Laguna III

Re: Laguna III

24 Lut 2018, 22:28

Tylko że w benzynie od tych 2500-3000 masz moment do czerwonego pola, a w dieslu masz przez 1500 obrotów i zanika. Nie da się praktycznie wyprzedzić takiego zestawu ciężarowego bez zmiany biegu, a to wydłuża bardzo czas takiego manewru. Wszystko oczywiście zalezy od danego silnika i przekładni, co innego stare 1.9 TDI na pompie, a co innego jakieś 2.4 JTD.

Nie ma co się kłócić, bo to wieczna wojna. Na co dzień przyjemniejszy będzie diesel, co nie znaczy, że szybszy. I tyle. Każdy niech kupuje to co lubi :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 6867
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
Prawo jazdy od: 23 08 2012
Auto: Megane I PHII
Silnik: 1.6 16V 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Laguna III

24 Lut 2018, 22:38

galakty napisał(a):Tylko że w benzynie od tych 2500-3000 masz moment do czerwonego pola


Ten 2.0 16V ma maksymalny moment dopiero przy 3750, nie mogę znaleźć wykresu dla tego silnika. Ogólnie to przyjemniejsze w jeździe są benzynki z dużą pojemnością i/lub z turbo.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 5285
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 16 Wrz 2014, 14:34
Prawo jazdy od: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

Re: Laguna III

24 Lut 2018, 22:40

galakty napisał(a):Tylko że w benzynie od tych 2500-3000 masz moment do czerwonego pola

Tylko zależy o jakim silniku benzynowym mówisz jak Volvo S60R albo A6 2,7tt to owszem ale nie turbo które ma 140 koni, poza tym autor mówi o 2,0 wolnossącym, to jest coś jak u mnie w Accordzie, poniżej 4 tys to objeżdża takie auto Fiat CC bo nie ma czym jechać ani momentu ani mocy, wszystko jest wysoko. Trzeba solidnej redukcji do 4 tys to ile Ci zostanie obrotów do czerwonego pola?
2,0 w Lagunie III ma max Nm przy 3800 bodajże a moc chyba 6 tys..to byś musiał ciągle mieć wysokie obroty.

Natomiast fakt Ossy ma rację że do setki będzie Pb szybsze a to dlatego że ma inne przełożenia i da radę pewnie na dwójce dociągnąć do setki.
Pionek
Zaawansowany
 
Posty: 984
Rejestracja: 14 Gru 2016, 16:30
Auto: Honda Accord
Paliwo: Benzyna

Re: Laguna III

24 Lut 2018, 22:42

Ossy napisał(a):Ten 2.0 16V ma maksymalny moment dopiero przy 3750, nie mogę znaleźć wykresu dla tego silnika


Własnie ten maksymalny moment nic nie mówi. U mnie max. jest przy 3700 i wynosi 140 Nm, ale od 2000 obrotów jest 120 Nm i rośnie. Czy te 14% jest wyczuwalne? Być może przy wyprzedzaniu, nie podczas normalnej jazdy.

Turbobenzyna to najlepsze co można mieć. Moc i moment w jednym. Tego nic nie przebije.

Przykład z Accord trochę nie na miejscu, bo silniki Hondy są specyficzne i nigdy nie ciągną w normalnym przedziale obrotów. Mówmy o normalnych silnikach, jeśli porównujemy normalne diesle.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 6867
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
Prawo jazdy od: 23 08 2012
Auto: Megane I PHII
Silnik: 1.6 16V 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Laguna III

08 Mar 2018, 16:13

Witam ponownie. Odświeże temat. Oglądałem trochę i w oko wpadł mi jeszcze Hyundai sonata. Rocznik będzie podobny a będzie auto znacznie tańsze. Myślałem o silniku 3.3 v6. Co sądzicie?
Adrian1997
Nowicjusz
 
Posty: 8
Rejestracja: 23 Lut 2018, 17:41
Prawo jazdy od: 21 10 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: renault laguna II
Silnik: 1.8 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

Re: Laguna III

08 Mar 2018, 17:04

Dużo pali, a zawieszenie nie zachęca do szaleństw. Rozsądniejsza jest 2,4
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15090
Zdjęcia: 449
Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi e-tron GT concept - napęd, wydajność i zasięg Audi e-tron GT concept - napęd, wydajność i zasięg
    434 kilowaty (590 KM) mocy systemowej – to imponujący jak na w pełni elektryczne auto wynik. Do przedniej i do tylnej osi dopasowano dwa osobne silniki elektryczne. Oba to pracujące non-stop silniki synchroniczne. Moment ...
    Kurs prawa jazdy – najpierw badanie, potem szkolenie Kurs prawa jazdy – najpierw badanie, potem szkolenie
    Zapisanie się na kurs prawa jazdy to pierwszy krok do wolności i niezależności, jaką dają własne cztery kółka. Zanim jednak przystąpimy do teoretycznej czy praktycznej nauki, musimy zdobyć zaświadczenie lekarskie o ...

  • Re: Laguna III

    08 Mar 2018, 21:23

    W 2.4 podobno są problemy z panewkami. Ile w tym prawdy?
    Adrian1997
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Rejestracja: 23 Lut 2018, 17:41
    Prawo jazdy od: 21 10 2015
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: renault laguna II
    Silnik: 1.8 120KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    Re: Laguna III

    08 Mar 2018, 21:26

    jak się wymienia olej co 30tys. to pewnie są
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 15090
    Zdjęcia: 449
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Honda Civic VIII
    Silnik: 1.8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2010