Kopci.

Kopci.

12 Paź 2015, 08:06

Witam,
mam problem z moim pajero 3,0 V6 a mianowicie:
po odpaleniu przez ok dwie - trzy sekundy samochód "puszcza niebieskiego bąka" - czyli spala olej w komorze spalania - to jest jasne.
Problem jest o tyle dziwny, że nie zawsze tak się dzieje - raz zakopci, potem mogę pary razy go odpalać i żadnego bąka.
Dymienie, jeżeli występuje, to przy zimnym i ciepłym silniku, przy zimnym może trochę większe, i trwa, tak jak napisałem dosłownie dwie - trzy sekundy, dopóki olej nie zostanie spalony, potem żadnego dymka. Podczas jazdy także zero dymienia, nawet po ostrym pałowaniu, czy schodzeniu z obrotów.
Czasami zadymi, jak stoję np na światłach na obrotach biegu jałowego, po przygazowaniu, ale także nie zawsze. Samochód moc ma, odpala bez problemu. Zużycie oleju - ok. 200 - 300 ml/1000 km, olej Valvoline max life 10w40.
Zacząłem szukać przyczyny, więc tak:
wymieniłem uszczelniacze zaworowe - sytuacja bez zmian,
dolot czysty - więc nie odma,
zostają pierścienie?
Tylko dlaczego samochód tak dziwnie się zachowuje z tym dymieniem?
Ma ktoś może jakieś sugestie: zapieczone pierścienie/pierścień, wytarte pierścienie olejowe, uszczelniające, a może coś innego?

Pozdrawiam
Otto
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 12 Paź 2015, 07:49
Auto: Pajero

Re: Kopci.

12 Paź 2015, 08:25

Ja bym na twoim miejscu nie przejmował się tym zbytnio, przynajmniej narazie :)
roziom3388
Początkujący
 
Posty: 170
Zdjęcia: 39
Rejestracja: 24 Cze 2015, 14:45
Auto: Honda Prelude
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Kopci.

12 Paź 2015, 08:34

No tak, ale wiesz jak to wkurza?
Samochód wygląda naprawdę super, V6 gulgocze, a tu czasem brzydkie bąki. To tak, jakbyś miał fajną laskę, za którą wszyscy się oglądają, a ona nagle zrobi purt w towarzystwie. :o
Otto
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 12 Paź 2015, 07:49
Auto: Pajero

Re: Kopci.

12 Paź 2015, 08:47

Jeżeli tak bardzo kole w oczy to możesz zmierzyć kompresję na cylindrach na sucho i z próbą olejową. Jeśli różnica będzie niewielka między tymi dwoma próbami, może to świadczyć o zużyciu pierścieni olejowych :)
roziom3388
Początkujący
 
Posty: 170
Zdjęcia: 39
Rejestracja: 24 Cze 2015, 14:45
Auto: Honda Prelude
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Co powinien zrobić świadek wypadku? Co powinien zrobić świadek wypadku?
    W ramach cyklu Piątek ze Szkołą Auto, prezentujemy kolejny materiał dotyczący bezpieczeństwa na drodze. W tym tygodniu instruktorzy doradzają, jak zachować się będąc świadkiem wypadku. Radosław Jaskulski, instruktor Szkoły ...
    Kompaktowe nowe hatchbacki do miasta – wygoda i niskie spalanie Kompaktowe nowe hatchbacki do miasta – wygoda i niskie spalanie
    Segment C cieszy się w Polsce – wg danych PZPM – bardzo dużą popularnością. Udział rejestracji tego typu aut to 30 proc. całości. Zgodnie z danymi JATO Dynamics najczęściej wybieraną wersją tych samochodów ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Monster Truck Rock Star, 11
      S2020005
      Subaru Impreza STI
      Jaguar