Kontrolka układu sterowania silnika

  • Zdjęcia i opisy kontrolek występujących w pojazdach
  • Kolor
    Kategoria
    Marki
  • Kontrolka układu sterowania silnika

    Kontrolka układu sterowania silnika

    Ocena: 3.8/5 (36 głosów)

    Kontrolka ta zaświeca się po przekręceniu stacyjki do poziomu kontrolek i w jednych samochodach gasnie po kilku sekundach, a w innych gaśnie po uruchomieniu silnika. Jeżeli zaświeca się podczas pracy silnika, oznacza to awarię sterowania silnika, układ sterowania przwechodzi w tryb awaryjny ( mogą podnieśc się obroty, samochód może więcej spalać. Po zaświeceniu si.ę tej kontrolki można kontynuować jazdę z ograniczoną prędkością ( producenci zazwyczaj okreslają to jako 40 km/h ) i nalezy udać się do warsztatu celem zdiagnozowania awarii.

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ciągniki balastowe z siłą uciągu lokomotywy! Ciągniki balastowe z siłą uciągu lokomotywy!
    Najważniejszym parametrem ciągnika balastowego jest siła uciągu. Jest ona uzależniona nie tylko od mocy silnika, ale także od tego, jak skutecznie jest przekazywana na osie ciągnika – te zaś muszą mieć zapewniony stały ...
    Wiosna i więcej jednośladów na drogach Wiosna i więcej jednośladów na drogach
    Wiosenna pogoda sprzyja poruszaniu się po mieście jednośladem. Wyższe temperatury i słoneczna aura sprawiły, że na drogach można spotkać coraz więcej rowerzystów i motocyklistów. Dla kierowców czterech ...
  • Mitsubishi L200 Expedition Camper, 2
    Samochód przeprawowy
    Złota kierownica 2010
    S2020031

Komentarze do hasła

  • UWAGA: żeby dodać komentarz musisz być zalogowany na forum.
    • ~kafi892015-06-07 15:30:18

      WITAM,

      Mam Seata Arosa z 2002r. silnik 1 litrowy z instalacją gazową.
      Od bardzo dawna wyświetlany był błąd silnika- który na jesień został zdiagnozowany jako błąd " zbyt bogata mieszanka"
      Mechanik wymienił sondę lambda. Następnie po jej wymianie błąd na jakiś czas zniknął, ale auto zaczęło gasnąć na wolnych obrotach np.
      przy dojeżdzaniu do świateł, parkowaniu, na zakręcie,
      a powtarzało się to tym częściej im w dalszą drogę się jechało. Pojawił się też problem przy ruszaniu samochodem z miejsca
      gdyż samochód dławił się i gasnął na środku drogi.
       Następnie błąd silnika " żółta kontrolka" pojawiła się ponownie.
      Udałam się do innego mechanika aby zdiagnozował występujące problemy. Błąd silnika odczytał ponownie jako " za bogata mieszanka"
      i że sonda jest do wymiany, ale powiedziałam mu wtedy, że sonda była wymieniana 2 miesiące temu.
      Poradził wtedy aby udać się do gazownika na regulację gazu.
      Przyczyną gaśnięcia samochodu okazały się kable zapłonu i po ich wymianie auto chodziło dobrze przez jakiś czas.
      Po wizycie u gazownika stwierdzono poprawne działanie instalacji gazowej oraz na komputerze ten sam bląd z sondą.
      Udałam się ponownie do pierwszego mechanika aby zareklamować sondę. Została dociśnięta wtyczka i błąd przez 2 tyg, nie pojawiał się,
      a auto jakby zaczęło mniej spalać. Jednak po wyjeździe od mechanika auto zaczęło ponownie gasnąć w ten sam sposób co na początku,
      a po 2 tyg, ponownie pojawił się ten sam błąd silnika.
      Nie jest chyba możliwe aby kable zużyły się w 2 miesiące.
      Proszę o poradę w tej sprawie. Być może ktoś z Was miał podobne problemy, ale zostały one zdiagnozowane.


    Dowiedz się, co oznaczają poszczególne kontrolki świateł pojawiające się na desce rozdzielczej i kiedy zalecane jest zatrzymanie samochodu i sprawdzenie usterki jaką oznacza wyświetlająca się na desce kontrolka.