Leon 2 2.0 TDi BMN - kopci na biało-siwy dym

04 Wrz 2021, 14:45

Problem polega na że zawsze po nocy przy odpalaniu, pierwsze co, ciężko pali "nie od tyku" i jak juz odpali zaczyna dymić, do momentu kiedy nie rusze. przy jeździe brak białego dymu. Po przejechaniu i nie ważne czy zimny czy cieply, postoi z 5-10min na jałowym i znów zaczyna kopcić. jakieś pomysły ?? dodam, że taki dym pojawia się już jakieś pół roku.

do tego momentu zrobione :
reg. turba ( miesiąc temu )
nowa vacum - oryginał
reg. pompowtryski rok temu ( tydzień temu byłem na serwisie pompek, wszystkie w normie + - 0.20 )
nowy olej + filtry.
rok temu czyszczony EGR ( teraz go nie ruszałem )

czy może to byś wina głowicy ? czy może jakiś sterownik ? zapchana odma ?
Byłbym wdzięczny o jakąś podpowiedź bo nie wiem za co się brać a już za dużo wkładu w ostatnim czasie.
Mayke
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 19 03 2013
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Seat leon II FR
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

04 Wrz 2021, 14:49

A świece żarowe sprawdzone?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13293
Zdjęcia: 95
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: e36, M3, C5 x7

04 Wrz 2021, 15:51

świec zarowych nie sprawdzałem. Jest to możliwe że od nich będzie kopcił ?? na wielu tematach czytałem, to że niby świece nie mają nic do kopcenia :o
Mayke
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 19 03 2013
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Seat leon II FR
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

04 Wrz 2021, 17:46

Mayke napisał(a):na wielu tematach czytałem, to że niby świece nie mają nic do kopcenia
no jak nie jak tak..... nie wiem gdzie się naczytałeś tych głupot, albo coś źle zrozumiałes
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13293
Zdjęcia: 95
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: e36, M3, C5 x7

07 Wrz 2021, 12:15

na forach pisali też że biały dym oznacza wybranie papieża :P Sprawdź świece jak radzi kolega wyżej
bertowki
Nowicjusz
 
Posty: 3

07 Wrz 2021, 13:10

Płynu chłodzącego silnik nie ubywa Ci? Sprawdzałeś to dokładnie?

Koledzy mają rację bo uszkodzone świece żarowe lub wadliwy moduł sterujący świecami żarowymi może powodować emitowanie białych (biało-szarych) spalin podczas uruchamiania silnika. Po drugie jeżeli po rozgrzaniu silnika widzisz nadal biały dym to może mieć co być wina nawet wtryskiwacza, opóźnionego czasu wtrysku lub inne problemy dotyczące np. pompy wtryskowej.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 4403
Zdjęcia: 12
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Porównanie żarówek PY21W chrome do kierunkowskazów - Philips vs Osram
    Kierunkowskazy muszą świecić światłem pomarańczowym ale nie zawsze podoba nam się pomarańczowa poświata w lampie od takiej żarówki i co wtedy możemy zrobić? Wyjściem i rozwiązaniem tego są żarówki tzw. chrome ...
    Fotel samochodowy Toyoty z drukarki 3D
    Fotele samochodowe zazwyczaj nie należą do najwygodniejszych, choć bywają chlubne wyjątki. Producenci mają w tej dziedzinie jeszcze wiele do zrobienia. Dzisiejsze fotele samochodowe konstruowane są z wykorzystaniem dość starych ...

  • 08 Wrz 2021, 19:05

    Pompowtryski nowe, 2 tyg temu na serwisie gwarancyjnym byłem. Sprawdze te świece , narazie brak czasu ..
    Mayke
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Prawo jazdy: 19 03 2013
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Seat leon II FR
    Silnik: 2.0
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2008