Który diesel wybrać Golf IV Octavia czy MB W202?

Który diesel wybrać Golf IV Octavia czy MB W202?

29 Sie 2011, 16:26

Witam,
Który bedzie tańszy w eksploatacji i lepszy?
Mam ok 15000 do wydania na kombi w dieselu.
Biorę pod uwagę VW Golf IV lub Octavia SDI ewentualnie 90 KM TDI oraz MB W202 220 75KM lub 220 o mocy 90 KM lub ewentulanie W124 250D 20V. Samochód musi mieć klimę.
I tu pytanie nteresuje mnie w jakim przedziale czasowym i przy jakich silnikach (oznaczenie kodowe) o zapłonie samoczynnym TDI 90 KM oraz SDI 68 KM montowano w Octaviach i Golfavh 4:
1.koła dwumasowe,
2. pompowtryskiwacze PD,
MB W202 z silnikeim 220D występowały w dwóch wariantach 75 i 90 KM - czy różnią się tylko głowicą (2-4 zaworowa)? I czy i od którego roku zrezygnowano z pomp Lukasa?
MB W124 250D 20V spali więcej niz pozostałe ale gdyby mi się trafił w dobrym stanie to też biorę go pod uwagę.
Pozdrawiam
Zybi56
zybi56
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 29 Sie 2011, 16:25

Re: Który diesel wybrać Golf IV Octavia czy MB W202?

29 Sie 2011, 21:05

Wg mojej wiedzy w TDi 90 KM/SDi nigdy nie było dwumasy i pompowtrysków. Kompaktowe kombi w SDi to będzie muł nad muły - nawet F126p będą Cię wyprzedzały :P
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Rejestracja: 12 Mar 2009, 14:47
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

Re: Który diesel wybrać Golf IV Octavia czy MB W202?

29 Sie 2011, 21:36

Polo w 1,9 SDI ma dwumasa... sporo 1,9 TDI 90KM tez mialo montowanego, glownie te sprzedawane w koncowce z tym silnikiem. Ale dwumas jak ci w 1,9 TDI 90KM padnie, to mozesz zwykle kolo zamoachowe w jego meisjce wstawic i tyle. I nie wiem czemu wy sie tak tych dwumasow boicie, one w silnikach ze slabyn Nm, az tak nie padaja non stop. 1,9 TDI 90 i 110KM, to sa na zwyklej pompie rotacyjnej, te 105(czy tam 106) 115 i 130KM, to sa na PD.

W124 w dieslu, do tego w dobrym stanie... nie warto chyba sie juz bawic w W124, kazdy ma nie tyle co cofniety licznik, tylko po prostu w kolo mu sie obrocil. :D O W124 w dieslu, mozna bylo myslec ale z 5 lat temu, teraz to kompletnie nie warto wg mnie, chyba ze pod taksowke, bo jednak zawsze to Mercedes i dosc duze autko. Najbardziej udany Mercedes jak chodzi o klientow, a najmniej udany jak chodzi o ASO, bo zarobic na serwisie sie nie dalo, ale to jednak sa juz 20 letnie autka, prawie kazdy przynajmniej po 1 dzwonie, jak nie 2-3, czesto kupujesz 2 samochody a nie jeden. :D

A o jakims Fiacie z JTD nie myslales? Troche sa w nich problemy z elektryka i innymi pierdolkami, tym bardziej jak autko po dzwonie, ale silnika za duzo zarzucic nie mozna. Golf IV to jak chodzi o elektryke tez swiety nie jest.

Jak masz w okolicach 10k zl, to Audi A6 C4 2,5 TDI 140KM, to swietne autko, jak znajdziesz jakies w naprawde dobrym stanie.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Rejestracja: 06 Lut 2011, 19:53
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wyższa szkoła jazdy dla kierowców i narciarzy Wyższa szkoła jazdy dla kierowców i narciarzy
    Wyjazdy na narty dają miłośnikom tego sportu dużo radości i satysfakcji. Wbrew pozorom narciarstwo alpejskie i podróżowanie samochodem mają wiele wspólnego. By przyjemne doznania z jazdy na nartach i podróży ...
    BMW Concept serii 6 Coupé 2010 BMW Concept serii 6 Coupé 2010
    BMW Concept serii 6 Coupé to sportowy samochód dla koneserów piękna, którzy cenią luksus i przełomowe technologie. Koncept symbolizuje pasję zespołu projektantów BMW, znajdującą odzwierciedlenie ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      S2020005
      Jaguar