Lanos 1.5 8V - Zgasł i nie chce odpalić

Re: Lanos 1.5 8V - Zgasł i nie chce odpalić

20 Lut 2011, 16:17

Nie koniecznie by pokazało. Z doświadczenia wiem, że w niektórych markach te czujniki nie są związane z komputerem i nawet jak by był zepsuty to nie pokaże błedu.
tibu1
Początkujący
 
Posty: 164
Rejestracja: 20 Lut 2011, 14:29
Miejscowość: kraków
Prawo jazdy od: 18 11 2007

Re: Lanos 1.5 8V - Zgasł i nie chce odpalić

20 Lut 2011, 16:31

Tak wiem, ale w lanosie akurat to jest:

12 Czujnik położenia wału korbowego (CPS) Brak sygnału obrotu wału korbowego
19 Czujnik położenia wału korbowego (CPS) Niewłaściwy sygnał z czujnika
michal2409
Początkujący
 
Posty: 55
Rejestracja: 08 Mar 2010, 14:17
Miejscowość: Mniów (k. Kielc)

Re: Lanos 1.5 8V - Zgasł i nie chce odpalić

20 Lut 2011, 16:34

no to wynika że czujnik jest walnięty.
tibu1
Początkujący
 
Posty: 164
Rejestracja: 20 Lut 2011, 14:29
Miejscowość: kraków
Prawo jazdy od: 18 11 2007

Re: Lanos 1.5 8V - Zgasł i nie chce odpalić

20 Lut 2011, 16:36

No właśnie nie, bo każdy lanos daje kod 12 na początku, w oplu miałem to samo... Najpierw idzie 3 x 12, później 3x jakiś błąd, później 3 x kolejny jeśli jest, i wraca do 12 jak zaczyna od nowa wybijać.

[ Dodano: 20 Luty 2011, 16:38 ]
Bo logiczne jest, że nie będzie sygnału z obrotu wału jak silnik nie pracuje xD
michal2409
Początkujący
 
Posty: 55
Rejestracja: 08 Mar 2010, 14:17
Miejscowość: Mniów (k. Kielc)

Re: Lanos 1.5 8V - Zgasł i nie chce odpalić

20 Lut 2011, 16:40

w komputerze znajdują się błedy zapamietane.
To wymien cewke jeśli nie pomoże to spróbuj czujnik
tibu1
Początkujący
 
Posty: 164
Rejestracja: 20 Lut 2011, 14:29
Miejscowość: kraków
Prawo jazdy od: 18 11 2007

Re: Lanos 1.5 8V - Zgasł i nie chce odpalić

20 Lut 2011, 16:44

Mam nadzieje, że to pomoże. Bo chce mu zrobić kapitalny remont, bo zaczyna brać olej, mam mechanika który mi to tanio zrobi, ale muszę dojechać nim do niego kilkadziesiąt km, dlatego chce to szybko zrobić
michal2409
Początkujący
 
Posty: 55
Rejestracja: 08 Mar 2010, 14:17
Miejscowość: Mniów (k. Kielc)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Instalacje LPG i ich generacje Instalacje LPG i ich generacje
    Czytając ten artykuł dowiesz się jakie są obecnie stosowane generacje instalacji LPG oraz jakie rodzaje zbiorników na gaz można montować w samochodach. Zaczynamy do Gazowych Układów Zasilania (GUZ) pierwszej ...
    Lakiernia powłok zewnętrznych Lakiernia powłok zewnętrznych
    Audi uruchomiło w swojej fabryce w Ingolstadt nową lakiernię powłok zewnętrznych. Prof. dr Hubert Waltl, członek zarządu Audi AG ds. produkcji, razem z dyrektorem fabryki Albertem Mayerem i przewodniczącym Rady Zakładowej ...

