Kontrolka niskiego ciśnienia w oponach TPMS

  • Zdjęcia i opisy kontrolek występujących w pojazdach
  • Kolor
    Kategoria
    Marki
  • Kontrolka niskiego ciśnienia w oponach TPMS

    Kontrolka niskiego ciśnienia w oponach TPMS

    Ocena: 3.9/5 (16 głosów)

    Tire Pressure Monitoring System (TPMS) to system monitorujący ciśnienie w oponach za pomocą czujników umieszczonych w wentylach kół samochodowych.

    Jak działa system TPMS?
    System ten ma za zadanie udostępnić komputerowi pokładowemu w samochodzie informacji o ilości cisnienia w poszczególnych kołach samochodu, a komunikowanie odbywa się się za pomocą fal radiowych ze specjalnymi zaworami zamontowanymi w kołach samochodu. W przypadku stwierdzenia problemów z ciśnieniem, niewłaściwego ciśnienia w oponie, komputer sygnalizuje kierowcy, w którym kole nastąpił jego spadek. Odpowiednie ciśnienie w oponach ma to oczywisty związek z bezpieczeństwem, a także z optymalizacją zużycia paliwa oraz opon dlatego jego kontrola i utrzymanie właściwego ciśniena jest tak ważne.

    Dwa typy systemu TPMS
    Bezpośredni - podaje dane o ciśnieniu w każdym z kół w czasie rzeczywistym. Rozwiązanie to jest fabrycznie montowane w samochodach takich marek jak Mercedes, BMW, Lexus, Jaguar. Czujniki te w zależności od modelu mogą znajdować się bezpośrednio przy wentylu lub być przymocowane do obręczy. Pomiary przekazywane są za pomocą fal radiowych i wyświetlane na tablicy rozdzielczej auta lub na ekranie komputera pokładowego.
    Pośredni - występuje on w większości aut klasy średniej i niższej. Ten typ jest tańszy w realizacji od systemu bezpośredniego, ponieważ wykorzystuje do swojej pracy czujniki prędkości kół wykorzystywane w systemach ABS (systemie zapobiegającym blokowaniu się kół) i ESC (elektronicznym systemie stabilizacji). System pośredni oblicza poziom ciśnienia opon na podstawie liczby obrotów lub wibracji kół.

    Co oznacza migająca i świecąca kontrolka
    Jak kontrolka świeci, oznacza to zazwyczaj niskie ciśnienie w jednej lub kilku oponach. Migająca oznacza awarię w układzie sprawdzania ciśnienia lub założono koło bez czujnika ciśnienia.

     

    Zgodnie z przepisami od 1-go listopada 2014 r. wszystkie nowe samochody sprzedawane na terenie Unii Europejskiej muszą zostać wyposażone w system monitorujący ciśnienie w ogumieniu TPMS.

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    XVIII Moto-Piknik NO LIMIT 2012 - Olsztyn / relacja XVIII Moto-Piknik NO LIMIT 2012 - Olsztyn / relacja
    17 czerwca na lotnisku Dajtki w Olsztynie odbyła się impreza XVIII Moto-Piknik NO LIMIT 2012. Dla gości którzy jak co roku licznie odwiedzali tegoroczny Piknik przygotowano wiele atrakcji i konkursów można było ...
    15 lat sukcesów Toyoty Prius 15 lat sukcesów Toyoty Prius
    15 lat temu została zaprezentowana pierwsza generacja Toyoty Prius, której debiutowi towarzyszyło hasło "w samą porę na 21 wiek". Półtorej dekady później, najlepiej sprzedający się samochód hybrydowy ...
  • Fiat 124 Spider, 1979 rok, tył
    Tańczące dziewczyny
    Scarab Team - Piotr Florczak (Flor)
    69. Rajd Polski, Esapekka Lappi, Janne Ferm, podium, SKODA Motorsport

Komentarze do hasła

  • UWAGA: żeby dodać komentarz musisz być zalogowany na forum.
    • ~Kacper2015-01-16 10:31:45

      Po uzupełnieniu ciśnienia w oponach w niektórych autach potrzebny jest reset tego systemu.

    • ~KasiaKubik2014-09-26 12:04:03

      witam , zastosowałam się do rozwiązania opiasnego przy kontrolce jednak ona nadal świeci jakiejś pomysły :)????


    Dowiedz się, co oznaczają poszczególne kontrolki świateł pojawiające się na desce rozdzielczej i kiedy zalecane jest zatrzymanie samochodu i sprawdzenie usterki jaką oznacza wyświetlająca się na desce kontrolka.