Które z tych opon zimowych wybrać?

25 Wrz 2019, 15:43

Witam,
Jestem przed zakupem opon zimowych 225/50/R18. Mam dylemat pomiędzy kilkoma wybranymi modelami.
na wstępie pytanie, czy warto zmieniać rozmiar opon na szersze do zimowych warunków, czy nie ma to sensu i lepiej nie kombinować? Będe kupował też osobno felgi na zime.
Biorę pod uwagę te które parametry mają równe lub wyższe od
klasy C/B - opór toczenia/hamowanie na mokrym. Które według was będą najlepsze pod względem hamowania/zachowania na śniegu czyli najbezpieczniejsze.
Wybieram pomiędzy tymi, ale liczę też na wasze propozycje:
Michelin Pilot Alpin 5
Bridgestone Blizzak LM001
Goodyear UG Performance G1
Pirelli SottoZero 3
Nokian WR D4
Norbertw89
Nowicjusz
 
Posty: 29

26 Wrz 2019, 12:32

Norbertw89 napisał(a):na wstępie pytanie, czy warto zmieniać rozmiar opon na szersze do zimowych warunków, czy nie ma to sensu i lepiej nie kombinować? Będe kupował też osobno felgi na zime.
Nie ma sensu na zimę powinno się zmienić na rozmiar taki sam lub troszkę węższe z wyższym profilem dla lepszego komfortu jazdy i ochrony felgi.
Norbertw89 napisał(a):Biorę pod uwagę te które parametry mają równe lub wyższe od klasy C/B
Czy masz jakiś budżet przeznaczony na same opony zimowe? Podaj cenę to coś jeszcze może podrzucę oprócz tych które wybrałeś choć ciężko będzie. Patrząc na podane opony które Cię interesują zawęziłbym zainteresowanie do Michelin Pilot Alpin 5, Goodyear UG Performance G1, Nokian WR D4 :)
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

26 Wrz 2019, 14:44

A dlaczego Bridgestone 001, a nie 005 :?:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3674
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

26 Wrz 2019, 16:24

W sumie to na cenę jakoś nie patrzyłem za bardzo. Mają być po prostu najlepsze z dostępnych obecnie w tym rozmiarze. Myśle, że te ceny wspomnianych modeli będą w porządku, jeśli trafi się coś droższego - lepszego to również będe zadowolony.

Cichy77 z tym rozmiarem to właśnie mi chodziło o wyższy profil, źle się wyraziłem :) Czyli warto szukać 55 zamiast 50 albo nawet 60? Czy 60 to już przesada?

Czemu blizzak 001? Nie znalazłem w katalogu na stronie modelu 005 w tym rozmiarze, a teraz widzę, że jest i to warty uwagi.
Norbertw89
Nowicjusz
 
Posty: 29

26 Wrz 2019, 17:50

Norbertw89 napisał(a):Czyli warto szukać 55 zamiast 50 albo nawet 60? Czy 60 to już przesada?

Chcąc zwiększyć profil, należałoby zmniejszyć szerokość i w sumie ilość gumy na feldze się nie zmieni(bez zwiększania obwodu koła). Myślę, że nie warto kombinować, tylko brać to co każe producent. Tym bardziej, że 225/50 to nie są jakieś naleśniki. W sumie mógłbyś założyć 215/55.
Sam kupiłem w tym roku te 005, ale z oczywistych względów na razie nic nie mogę o nich powiedzieć, ale w teście wypadły bardzo dobrze, a i etykieta imponująca.
[link do Opontest wygasł]
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3674
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

27 Wrz 2019, 08:24

Norbertw89 napisał(a):Czyli warto szukać 55 zamiast 50 albo nawet 60? Czy 60 to już przesada?
Tak jak napisał poprzednik mając już falgi raczej tu nic nie zrobisz i najlepiej kupić taki rozmiar opon jaki zaleca do tego rozmiaru felg producent. Jak byś nie miał felg to wtedy można by było pomyśleć o zmianie rozmiaru na zimę.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Prius 1.8 VVT-i - test spalania
    Toyota Prius to najsłynniejsza i zarazem pierwsza seryjnie produkowana hybryda. Obecna, czwarta generacja doczekała się m.in. wersji z napędem na wszystkie koła oraz pięciomiejscowej odmiany z napędem plug-in. Prius czwartej ...
    Jazda na suwak to będzie obowiązek, a nie zalecenie!
    Zauważyłem, że rząd planuje kolejną poprawkę w przepisach regulujących jazdę na suwak. Obecnie widząc taki znak jest to jedynie zalecenie którego powinni trzymać się kierowcy. Ma to się zmienić na obowiązek i wtedy ...

