Koszty utrzymania Audi A4 B7 1.8T-2.0 benz -- BMW E60 520/523i

Koszty utrzymania Audi A4 B7 1.8T-2.0 benz -- BMW E60 520/523i

20 Paź 2018, 08:45

Witam,
Mam dylemat odnośnie zakupu samochodu. Będzie to już, albo dopiero mój drugi samochód.

Wcześniejszy samochód to Focus MK1 1.6 benzynka, świetne auto, nigdy mnie nie zawiodło, ale miało kiepskie wykończenie, plastiki trzeszczały i ogólnie małe odczucie wygody, jeździłbym nim pewnie do teraz, gdyby nie wymuszono mi pierwszeństwa.

Czytałem sporo na internecie, ale nie do końca mnie to satysfakcjonuje.

Coś ode mnie:
6/7 tyś przebiegu rocznie
budżet 26 tyś Raczej nie do nagięcia ponieważ muszę mieć również na pakiet startowy te 4 tyś

Interesuje mnie porównanie kosztów utrzymania tych dwóch samochodów, ceny paliwa nie biorę pod uwagę.

Podstawowe ceny + robocizna ile płaciliście powiedzmy za oleje, tarcze, klocki, zawieszenie, regeneracja turbo, czujniki.

Jak z rozrządem w 1.8T? Jest ustawiony w dogodnej pozycji, czy trzeba wyciągać silnior.

Rozważam również seata Leona 2.0 TFSI, tylko na właśnie TFSI...
grand97
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 20 Paź 2018, 08:22
Prawo jazdy od: 10 05 2016
Auto: Nie mam

Re: Koszty utrzymania Audi A4 B7 1.8T-2.0 benz -- BMW E60 520/523i

20 Paź 2018, 09:58

grand97 napisał(a):Podstawowe ceny + robocizna ile płaciliście powiedzmy za oleje, tarcze, klocki, zawieszenie, regeneracja turbo, czujniki.


Wszystko sprawdzisz w dowolnym sklepie z częściami

grand97 napisał(a):Jak z rozrządem w 1.8T? Jest ustawiony w dogodnej pozycji, czy trzeba wyciągać silnior.


Z tego co kojarzę nie ma większych problemów

grand97 napisał(a):Interesuje mnie porównanie kosztów utrzymania tych dwóch samochodów


W porównaniu do focusa będą kosmiczne;P
Druga sprawa to kwestia znalezienia nadającego się do jazdy egzemplarza. Auta dość chodliwe więc ściąga się z rajchu szroty w każdym możliwym stanie. A4B7 z 1.8T w dobrym stanie idą praktycznie od ręki a ceny są z kosmosu (czyt, bardzo przepłacasz). Jeśli chodzi e60 to bardzo duży % egzemplarzy na rynku pochodzi od osób, które koszty utrzymania po prostu przerosły.

Osobiście przy takich przebiegach kupiłbym coś mniejszego, np. takie volvo s40 (najlepiej 2.4/2.5T). Technicznie focus 2 więc eksploatacja przesadnie droga nie jest a z drugiej strony wyposażenie i jakość wykończenia na standardowym dla volvo poziomie. Do tego stosunkowo łatwiej znaleźć coś w fajnym stanie bo auto ma inną grupę docelową na rynku
Invi
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725
Rejestracja: 04 Cze 2016, 16:15
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: służbowe
Silnik: 2.0/170
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Koszty utrzymania Audi A4 B7 1.8T-2.0 benz -- BMW E60 520/523i

20 Paź 2018, 11:30

grand97 napisał(a):Jak z rozrządem w 1.8T? Jest ustawiony w dogodnej pozycji, czy trzeba wyciągać silnior.
Nie ma z tym zadnego problemu, koszty napraw typowe dla turbobenzyniaków, w 1.8T czasami zawodzą cewki, po wiekszym przebiegu czasami odmawia posluszenstwa przeplywka, generalnie jest to stosunkowo bezawaryjny motor, zawieszenie troche kosztuje ale jest trwałe. Inna sprawa jest ze 26tys to tak na skraju na A4 B7 1.8T

grand97 napisał(a):Rozważam również seata Leona 2.0 TFSI, tylko na właśnie TFSI...
200 konna wersja jest pozbawiona wad (no poza nagarem) ale 26tys to rowniez maly budzet na Leona 2 FR, w kazdym razie auto polecam z reka na sercu, zaden inny hothatch nie dawal mi takiej frajdy, osobiscie jezdze Cupra
Raziel11
Aktywny
 
