LADA 110 - jałowy miał <500 RPM, a nast. dnia nie odpalił

LADA 110 - jałowy miał <500 RPM, a nast. dnia nie odpalił

20 Gru 2012, 18:32

Witam,

Mój samochód był u blacharza tydzień, który to pobyt rozładował jego akumulator. Musiałem go doładować (w. destylowana jest dolana).
Blacharz, który był też mechanikiem, czyścił profilaktycznie silnik krokowy. Nie wiem, czy czyścił przepustnicę.
Przewody WN wymieniane pół roku temu. W listopadzie wymieniono świece, filtry, płyny itd., poza filtrem paliwowym, którego mechanik "zapomniał" wymienić (ma to zrobić, ale muszę najpierw do niego zajechać).
Gdy podłączyłem akumulator ponownie, okazało się, że silnik urzymuje wyjątkowo niskie obroty na jałowym. Były one jednak równomierne (obrotomierz stał). Za każdym razem jednak po powrocie do jałowego widziałem już wskazówkę niemal w pobliżu 0 RPM. Pojeździłem tak cały dzień, zaparkowałem pod domem.
Następnego dnia postanowiłem zresetować kompa, zdejmując na ok. minutę klemę +.
Przy próbie rozruchu silnik odezwał się dosłownie na sekundę. Potem kręcił tylko rozrusznik.
Odczekałem do wieczora, odpiąłem czujnik temperatury, najpierw go podejrzewając.
Niestety to nic nie pomogło - nadal tylko rozrusznik kręci, a silnik zakręci maks. na sekundę.
Po przekręceniu na zapłon włączają się wszystkie kontrolki i pracuje pompa paliwowa.
Jak eliminować kolejne przyczyny?
Raczej to nie uszczelka pod głowicą, bo zapewne mechanik by mi powiedział.
Błędów kompa nie mogę zczytać bez ASO, ponieważ są "wypluwane" cyrlicą.
Być może ważna wskazówka: w dniu ostatniego jeżdżenia zapaliło się na chwilę "check engine".
2 tygodnie temu też się to stało jak stałem w korku, obroty spadły na chwilę, ale potem check zniknęło i było dobrze.
Czekam na jakieś sugestie :).
Teraz podejrzewam cewkę zapłonową.

Pozdrawiam
JanPeter
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 20 Gru 2012, 18:02
Auto: LADA 110

Re: LADA 110 - jałowy miał <500 RPM, a nast. dnia nie odpali

22 Gru 2012, 19:53

Mojemu koledze Renault Clio wyczyniało bardzo podobne hece,zgłupiał całkiem bo na mechanice się zna a sprawdził wszystko,przyjechał do mnie,zacząłem od sprawdzania przewodów zapłonowych,przebicia nie miały,ale przy ruszaniu ich w okolicach świec jeden przewód raz działał a raz nie,on okazał się uszkodzony,ma chyba gdzieś przerwę w rdzeniu.Od sprawdzenia tego też zacznij.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6820
Rejestracja: 02 Lut 2009, 12:03
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW M1 Hommage 2008 BMW M1 Hommage 2008
    Koncept zbudowany w celu uczczenia dwóch protoplastów: BMW M1 (1978) oraz BMW Turbo (1972). BMW M1 Hommage potwierdza zatem przywiązanie marki do historii i demonstruje sposób, w jaki dziedzictwo BMW ...
    Fabrycznie nowa Toyota Supra Turbo z 1990 roku na sprzedaż Fabrycznie nowa Toyota Supra Turbo z 1990 roku na sprzedaż
    Ile zapłacilibyście za nieużywaną Toyotę Suprę z 1990 roku? Taki wyjątkowy egzemplarz z przebiegiem 92 km jest właśnie wystawiony na sprzedaż. Nic tak nie ekscytuje fanów sportowych Toyot jak dyskusje o zapowiadanym ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Moto Piknik Tychy 2009
      Volvo V40 R-Design, 2
      Alfa Romeo 156 GTA
      Prezentacja zawodników