Kupno nowego czy remont kapitalny starego

Kupno nowego czy remont kapitalny starego

23 Sie 2016, 21:24

Cześć. Posiadam Polo 6n 1.4 60KM z 1999 roku. Auto ma przejechane prawie 350 tysięcy, ma ogniska rdzy w typowych miejscach. Prawdopodobnie skrzynia biegów do wymiany i cieknie gdzieś trochę olej. Ogólnie śmiga bez większych problemów. Jest to moje pierwsze auto, które utrzymuje sam.

Ostatnio zastanawiam się nad kupnem czegoś z mocniejszym silnikiem i lepszym wyposazeniem, jednak z drugiej strony auto służy mi tylko do przemieszczania sie, więc Polo daje radę.

Pytanie jest takie: czy warto kupić coś nieco nowszego i teoretycznie lepszego (np. saab 9-3), czy też pozostać przy Polo i zrobić mu remont z prawdziwego zdarzenia za równowartość nowego auta.

Chciałbym poznać Wasze opinie, może poznam jakiś nowy punkt widzenia, a może złapie inspirację. Co byście zrobili w moim przypadku?
desert666
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 23 Sie 2016, 21:15
Prawo jazdy od: 08 08 2013
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Vw polo 6n
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Kupno nowego czy remont kapitalny starego

05 Paź 2016, 11:13

Jeździj nim dopóki koła nie odpadną. Zrobisz blacharkę i skrzynię, a za pół roku okaże się, że silnik ma milion km przebiegu i wypluje panewkę.
A z drugiej strony kupisz cokolwiek używanego, to i tak pojawią się awarie i będzie wsadzał kasę.
Phil
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 05 Paź 2016, 10:47
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Passat B3
Silnik: 1.8 RP
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Rok produkcji: 1989
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego Polacy kochają miejskie hybrydy? Dlaczego Polacy kochają miejskie hybrydy?
    W samochodach do miasta najbardziej cenimy niskie spalanie i wysoki moment obrotowy pozwalający na szybsze włączanie się do ruchu, dostępny w możliwie najniższym zakresie obrotów. Jeszcze do niedawna warunki te spełniały ...
    Toyota silniki 3S-GE / GTE Toyota silniki 3S-GE / GTE
    Cztery cylindry w układzie rzędowym. Pojemność: 2 litry. Zalety: dostępność, dobry potencjał do tuningu, duży dostęp do części zamiennych. Klasyczne jednostki 3S-GE / GTE powstały zgodnie z tradycyjnym podejściem do sztuki ...

  •