Posty: 434
Zdjęcia: 6
Rejestracja: 24 Sie 2018, 22:05
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy od: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P
Silnik: 1.6 8V MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

Re: Koszty utrzymania Audi A4 B7 1.8T-2.0 benz -- BMW E60 520/523i

20 Paź 2018, 12:48

Raziel11 napisał(a):żaden inny hothatch nie dawal mi takiej frajdy

A jakimi jeszcze hothatchami jeździłeś?
azzurro
Aktywny
 
Posty: 303
Rejestracja: 14 Wrz 2017, 18:20
Auto: Jeansowe kombi

Re: Koszty utrzymania Audi A4 B7 1.8T-2.0 benz -- BMW E60 520/523i

20 Paź 2018, 13:43

grand97 napisał(a):Jak z rozrządem w 1.8T? Jest ustawiony w dogodnej pozycji, czy trzeba wyciągać silnior.


Nie trzeba chociaż zasadniczo ułatwiło by to robotę, natomiast oprócz kompletu z paskiem jest łańcuch/napinacz który przy pewnym przebiegu kwalifikuje się do wymiany a koszty małe nie są, także trzeba brać to pod uwagę - przypadłość zbliżona do tego co jest w TFSI
Weź pod uwagę że najpierw przeszukasz sporo egzemplarzy które coś ze sobą reprezentują..1,8T łatwo się nie szuka
Pionek
Zaawansowany
 
Posty: 964
Rejestracja: 14 Gru 2016, 16:30
Auto: Honda Accord
Paliwo: Benzyna

Re: Koszty utrzymania Audi A4 B7 1.8T-2.0 benz -- BMW E60 520/523i

20 Paź 2018, 17:07

grand97 napisał(a):Interesuje mnie porównanie kosztów utrzymania
są takie zestawienia na forum:https://www.forumsamochodowe.pl/podsumowanie-i-spis-modeli-koszty-utrzymania-vt96514.htm
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 11612
Zdjęcia: 12
Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
Miejscowość: Zawiercie|Kraków
Prawo jazdy od: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zabici bez pasów - zapinajcie pasy w samochodzie! Zabici bez pasów - zapinajcie pasy w samochodzie!
    Aż połowa ofiar śmiertelnych na autostradach w Austrii, a ponad 60% w Belgii nie miało zapiętych pasów w momencie wypadku(1). Pasy bezpieczeństwa są efektywnym elementem dającym kierowcy i pasażerom bezpieczeństwo ...
    [E] Audi A6 C6 3,2 FSI / BMW 530i e61 / Mercedes E 320 s211 [E] Audi A6 C6 3,2 FSI / BMW 530i e61 / Mercedes E 320 s211
    Podstawowe kryteria zestawienia: - kombi segmentu E - silnik benzynowy o mocy ok. 230KM - automatyczna skrzynia biegów - modele z okolic 2005 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Audi A6 C6 3,2 FSI - 255KM - BMW ...

  • Re: Koszty utrzymania Audi A4 B7 1.8T-2.0 benz -- BMW E60 520/523i

    20 Paź 2018, 19:01

    azzurro napisał(a):A jakimi jeszcze hothatchami jeździłeś?

    Focus 2 ST
    Megane 3 RS
    Mazda 3 MPS
    Honda Civic 8 Type R
    Raziel11
    Aktywny
     
    Posty: 434
    Zdjęcia: 6
    Rejestracja: 24 Sie 2018, 22:05
    Miejscowość: Wałbrzych
    Prawo jazdy od: 21 03 2016
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Seat Leon 1P
    Silnik: 1.6 8V MPI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    Re: Koszty utrzymania Audi A4 B7 1.8T-2.0 benz -- BMW E60 520/523i

    20 Paź 2018, 19:12

    mike napisał(a):są takie zestawienia na forum
    trzeba wzracać uwagę na ceny części bo są mocno nie aktualne.
    Porady blacharsko-lakiernicze
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 6398
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type, Audi A8, A6 c4
    Silnik: 2.0 D, 4.2 V8,2.6 V6

    Re: Koszty utrzymania Audi A4 B7 1.8T-2.0 benz -- BMW E60 520/523i

    20 Paź 2018, 19:24

    Ale dają pogląd na sytuację.
    mike
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 11612
    Zdjęcia: 12
    Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
    Miejscowość: Zawiercie|Kraków
    Prawo jazdy od: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II
    Silnik: 1.6 TDCI 109KM
    Rok produkcji: 2008

