Opel Astra 3

  • Zdjęcia i opisy kontrolek występujących w pojazdach
  • Kolor
    Kategoria
    Marki
  • Opel Astra 3

    Opel Astra 3


    od dołu od lewej pierwsza linijka ( 3 kontrolki ) :

    - mały poziom oleju silnikowego ( żółta )

    - światła zewnętrzne pozycyjne/mijania ( zielona )

    - czujniki parkowania ( żółta ) - migająca oznacza zabrudzone czujniki, świecąca oznacza usterkę

    od dołu od lewej druga linijka ( 2 kontrolki ) :

    - sterowanie silnika ( żółta ) - po przekręceniu kluczyka do pozycji kontrolek powinna zgasnąć po około 3 sekundach. Jak świeci cały czas to w filtrze paliwa jest woda, a jak miga oznacza usterkę immo. Jak świeci się po uruchomieniu silnika, oznacza to usterkę w układzie sterowania silnikiem lub skrzyni biegów

    - Interaktywny układ jezdny ( IDS ) oraz charakterystyka amortyzatorów ( CDC ) ( żółta ) - powinna zgasnąć po około 3 sekundach po przekręceniu stacyjki do poziomu kontrolek. Jak świeci ciągle oznacza awarię jednego z ww układów

    na obrotomierzu od lewej do prawej od dołu :

    - system open/start ( żółta ) - jak się świeci, to zonacza, że nie zotała zwolniona blokada kierownicy lub pojawiła się usterka w układzie. Jak miga to oznacza, że klucz jest poza zasięgiem albo wystąpiła usterka powiązana z kluczem

    - ciśnienie oleju ( czerwona ) - powinna zgasnąć po uruchomieniu silnika. Świecąca się oznacza niski poziom oleju w silniku lub słabe ciśnienie oleju w silniku

    - układ hamulcowy ( czerwona ) - po przekręceniu kluczyka do poziomu kontrolek powinna zgasnać po około 3 sekundach, chyba, że jest zaciągnięty hamulec ręczny. Jak świeci cały czas oznacza niski poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku. 

    - poduszki powietrzne/napinacze pasów ( czerwona ) - po przekręcniu kluczyka do pozycji kontrolek powinna zgasnac po około 3 sekundach. Jak świeci cały czas oznacza awarię poduszek powietrznych lub napinaczy pasów bezpieczeństwa

    - układ stabilizacji toru jazdy ( żółta ) - po przekręcniu kluczyka do poziomu kontrolek powinna zgasnąć po koło 3 sekundach. Migająca podczas jazdy oznacza, że uruchomił się system ESP. Jak świeci cały czas, oznacza awarię układu

    - pasy bezpieczeństwa niezapięte ( czerwona )

    - niezamknięte drzwi ( czerwona )

    - ładowanie akumulatora ( czerwona )

    - za wysoka tempertaura płynu chłodzącego silnik ( czerwona ) 

    między obrotomierzem a licznikiem od góry :

    - rezerwa paliwa ( pomarańczowa )

    - włączone światła przeciwmgłowe przednie ( zielona )

    - włączone światła drogowe ( niebieska )

    - włączone światła przeciwmgłowe tylne ( pomarańczowa )

    pod licznikiem od dołu od lewej 1 linijka ( 2 kontrolki ) :

    - doświetlanie zakrętów ( żółta ) - po przekręceniu kluczyka do poziomu kontrolek powinna zgasnac po około 2 sekundach. Jak miga lub świeci si.ę cały czas oznacza usterkę układu 

    - włączony tempomat ( zielona )

    pod licznikiem od dołu od lewej 2 linijka ( 2 kontrolki ) 

    - podgrzewanie silnika/filtr DPF ( pomarańczowa ) - po przekręceniu kluczyka do pozycji kontrolek powinna zgasnąć po około 3 sekundach ( włącza się tylko w niskich tempertaurach ). Jak świeci cały czas podczas jazdy oznacza, że nalezy rozpocząć oczyszczanie filtra DPF

    - kontrola ciśnienia powietrza w oponach ( żółta lub czerwona ) - świeci się na żółto - spadło ciśnienie w jednej z opon lub jest brak ciśnienia, świeci się na czerwono - usterka w układzie kontroli ciśnienia w oponach

    pod licznikiem od dołu od lewej 3 linijka ( 2 kontrolki )

    - układ kontroli emisji spalin ( pomarańczowa ) - powinna zgasnąć po uruchomieniu silnika. Migająca oznacza ryzyko uszkodzenia katalizatora, jak świeci cały czas pojawiła się ustewrka w systemie oczyszczania spalin

    - system ABS ( pomarańczowa ) - powinna zgasnąć po około 3 sekundach po przekręceniu kluczyka do poziomu kontrolek. Jak si.ę świeci cały czas podczas jazdy oznacza awarię układu ABS

     

     


    Ocena: 3.7/5 (24 głosów)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    5 najpiękniejszych tras w Europie - drogi zapierające dech w piersiach
    W te wakacje, wielu kierowców na nowo odkryło, czym jest podróżowanie samochodem. Długie trasy po europejskich drogach mają swój urok i we wnętrzu dobrego auta mogą być przyjemnością. Choć lot samolotem ...
    Skrobaczka do szyb samochodowych
    Skrobaczka do szyb to narzędzie niezbędne dla każdego kierowcy, który zimą, podczas mrozów parkuje swoje auto na zewnątrz. Przydatna jest także zmiotka, a dla mniej cierpliwych odmrażacz lub mata antyszronowa ...
  • Komentarze
  • ~MarcinMe2018-09-20 15:52:14

    Dzięki! Super post!