Laguna II 1,8 16V 2004 r. Gaśnie przy max.skręcie kołami

Laguna II 1,8 16V 2004 r. Gaśnie przy max.skręcie kołami

25 Wrz 2011, 10:43

Witam !
Samochód gaśnie na postoju przy max. skręcie kołami (w obydwie strony), to samo się dzieje jak się jeszcze auto toczy przy max. skręcie kołami, przeważnie przy manewrach parkingowych gdy wykonuję max. skręt i równocześnie wciskam sprzęgło i hamulec - (gaśnie lub go przydusza również bez wciśniętego sprzęgła i hamulca).
Gdy włączam klimatyzację auto podnosi sobie obroty bez problemu, ale gdy wykonuję manewr max. skrętu silnik się przydusza i gaśnie, albo spada z obrotów do około 600, dzieje się niezależnie czy klimatyzacja włączona czy wyłączona.

Nadmieniam, że po odłączeniu czujnika ciśnienia wspomagania nie ma różnicy w pracy silnika (dalej jest to samo), sprawdziłem działanie czujnika ciśnienia wspomagania miernikiem elektronicznym:

- silnik wyłączony lub włączony (koła prosto) piny od czujnika rozwarte - brak przejścia,
- manewry kierownicą: piny zwarte - jest przejście, wg. mnie czujnik sprawny, ponieważ z tego co się dowiedziałem czujnik zwiera lub rozwiera (nie ma mieć żadnej oporności itp.)

Komputer nie wykazał żadnych błędów itp.
Silnik nie ma instalacji gazowej, pracuje równo, obroty nie pływają
stratos37
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 25 Wrz 2011, 10:18
Auto: Laguna II 1,8 16V

Re: Laguna II 1,8 16V 2004 r. Gaśnie przy max.skręcie kołami

25 Wrz 2011, 19:43

Silnik krokowy do przeczyszczenia/sprawdzenia, jednak skrecaniu kolami na postoju lub bardzo niskiej predkosci duzo mocniej wspomaganie obciaza silnik niz klima i jak ci krokowiec bedzie dawal dupy to silnik bedzie przygasal.

Albo jakies zwarcie czy cos nie laczy na ktorejs kostce czy wiazce przewodow. Niekoniecznie na tej od pompy wspomaganie, ale wlasnie na tej co idzie do silnika krokowego.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Rejestracja: 06 Lut 2011, 19:53
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

Re: Laguna II 1,8 16V 2004 r. Gaśnie przy max.skręcie kołami

27 Wrz 2011, 18:39

Witam, przepustnica wyczyszczona, obroty stoją blisko 800 obr. Tylko przy max. skręcie spadają obroty (w obydwie strony). Czujnik ciśnienia wspomagania reaguje, podejrzewam pompę wspomagania tzn. konkretnie zawór upuszczający, co o tym myślicie ????
stratos37
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 25 Wrz 2011, 10:18
Auto: Laguna II 1,8 16V
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    SKODA Octavia III generacji to synergia mocy i oszczędności SKODA Octavia III generacji to synergia mocy i oszczędności
    Trzecia generacja SKODY Octavii to festiwal mocy. Przyszły użytkownik ma wybór spośród ośmiu nowoczesnych silników benzynowych TSI i wysokoprężnych TDI Common Rail. Pomimo dużej skali mocy, aż do 180 ...
    Skoda z silnikiem umieszczonym z tyłu - 25lat od zakończenia produkcji Skoda z silnikiem umieszczonym z tyłu - 25lat od zakończenia produkcji
    W sierpniu 1990 roku linię montażową zakładu w Kvasinach opuściła ostatnia seryjna ŠKODA z silnikiem umieszczonym z tyłu. Był to egzemplarz modelu Rapid (Š747) – stanowiącego atrakcyjną odmianę coupe niezwykle ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      S2020005
      Jaguar