Lanos 1.5 sohc problem z prawidłowym odczytem danych z ecu

17 Mar 2009, 22:19

Witam!
Podczas komunikacji z komputerem mojego lanosa otrzymałem następujący odczyt, na którym wiele wartości jest nieprawidłowych. Komputer nie zgłasza awarii silnika poprzez zaświecenie checka. Niepokoi mnie zbyt duże spalanie przy pracy na benzynie oraz duże spaliny wykazane podczas badania technicznego. W czym tkwi problem że otrzymałem taki odczyt?
Odczyt został zrobiony przy obrotach biegu jałowego- silnik nagrzany

Lanos 1.5 sohc problem z prawidłowym odczytem danych z ecu

Lanos 1.5 sohc problem z prawidłowym odczytem danych z ecu
marcinla123
Nowicjusz
 
Posty: 1
  • 18 Mar 2009, 12:29

    A co się nie zgadza z rzeczywistością,bo na monitorze komputera tych nieprawidłowości widać wiele?Napisz,jaki odczyt jest w rzeczywistości,a jaki na komputerze.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    22 Sie 2009, 19:17

    Ważną sprawą jest czy warsztat w którym podpinałeś auto posiada oryginalny program od producenta auta, jeżeli nie to ten odczyt najprawdopodobniej nie jest nic wart. Problem można poprawnie zdiagnozować tylko przy pomocy oryginalnego programu, oczywiście potrzebny jest mechanik który potrafi dobrze zinterpretować wyniki diagnozy.
    baron
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Miejscowość: podkarpacie

    22 Sie 2009, 19:57

    Nieprawda ze tylko za pomoca oryginalnego programu mozna odczytac, u nas za pomoca megamacsa i KTS-a odczytujemy prawie wszystkie kody bledow i z reguly jest dobrze, chociaz wiadomo ze jak ma sie typowo program pod dana marke jest to dokladniejsze.
    W Krwi benzyna, zamiast Serca turbina
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    23 Sie 2009, 16:40

    Właśnie chodzi o to dokładniejsze. Ja miałem problem z lanosem przez 3 miesiące. Jeździłem od zakładu do zakładu gdzie odczytywano błędy 16 i 18. Te odczyty wskazywały na skutki a nie na przyczynę problemu . Jak się okazało dopiero odczyt na oryginalnym programie wskazał przyczynę problemu, a problemem były zakwitnięte (zaśniedziałe) styki w wiązce w której jest m. in. złącze przepustnicy. W jednym zakładzie kazano mi wymienić czujnik spalania detonacyjnego – co nic nie dało bo czujnik nie był uszkodzony, w innym zakładzie kazano wymienić kable WN i świece – co również nic nie dało, kolejny zakład kazał wymienić cewkę – oczywiście bez rezultatu: wszystkie te elementy nie były uszkodzone. Dopiero oryginalny program wskazał na zakwitnięte złącze, po wyczyszczeniu tego złącza problem zniknął. Dlatego twierdzę (co zresztą potwierdził mechanik, który rozwiązał problem), że programy ogólne w które zaopatrzonych jest większość zakładów nie są w stanie precyzyjnie wskazać problemu – tak jak w moim przypadku występowało spalanie stukowe i odczyty wskazywały na spalanie stukowe ( błędy 16 i 18) , ale nie wskazywały dlaczego to spalanie występuje
    baron
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Miejscowość: podkarpacie
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Toyota Land Cruiser - 7-miejscowy SUV klasy premium
      Światowa premiera nowego Land Cruisera 150 miała miejsce na Frankfurt Motor Show we wrześniu 2017 roku. Legendarny samochód terenowy został gruntownie zmodernizowany i otrzymał bogatsze wyposażenie we wszystkich wersjach. ...
      Systemowe rozwiązania przyszłości Webasto
      Niemiecka firma Webasto, znana Polakom przede wszystkim z produkcji urządzeń ogrzewania postojowego, montowanych w samochodach osobowych i ciężarówkach, działa również w wielu innych dziedzinach motoryzacji. ...