Kopci na niebiesko - Volvo S40 2.0L L4 DOHC 2008

29 Lis 2021, 12:02

Cześć, mamy problem z s40tką II generacji, po nocy czy to w garażu bądź na dworze kopci na błękitny kolor oraz potrafi nierówno chodzić przez pierwsze kilometry, jakby pracował na trzech garach. Był (o zgrozo) kupiony jeden pompo wtrysk a stare po kolei wymieniane by sprawdzić czy coś pomoże i nic to nie dało, teraz mechanik chce dać auto na diagnostykę komputerową by po błędach sprawdzić co jest problemem, ale wydaje mi się, że po prostu błądzi chłop i nie wie co dalej. Oleju nie ubywa, a problem nie narasta, systematycznie po kilku km wszystko wraca do normy. Dwie osoby mi mówiły aby sprawdzić świece, a ja drogą edukacji doszedłem do sprawdzenia dolotu i ewentualnie oczyszczenia separatora, wymiany odmy. Coś potrafcie doradzić, jeszcze?
PrzemeeK
Nowicjusz
 
Posty: 7

29 Lis 2021, 12:11

Odpala bez problemu?

Na pewno trzeba sprawdzić czy wszystkie świece grzeją i są sprawne. Bez diagnostyki i sprawdzenie błędów to takie szukanie trochę po omacku więc moim zdaniem warto jest podłączyć się i sprawdzić czy są jakieś błędy i je odpowiednio zdiagnozować.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 5079
Zdjęcia: 18

29 Lis 2021, 12:14

Tak podepnę się, ale tutaj mamy takiego diagnostyka, że auto będzie 4dni stać zanim się podłączy :/ stąd wolę już na necie podpytać i być mądrzejszy trochę :D
PrzemeeK
Nowicjusz
 
Posty: 7

29 Lis 2021, 12:35

Problemów może być kilka dlatego dobrze by było jak byś przycisnął mechanika o sprawdzenie tych błędów na początek.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 5079
Zdjęcia: 18

30 Lis 2021, 09:37

Dokładnie. Niech ten mechanik chociaż tylko podłączy kompa i sprawdzi błędy. To trwa dosłownie 5 minut.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 18126
Zdjęcia: 1192
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

30 Lis 2021, 09:40

Dziś umówiłem wizytę w serwisie, sprawdzą błędy i mieszankę spalin czy wtryski faktycznie nie są uszkodzone, bo ten jak wymieniał pojedyńczo to nic to mogło nie dać.
PrzemeeK
Nowicjusz
 
Posty: 7
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wymiana baterii w elektronicznym kluczyku - Toyota
    Dzisiaj przyszedł czas na wymianę baterii w elektronicznym kluczyku. Przed wyłączeniem zapłonu przyciskiem otrzymałem informację o niskim stanie naładowania baterii w kluczyku i na zegarach wyświetliła się kontrolka w kształcie ...
    Nowa fabryka Audi w meksykańskim San José Chiapa
    Budując nowy zakład produkcyjny w meksykańskiej miejscowości San José Chiapa, Audi jeszcze bardziej wzmacnia pnącą się w górę sprzedaż na rynku północnoamerykańskim. Położenie kamienia węgielnego w stanie ...

  • 30 Lis 2021, 10:15

    Jeszcze z ciekawości sprawdziłem że w tym silniku nie da się kodować wtrysków pojedynczo, wszystkie muszą mieć tą samą grupę. Kodowanie polega na podaniu grupy (4,5,6) dla całej czwórki i to wszystko. Mając to na uwadze wymiana jednego wtrysku bez przeprowadzenia ponownego kodowania dla całej grupy może powodować że będzie on pracował nieprawidłowo (będzie źle wysterowany). Może tu jest problem z tym kopceniem i trzeba przeprowadzić procedurę kodowania?
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5079
    Zdjęcia: 18

    30 Lis 2021, 10:18

    Rokiko napisał(a):Jeszcze z ciekawości sprawdziłem że w tym silniku nie da się kodować wtrysków pojedynczo, wszystkie muszą mieć tą samą grupę. Kodowanie polega na podaniu grupy (4,5,6) dla całej czwórki i to wszystko. Mając to na uwadze wymiana jednego wtrysku bez przeprowadzenia ponownego kodowania dla całej grupy może powodować że będzie on pracował nieprawidłowo (będzie źle wysterowany). Może tu jest problem z tym kopceniem i trzeba przeprowadzić procedurę kodowania?

