Krzysztof Skorupski [wywiad]

09 Wrz 2014, 20:11

Krzysztof Skorupski [wywiad]
W 2012 roku został wicemistrzem Europy w klasie 1600. Wraz z początkiem sezonu 2014 przesiadł się do najwyższej klasy rallycrossu – SuperCar – i dołączył do ekipy Monster Energy World RX Team, aby wystartować w pierwszych w historii Rallycrossowych Mistrzostwach Świata. Początki nie były łatwe, jednak podczas czwartej rundy w końcu wszystko poszło zgodnie z planem i Krzysztof Skorupski mógł cieszyć się z czwartego miejsca. Tuż po zawodach w Finlandii polski kierowca poinformował o przerwaniu startów.

Krzysztof Skorupski  [wywiad]

WRC: Podczas czwartej rundy World RX uzyskałeś swój życiowy wynik...
Krzysztof Skorupski: W Finlandii wreszcie wszystko zagrało tak, jak powinno. Nadal mieliśmy kilka problemów, musiałem nauczyć się, jak zachowywać się na tak dużej hopie, gdyż notorycznie wracałem z mocno zniszczonym przednim zderzakiem. Poza tym była to moja pierwsza jazda tym potężnym autem w takich warunkach. Przyczepności w finale nie było niemal w ogóle. Kwalifikacje nie były łatwe, ale tym razem nie mieliśmy już problemów ze startami i taktyką, dzięki czemu wygrałem trzy biegi z czterech, w których startowałem. Nie udało się wygrać trzeciej kwalifikacji, w której niestety w powtórce biegu pękło mocowanie świecy zapłonowej, przez co silnik stracił kompresję na jednym z cylindrów. W półfinałach już startowaliśmy w zwariowanych warunkach. Gdy jechałem za przeciwnikiem, nie widziałem absolutnie nic. Samochód jednak zachowywał się całkiem dobrze i po nauczeniu się jazdy, niemal nie naciskając gazu, pod koniec biegu miałem już bardzo dobre tempo. Dzięki temu znacznie zbliżyłem się do prowadzących Fordów. Na finałowy bieg jednak zaryzykowaliśmy, zmieniając ustawienie auta. Warunki jeszcze bardziej się pogorszyły, przez co bardzo trudno było utrzymać auto na torze. Do tego nie działały spryskiwacze, dlatego strasznie się cieszę, że udało nam się dowieźć to czwarte miejsce.

Przed rundą w Kuovala nie było lekko. Jak podsumujesz początek sezonu?
To były bardzo ciężkie trzy rundy i niestety mieliśmy mnóstwo pecha oraz problemów technicznych. Auto jest bardzo szybkie, co pokazują czasy pojedynczych okrążeń, ale nadal musimy popracować nad startem, żeby nie mieszać się potem w walkę na torze. Szkoda tego urwanego wahacza w trzeciej kwalifikacji w Hell, bo przez to nie dostaliśmy się do finałów.

W jakiej kondycji według ciebie jest polski rallycross?
Powoli budzi się do życia po niemal całkowitym zgonie. Powstał nowy cykl Rallycross Cup, w którym za stosunkowo nieduże pieniądze każdy może spróbować swoich sił. Mamy dwa obiekty, z czego jeden jest przygotowany na poziomie mistrzostw świata, a drugi po ciężkich pracach został doprowadzony do poziomu krajowego. Mam nadzieję, że w przyszłości także będzie gościł zawody międzynarodowe. W tym roku powstał cykl Folkrace, który także jest takim przedszkolem rallycrossu.

W World RX miałeś niezwykle mocną konkurencję. Jak czujesz się, walcząc z byłym mistrzem F1 czy WRC?
Podczas drugiej kwalifikacji w Hell miałem okazję walczyć bok w bok z Petterem Solbergiem. Wykonał on dość agresywny ruch, zamykając na mnie drzwi, więc nie obyło się bez kontaktu, ale nie zamierzałem odpuszczać gazu tylko dlatego, że to znany gość. Jesteśmy razem na torze i mamy te same prawa, więc nie robi to żadnej różnicy.

Krzysztof Skorupski  [wywiad]


(c) KATALOG dla kierowców

Link do całego wywiadu (start strona 12): KATALOG dla kierowców - wywiad z Krzysztofem Skorupskim
teksty to wyraz moich poglądów, nie należy ich identyfikować z linią programową firmy Trynid
Trynid
Początkujący
 
Posty: 135
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Polska

10 Wrz 2014, 18:31

rallycross w nowym wydaniu wyglada coraz ciekawiej
Error404
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 95
Prawo jazdy: 19 06 2003
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Międzynarodowy Dzień Uprzejmości na Drodze
    Święto wywodzi się z Francji, ale szybko zyskało popularność na całym świecie. Co to znaczy być uprzejmym na drodze? Przestrzeganie przepisów oraz bycie przewidywalnym i wyrozumiałym kierowcą. Tak rozumiana uprzejmość ...