23 Sie 2009, 16:40
Właśnie chodzi o to dokładniejsze. Ja miałem problem z lanosem przez 3 miesiące. Jeździłem od zakładu do zakładu gdzie odczytywano błędy 16 i 18. Te odczyty wskazywały na skutki a nie na przyczynę problemu . Jak się okazało dopiero odczyt na oryginalnym programie wskazał przyczynę problemu, a problemem były zakwitnięte (zaśniedziałe) styki w wiązce w której jest m. in. złącze przepustnicy. W jednym zakładzie kazano mi wymienić czujnik spalania detonacyjnego – co nic nie dało bo czujnik nie był uszkodzony, w innym zakładzie kazano wymienić kable WN i świece – co również nic nie dało, kolejny zakład kazał wymienić cewkę – oczywiście bez rezultatu: wszystkie te elementy nie były uszkodzone. Dopiero oryginalny program wskazał na zakwitnięte złącze, po wyczyszczeniu tego złącza problem zniknął. Dlatego twierdzę (co zresztą potwierdził mechanik, który rozwiązał problem), że programy ogólne w które zaopatrzonych jest większość zakładów nie są w stanie precyzyjnie wskazać problemu – tak jak w moim przypadku występowało spalanie stukowe i odczyty wskazywały na spalanie stukowe ( błędy 16 i 18) , ale nie wskazywały dlaczego to spalanie występuje