Kontrolka niskiego ciśnienia w oponach TPMS

  • Zdjęcia i opisy kontrolek występujących w pojazdach
  • Kolor
    Kategoria
    Marki
  • Kontrolka niskiego ciśnienia w oponach TPMS

    Kontrolka niskiego ciśnienia w oponach TPMS

    Ocena: 4.0/5 (20 głosów)

    Tire Pressure Monitoring System (TPMS) to system monitorujący ciśnienie w oponach za pomocą czujników umieszczonych w wentylach kół samochodowych.

    Jak działa system TPMS?
    System ten ma za zadanie udostępnić komputerowi pokładowemu w samochodzie informacji o ilości cisnienia w poszczególnych kołach samochodu, a komunikowanie odbywa się się za pomocą fal radiowych ze specjalnymi zaworami zamontowanymi w kołach samochodu. W przypadku stwierdzenia problemów z ciśnieniem, niewłaściwego ciśnienia w oponie, komputer sygnalizuje kierowcy, w którym kole nastąpił jego spadek. Odpowiednie ciśnienie w oponach ma to oczywisty związek z bezpieczeństwem, a także z optymalizacją zużycia paliwa oraz opon dlatego jego kontrola i utrzymanie właściwego ciśniena jest tak ważne.

    Dwa typy systemu TPMS
    Bezpośredni - podaje dane o ciśnieniu w każdym z kół w czasie rzeczywistym. Rozwiązanie to jest fabrycznie montowane w samochodach takich marek jak Mercedes, BMW, Lexus, Jaguar. Czujniki te w zależności od modelu mogą znajdować się bezpośrednio przy wentylu lub być przymocowane do obręczy. Pomiary przekazywane są za pomocą fal radiowych i wyświetlane na tablicy rozdzielczej auta lub na ekranie komputera pokładowego.
    Pośredni - występuje on w większości aut klasy średniej i niższej. Ten typ jest tańszy w realizacji od systemu bezpośredniego, ponieważ wykorzystuje do swojej pracy czujniki prędkości kół wykorzystywane w systemach ABS (systemie zapobiegającym blokowaniu się kół) i ESC (elektronicznym systemie stabilizacji). System pośredni oblicza poziom ciśnienia opon na podstawie liczby obrotów lub wibracji kół.

    Co oznacza migająca i świecąca kontrolka
    Jak kontrolka świeci, oznacza to zazwyczaj niskie ciśnienie w jednej lub kilku oponach. Migająca oznacza awarię w układzie sprawdzania ciśnienia lub założono koło bez czujnika ciśnienia.

     

    Zgodnie z przepisami od 1-go listopada 2014 r. wszystkie nowe samochody sprzedawane na terenie Unii Europejskiej muszą zostać wyposażone w system monitorujący ciśnienie w ogumieniu TPMS.

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Samochody połączone w chmurze – technologie przyszłości Samochody połączone w chmurze – technologie przyszłości
    Toyota rozpoczęła kolejny etap testowania technologii łączenia samochodów w chmurze, która umożliwi automatyczną wymianę danych między samochodami i urządzeniami infrastruktury drogowej, aby zapobiegać wypadkom. ...
    Diesel i rozruch silnika w zimie Diesel i rozruch silnika w zimie
    Problemy z uruchomieniem silnika w zimie, najczęściej mają posiadacze samochodów z silnikiem Diesla. Dlaczego? Ponieważ zazwyczaj zaniedbują swój samochód już w okresie jesiennym. Ale od początku...
  • Mimonske Valky XII
    EMS Brussels
    GMC PickUp, wyścigi
    Chevrolet Corvette 4x4 Turbo, 2

Komentarze do hasła

  • UWAGA: żeby dodać komentarz musisz być zalogowany na forum.
    • ~Kacper2015-01-16 10:31:45

      Po uzupełnieniu ciśnienia w oponach w niektórych autach potrzebny jest reset tego systemu.

    • ~KasiaKubik2014-09-26 12:04:03

      witam , zastosowałam się do rozwiązania opiasnego przy kontrolce jednak ona nadal świeci jakiejś pomysły :)????


    Dowiedz się, co oznaczają poszczególne kontrolki świateł pojawiające się na desce rozdzielczej i kiedy zalecane jest zatrzymanie samochodu i sprawdzenie usterki jaką oznacza wyświetlająca się na desce kontrolka.