27 Wrz 2019, 08:36

Cichy77 napisał(a):Tak jak napisał poprzednik mając już falgi raczej tu nic nie zrobisz i najlepiej kupić taki rozmiar opon jaki zaleca do tego rozmiaru felg producent. Jak byś nie miał felg to wtedy można by było pomyśleć o zmianie rozmiaru na zimę.


Akurat felgi też kupuje, drugi komplet alu na zime , to też pomysł ze zmianą wysokości i szerokości profilu, tylko czy jest sens.. Chyba nie będę kombinował z rozmiarem jednak. Mam napęd na 4 koła, więc na bardzi dobrych oponach powinnno być dobrze, tak czy inaczej.
Norbertw89
Nowicjusz
 
Posty: 29

27 Wrz 2019, 08:58

Norbertw89 napisał(a):Mam napęd na 4 koła, więc na bardzi dobrych oponach powinnno być dobrze
W takim przypadku zostaw oryginalny i będzie ok :ok: Felgi kup w takim samym rozmiarze jak letnie i opony też.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

27 Wrz 2019, 09:46

Opony o wyższym profilu chciałbym kupić bardziej dla ochrony felgi. Czy raczej parę zim tak czy inaczej, te felgi alu z niskim profilem opony przetrwają i nie ma sie czym martwić? Te blizzak lm 005 mają rant ochronny na felge, czyli teoretycznie podczas wjazdu na jakiś zasypany chodnik nie powinno być problemu z felgą?

Czy przywiązywać uwagę do indeksu prędkości jaki mają opony? Indeks 210 km/h wydaje mi się ok, jakl w tych podanych bridgestone. Raz zdarzyło mi sie na zimówkach jechać 150 w ciepły zimowy dzień a tak to raczej ciężko o szybką jazdę w zimie.
Czy indeks prędkości przekłada się na wytrzymałośc opony czy raczej o wytrzymałości decyduje nośność?
Norbertw89
Nowicjusz
 
Posty: 29

27 Wrz 2019, 12:22

Norbertw89 napisał(a):Czy indeks prędkości przekłada się na wytrzymałośc opony czy raczej o wytrzymałości decyduje nośność?

Ale o jaką wytrzymałość ci chodzi :?: Przecież oba te indeksy opisują właśnie wytrzymałość. Jeżeli nie będziesz jeździł bardzo szybko, to wyższy indeks prędkości do niczego się nie przyda, tak samo jak wyższy indeks nośności w lekkim aucie. A trzeba wiedzieć, że nie ma nic za darmo, zwiększanie tych indeksów, powoduje pogorszenie osiągów w innych parametrach.
Brać opony jedynie z wystarczającymi indeksami, nic więcej. No chyba, że zamierzasz przeładowywać auto, to wtedy można myśleć o wyższym indeksie nośności.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3674
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

27 Wrz 2019, 12:28

Ogólnie wytrzymałość opon. Chyba wezmę ostatecznie te blizzak 005. Fajnie wychodzą w testach (chociaz nie widziałem testu 18') cenowo tez w porządku i parametry dobre. teraz szukam gdzie najlepiej kupić najmłodsze produkcyjnie :)
Norbertw89
Nowicjusz
 
Posty: 29

27 Wrz 2019, 12:44

Norbertw89 napisał(a):teraz szukam gdzie najlepiej kupić najmłodsze produkcyjnie

Starych i tak nie kupisz, bo to nowość :mrgreen:
Na Oponeo mają przeważnie podany rok produkcji, niestety nie są najtańsi.
Ja kupiłem te opony u nich w sierpniu i wszystkie przyszły z jednakowym DOTem-2719-albo coś koło tego.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3674
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

27 Wrz 2019, 13:19

Na zimie kupiłbyś wyższy profil, czy zostawić ten sam, skoro i tak opony mają jakąś tam ochrone felgi?
Norbertw89
Nowicjusz
 
Posty: 29

27 Wrz 2019, 13:37

Norbertw89 napisał(a):Na zimie kupiłbyś wyższy profil, czy zostawić ten sam, skoro i tak opony mają jakąś tam ochrone felgi?
Przy takim profilu szukałbym opon z rantem ochronnym na felgę i rozmiar zostawił ten sam.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

27 Wrz 2019, 14:36

Norbertw89 napisał(a):Na zimie kupiłbyś wyższy profil, czy zostawić ten sam, skoro i tak opony mają jakąś tam ochrone felgi?

A co to za auto :?: Bo jeżeli jakiś crossover to można iść na 215/65/16 i wtedy parę groszy zostanie w kieszeni, a i wygląd jeszcze nie będzie raził, no i wtedy żadne dziury nie straszne. Ale jak to jest jakieś niskie auto, to będzie nieciekawie wyglądać na takich balonach.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3674
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna