Kupno samochodu do jazdy w górach - nie terenowe

kupno samochodu do jazdy w górach - nie terenowe

08 Mar 2014, 10:05

Witam, jak w temacie wybieram samochód do jazdy w górach gdyż tutaj mieszkam. W zimie przydaje się samochód który dobrze sobie radzi ze śniegiem błotem itp. Trochę czytałem, trochę oglądałem i spodobało mi się albo audi a4 quattro albo subaru legacy/outback.
Auto musi mieć silnik benzynowy i będzie zasilane LPG.
Prosiłbym o porównanie tych dwóch samochodów.
1. Czy koszty utrzymania subaru będą dużo wyższe? (prostsza konstrukcja zawieszenia ale czy tańsze części? )
2. Czy sprzęgło z wiskozy wytrzymuje tak długo jak torsen?
3. pozostałe za i przeciw
bartekbartek
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 08 Mar 2014, 09:56
Auto: NIE MAM

Re: kupno samochodu do jazdy w górach - nie terenowe

08 Mar 2014, 10:24

Jako właściciel Subaru mogę śmiało stwierdzić, że Outback będzie droższy w utrzymaniu od Audi- w ASO mają części w chorych cenach i doliczają kupę kasy za robociznę- a zamienników jest mało. Owszem, istnieją, ale trzeba się mocno namęczyć, by znaleźć interesujący nas element. Audi może i ma bardziej zaawansowane zawieszenie, ale jako pospolitsze auto raczej będzie tańsze w eksploatacji. Za Subaru przemawia wysoki poziom niezawodności, lepsze własności jezdne i silnik typu bokser o niepowtarzalnym brzmieniu, za Audi tańsze części, lepsze wyposażenie i komfort jazdy. Po za tym Outback to już klasa wyżej od A4. Audi ma też gorsze silniki: z benzyn tylko 2.0 TFSI na wtrysku bezpośrednim, nietrwałe i nie da się zamontować LPG- a jak się uprzesz i weźmiesz jakąś super nowoczesną, to i tak prędko ci się taki wydatek nie zwróci. Więc postawiłbym na Subaru.
Jeśli chodzi o sprzęgło: nie wiem jak w Outbacku, ale u mnie podczas zwykłego cofania zdarza się, że poczuje smród spalonego sprzęgła. Ale możliwe, że w nowszym modelu poprawili ten mankament.
Geniodekt
Moderator - Katalog samochodów
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Rejestracja: 16 Sty 2013, 10:12
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

Re: kupno samochodu do jazdy w górach - nie terenowe

08 Mar 2014, 11:06

Ja bym zainwestował w coś takiego
[link wygasł]
Koniu
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 18318
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 10 Cze 2012, 17:00
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

Re: kupno samochodu do jazdy w górach - nie terenowe

08 Mar 2014, 11:08

Honda CR-V ma bardzo trwały układ przeniesienia napędu. Silniki benzynowe również nie przysparzają żadnych problemów i można je zagazować.
Z Audi A4 to 1.8T warto. FSI odradzam. Mozna tez Volvo zobaczyc tez maja kombi 4x4.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2610
Zdjęcia: 21
Rejestracja: 17 Lip 2007, 15:30
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy od: 27 02 2003
Auto: Honda
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

Re: kupno samochodu do jazdy w górach - nie terenowe

08 Mar 2014, 11:23

Volvo z tego co wiem ma Haldexa. Temat założony dla wyboru audi/subaru.
bartekbartek
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 08 Mar 2014, 09:56
Auto: NIE MAM

Re: kupno samochodu do jazdy w górach - nie terenowe

08 Mar 2014, 11:26

Więc ja jestem za Subaru. Audi zdecydowanie nie warte swojej ceny
Koniu
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 18318
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 10 Cze 2012, 17:00
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    MINI John Coper Works Paceman nowe standardy radości z jazdy MINI John Coper Works Paceman nowe standardy radości z jazdy
    Dzięki zapierającym dech w piersiach osiągom oraz niepowtarzalnemu stylowi MINI John Cooper Works Paceman wyznacza nowe standardy radości z jazdy. Siódmy samochód o wybitnie sportowym charakterze sygnowany przez ...
    SKYACTIV-D: rewolucyjne silniki Diesla Mazdy SKYACTIV-D: rewolucyjne silniki Diesla Mazdy
    Docenione w Europie rewolucyjne silniki Diesla Mazdy zdobyły broniącą się przed olejem napędowym Japonię, a niebawem ruszają na podbój Ameryki. Unikatowe połączenie niezrównanych osiągów i oszczędności ...

  • Re: kupno samochodu do jazdy w górach - nie terenowe

    08 Mar 2014, 11:37

    wiskoze możesz spalić, torsena musisz rozerwać,
    co do torsena to mają go tylko audi z silnikiem wzdłużnym,
    w starszych subaru będziesz miał szanse na blokade międzyosiówki i "reduktor"
    audi jest wygdniejsze ;)
    co do audi nie kupuj allroada, szkoda kasy, ma troche bolączek wynikających z nieumiejętnego użytkowania, jak trafisz na taką sztuke zje Cie finansowo,
    co do LPG da się zamontować do każdego silnika, do bezpośredniego wtrysku, kwestia ceny
    sekwencja do wtrysku bezpośredniego kosztuje w granicach 6 tysi są to instalacje podające zarówno benzyne jak i LPG do silnika równocześnie, masz wtrysk gazu w fazie ciekłej do silników z bezpośrednim wtryskiem przykłądowo VialleLPdi
    Ostatnio edytowany przez pocieszny, 08 Mar 2014, 11:42, edytowano w sumie 1 raz
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6643
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
    Miejscowość: z błota ;)

    Re: kupno samochodu do jazdy w górach - nie terenowe

    08 Mar 2014, 11:39

    To jaki może być koszt wymiany wiskozy a jaki torsena?
    bartekbartek
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Rejestracja: 08 Mar 2014, 09:56
    Auto: NIE MAM

    Re: kupno samochodu do jazdy w górach - nie terenowe

    08 Mar 2014, 11:45

    koszt torsena będzie większy, ale wiskoze trudniej się wymienia,
    ogólnie powiedział bym że torsen ciut droższy, ale tym bym się nie przejmował zbytnio, awarie tych elementów to chyba jedne z rzadszych awarii
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6643
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
    Miejscowość: z błota ;)

    Re: kupno samochodu do jazdy w górach - nie terenowe

    08 Mar 2014, 13:47

    Z wtryskiem bezpośrednim gazowanie jest totalnie nie opłacalne ponieważ.
    - wysoki koszt instalacji
    - podpieranie się paliwem czyli jezdzimy na mieszance lpg/pb
    - zbieranie się nagaru przy lpg zbiera sie szybcjej
    noisy
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2610
    Zdjęcia: 21
    Rejestracja: 17 Lip 2007, 15:30
    Miejscowość: Tomaszow
    Prawo jazdy od: 27 02 2003
    Auto: Honda
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Automatyczna

    Re: kupno samochodu do jazdy w górach - nie terenowe

    08 Mar 2014, 15:18

    noisy napisał(a):Z wtryskiem bezpośrednim gazowanie jest totalnie nie opłacalne

    pozwolisz że się nie zgodze, dokładnie jest tak samo opłacalne jak gazowaie diesla, kwestia tylko i wyłącznie ilości km robionych rocznie, a z tym nagarem to musi być źle ustawiona instalacja żeby nagar zbierał, do tego nagar powodowany jest spalaniem benzyny nie gazu
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6643
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
    Miejscowość: z błota ;)

    Re: kupno samochodu do jazdy w górach - nie terenowe

    08 Mar 2014, 18:06

    Jakie gazowanie diesla ?! Noisy ma absolutną rację, że silnika na wtrysku bezpośrednim się nie gazuje, bo jest to nie opłacalne w stosunku do "normalnego" samochodu z konwencjonalnym silnikiem.
    Geniodekt
    Moderator - Katalog samochodów
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1022
    Zdjęcia: 299
    Rejestracja: 16 Sty 2013, 10:12
    Przebieg/rok: 23tys. km
    Auto: Impreza/Volvo S80
    Silnik: 2.0 160/2.9 202
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    Re: kupno samochodu do jazdy w górach - nie terenowe

    08 Mar 2014, 19:48

    panowie z instalacjami LPG jesteście chyba jeszcze w latach 90 :mrgreen:
    i tak diesle się też gazuje, sam mam... ale cóż nei będe nikogo na siłe przekonywał, poczytajcie sobie tylko :wink:
    BTW silnik wolnossący z wtryskiem pośrednim ma coś koło połowy mocy mniej niż silnik z wtryskiem bezpośrednim, zwykle jeszcze doładowanym, ale cóż pewnie będziecie twierdzić że lepiej jeździć wolnossącym dieslem z komorą wstępną niż jakimkolwiek TDI :mrgreen:
    i nei mówie tu o jakiś mikro silniczkach tylko o normalnych jednostkach z mocami koło 200 kucy :wink:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6643
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
    Miejscowość: z błota ;)

    Re: kupno samochodu do jazdy w górach - nie terenowe

    08 Mar 2014, 19:52

    pocieszny napisał(a):BTW silnik wolnossący z wtryskiem pośrednim ma coś koło połowy mocy mniej niż silnik z wtryskiem bezpośrednim


    Optymistycznie... :D
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 4594
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: kupno samochodu do jazdy w górach - nie terenowe

    08 Mar 2014, 22:33

    nie dodałeś tego po przecinku :D zwykle doładowany :mrgreen:
    ale niestety taka prawda i pewnego postępu nei da się zatrzymać, coraz więcej będzie aut na wtrysku bezpośrednim i kompresorze/turbinie bo ilość kucyków jest celem marketingowym sama w sobie, a sprawność silnika rośnie, to cieszy o tyle że postęp idzie jak w dieslach z początkiem wieku :ok:
    cieszyć się należy, bo już są 2 litrowe jednostki o mocach w okolicach 180-200 kucy ze spalaniem 5,5-6 litrów benzyny (przy normalnej jeździe), chwila moment i znowu ze spokojem powiedzieć będzie można że benzyna pod każdym względem bije diesle na głowe :wink:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6643
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
    Miejscowość: z błota ;)
     
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Monster Truck Rock Star, 11
      Autosacrum 2009