  • Re: Lanos 1.5 8V - Zgasł i nie chce odpalić

    20 Lut 2011, 16:58

    to pisz jak już coś bedziesz wiedzial. ciekawy jestem co to siedzi w tym aucie
    tibu1
    Początkujący
     
    Posty: 164
    Rejestracja: 20 Lut 2011, 14:29
    Miejscowość: kraków
    Prawo jazdy od: 18 11 2007

    Re: Lanos 1.5 8V - Zgasł i nie chce odpalić

    20 Lut 2011, 20:50

    Znalazłem info w necie, że jeśli w lanosie pada cewka, to komputer wyrzuca błędy 63 i 64. Może to ktoś zweryfikować? I czy jeśli np odpiąłem akumulator, żeby naładować, kasują się błędy, a jeśli później go wsadzam i kręcę, to nie powinny mi się te błędy od nowa zapisać w komputerze?
    michal2409
    Początkujący
     
    Posty: 55
    Rejestracja: 08 Mar 2010, 14:17
    Miejscowość: Mniów (k. Kielc)

    Re: Lanos 1.5 8V - Zgasł i nie chce odpalić

    20 Lut 2011, 21:26

    Zajmij się tym czujnikiem - zobacz, czy czasami nie jest zabrudzony albo zaolejony. Sprawdz kostkę, czy nie jest zaśniedziała, psiknij do niej WD40 albo jakimś innym preparatem w sprayu do połączeń elektrycznych. Zdejmij klemę z akumulatora na około pół godzinki, podłącz i sprawdz, czy błąd się wykasował. Następnie spróbuj odpalić silnik. Zwróć też uwagę, czy nie jest luźny i czy jest dobrze ustawiony, czyli czy nie jest za duża odległość od koła zębatego no i czy na tym kole są wszystkie zęby.
    Raz zdarzyło mi się, że był pękniety wał korbowy i też wywalało 19.
    Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
    Nie pomagam na PW
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14453
    Zdjęcia: 1184
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Lanos 1.5 8V - Zgasł i nie chce odpalić

    20 Lut 2011, 21:40

    Ale mi nie wywala 19
    michal2409
    Początkujący
     
    Posty: 55
    Rejestracja: 08 Mar 2010, 14:17
    Miejscowość: Mniów (k. Kielc)

    Re: Lanos 1.5 8V - Zgasł i nie chce odpalić

    20 Lut 2011, 22:02

    Michał2409 napisał(a):Tak wiem, ale w lanosie akurat to jest:

    12 Czujnik położenia wału korbowego (CPS) Brak sygnału obrotu wału korbowego
    19 Czujnik położenia wału korbowego (CPS) Niewłaściwy sygnał z czujnika


    Zasugerowałem się tym. A jakie błedy ci wyświetla? Sprawdzałeś?
    Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
    Nie pomagam na PW
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14453
    Zdjęcia: 1184
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Lanos 1.5 8V - Zgasł i nie chce odpalić

    21 Lut 2011, 10:20

    No tylko 12. Ale ta dwunastka może być standardowym błędem, tak jak w oplu, którego miałem poprzednio. No bo jak silnik nie pracuje to wał się nie kręci i dlatego to wywala. Tak mi sie wydaje. Ale zaprowadziłem do mechanika, i mimo wszystko podejrzewa ten czujnik położenia wału. Okaże się pewnie dziś co mu jest

    [ Dodano: 23 Luty 2011, 19:57 ]
    No i już wiadomo co mu było... A mianowicie, przed tym jak mi zgasł uzupełniłem płyn do chłodnicy, bo było trochę mało. No ale nic o tym nie pisałem, bo myślałem, że to nie istotne, a jednak... Okazało się, że pękł zbiorniczek wyrównawczy od płynu chłodnicowego, no i jak silnik odpaliłem, a płynu chłodnicowego było ponad pęknięcie to zaczęło sikać na przewody WN i robiło się zwarcie. Tak mi powiedział mechanik, no i chyba ma rację. Bo teraz, jak płynu jest poniżej pęknięcia, pali bez problemu.
    michal2409
    Początkujący
     
    Posty: 55
    Rejestracja: 08 Mar 2010, 14:17
    Miejscowość: Mniów (k. Kielc)
     
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      VW Passat CC
      Infiniti Q50
      Jaguar