    Jeżeli mechanik o tym nie wie, to zapewne tak będzie. Ale co to za mechanik wtedy?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18126
    Zdjęcia: 1192
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    30 Lis 2021, 12:50

    A więc jedyny błąd jaki się pojawia to błąd 2566 czujnik położenia regulatora ciśnienia doładowania. I co dalej z tym panowie robić? Już myślę, żeby chociaż dla spokoju kupić komplet nowych świec, jest sens?
    PrzemeeK
    Nowicjusz
     
    Posty: 7

    30 Lis 2021, 13:07

    Świece mogłyby wskazywać na problem przy zimnym rozruchu, nie zaszkodzi, a koszt raczej nieduży.

    Do tego sprawdzić pompę paliwa, sitko, filtr.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7479
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    30 Lis 2021, 13:11

    Mechanik upiera się, że świece w 90% sprawne, że wtryski wymieniał wraz z kodowaniem, mówi, że auto kopci cały czas a nie tylko po rozruchu a podczas jazdy po prostu tego nie widać, stawia na diagnozę, o pękniętym korbowodzie, bo wtryski wymieniał poprzedni właściciel, auto od sąsiadów :o i pewnie było już za późno, bo któryś musiał lać paliwo tak, że uszkodził się korobowód, lub też tłok się obniżył i raczej zmiana silnika tylko... :cry: ale czy to by było możliwe?
    PrzemeeK
    Nowicjusz
     
    Posty: 7

    30 Lis 2021, 13:42

    Zmierz kompresję to zobaczymy w jakiej kondycji jest silnik. Jakby pękł korbowód to wybiłby spektakularnie dziurę w bloku silnika,

    PrzemeeK napisał(a):lub też tłok się obniżył

    Może zmień mechanika na początek, bo to jakiś bajkopisarz.
    Gość114260
     

    30 Lis 2021, 13:52

    PrzemeeK napisał(a):jedyny błąd jaki się pojawia to błąd 2566 czujnik położenia regulatora ciśnienia doładowania czyli kopiowania turbo
    Problem może dotyczyć wiązki czujnika na gruszce od turbiny kody/obdii/9072-p2566/ (czujnik kopiowania turbo, kabelki i wtyczka do sprawdzenia) U Ciebie dostęp do tego czujnika jest od spodu po zdjęciu osłony silnika.
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5079
    Zdjęcia: 18

    30 Lis 2021, 13:59

    Lał wtrysk i korbowód wysiadł? Co dalej, bulbulator?
    Dziurę w tłoku by mogło wypalić, ale nie takie rzeczy. Pęknięty korbowód? I co robi po pęknięciu?

    Auto kopci cały czas, ale z tyłu chmury nie ma? Niezły koleś.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7479
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    30 Lis 2021, 14:07

    Dokładnie, jeszcze specjalnie pod domem wziąłem mu dałem w but i nic zero.

    Pojadę w przyszłym tygodniu na kompresję, i zobaczymy co z tym silnikiem.

    Dla mnie to też bajki o tłokach i korbowodzie, bo przecież on by roku nie przejeździł, a nie raz dostawał po d... obrotami, był nad morzem, w górach i dzień w dzień do pracy ~100km.


    Edit:

    Sprawdziłem dolot, jest tam mały basen :/ czyli wychodzi, że coś będzie z separatorem lub odmą. Ale czy to by powodowało, że pali rano na 3 gary?
    PrzemeeK
    Nowicjusz
     
    Posty: 7