    Re: Koszty utrzymania Audi A4 B7 1.8T-2.0 benz -- BMW E60 520/523i

    21 Paź 2018, 08:54

    Jeśli chodzi o sam zakup to zlecilbym gościowi który jeździ do Niemczech po samochody na życzenie. Sprowadzal dwa samochody dla rodziny, mazde i suzuki, nawet udalo mu sie trafić na fajne samochody

    Jest sens w tym co piszecie, niedawono sprawdzilem mobile.de i ceny to spokojnie ponad 30tyś zł a w Polszy już za 20 kupisz, na upartego mniej, tylko co to jest za trup, to można tylko bawić się w jasnowidza. Dlatego sądziłem ze za 26 znajdę coś fajnego
    grand97
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Rejestracja: 20 Paź 2018, 08:22
    Prawo jazdy od: 10 05 2016
    Auto: Nie mam

    Re: Koszty utrzymania Audi A4 B7 1.8T-2.0 benz -- BMW E60 520/523i

    21 Paź 2018, 09:01

    Kao napisał(a):trzeba wzracać uwagę na ceny części bo są mocno nie aktualne.

    Ceny zmieniały się na przestraszeni miesięcy nawet no ale nie jestem w stanie aktualizować ich z miesiąca na miesiąc :/
    Dodam, że 95% cen pochodzi z iparts, bo intercars jest zdecydowanie droższy (iparts nie ma placówek stacjonarnych do utrzymania i cenowo wychodzi jak po rabacie mechanika).
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 15022
    Zdjęcia: 442
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Honda Civic VIII
    Silnik: 1.8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2010

    Re: Koszty utrzymania Audi A4 B7 1.8T-2.0 benz -- BMW E60 520/523i

    21 Paź 2018, 09:09

    Równie dobrze mógłbym myśleć o e90 w tym budżecie, znajomy kupil za 21, co prawda golas totalny, klima manual 318i, ale już rok bez większych napraw.

    Ale moim zdaniem czar BMW pryska przy tak slabym wyposażeniu i silniku. Nie ma frajdy, a kosztu tak samo wysokie w tym segmencie
    grand97
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Rejestracja: 20 Paź 2018, 08:22
    Prawo jazdy od: 10 05 2016
    Auto: Nie mam

    Re: Koszty utrzymania Audi A4 B7 1.8T-2.0 benz -- BMW E60 520/523i

    21 Paź 2018, 09:18

    dzida napisał(a):nie jestem w stanie aktualizować ich z miesiąca na miesiąc :/
    ale tam są ceny z 2016, może warto by było pomyśleć o aktualizacji bo jak tak przeglądałem ( marki premium) to ceny podane są prawie 2 razy wyższe niż faktycznie, od 2016 już się trochę pozmieniało
    Porady blacharsko-lakiernicze
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 6398
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type, Audi A8, A6 c4
    Silnik: 2.0 D, 4.2 V8,2.6 V6

    Re: Koszty utrzymania Audi A4 B7 1.8T-2.0 benz -- BMW E60 520/523i

    21 Paź 2018, 09:26

    Kao sprawdzę to na dla najstarszego zestawienia ale nie sądzę aby ceny zmieniły się o więcej jak 10% (różnica 2x wyższe może wynikać, że szukamy w różnych źródłach gdzie ja np. omijałem allegro, a wiem, że jest taniej).

    Niestety przerobić ponad 300 aut to kupa roboty i abym do tego siadł to zima musi być długa i nudna.

    Docelowo jak będę robił aktualizację zestawień to rozbuduję je o nowe pozycje oraz wydłużę listę usterek. :) Postaram się tez zebrać więcej modeli w jednej tabeli aby przegląd segmentu był łatwiejszy.
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 15022
    Zdjęcia: 442
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Honda Civic VIII
    Silnik: 1.8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2010

    Re: Koszty utrzymania Audi A4 B7 1.8T-2.0 benz -- BMW E60 520/523i

    21 Paź 2018, 10:06

    Panowie, a honda accord 7 gen?

    Słyszałem, że bardzo fajne auto, nie jest drogie w utrzymaniu, a silniki benzynowe jak i diesla to bardzo udane konstrukcje.

    Jesteście w stanie coś powiedzieć mi o tym samochodzie?
    grand97
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Rejestracja: 20 Paź 2018, 08:22
    Prawo jazdy od: 10 05 2016
    Auto: Nie mam