 (wiecznie niewidoczny)
    kuba-warsztat
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 76
    Rejestracja: 24 Sty 2011, 19:30
    Miejscowość: Wrocław

    Re: Kontrolka Check Emission i inne

    25 Lut 2011, 22:03

    I wszystko na temat. Następny razem Zeba TDI, zanim zaczniesz się "czepaić" to przeczytak dopkładnie temat i będzie wszystko git :wink:
    A teraz zaczekajmy, co koleżanka odpisze.
    Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
    Nie pomagam na PW
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14490
    Zdjęcia: 1184
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Kontrolka Check Emission i inne

    25 Lut 2011, 22:16

    Odpisze albo i nie odpisze :D
    Masz problem ze swoim autem, mogę pomóc.
    GG: 6853736 (wiecznie niewidoczny)
    kuba-warsztat
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 76
    Rejestracja: 24 Sty 2011, 19:30
    Miejscowość: Wrocław
     
    • Warto przeczytać
    • passat b5 german style
      Monster Truck Rock Star, 11
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      Subaru Impreza STI