Lexus LS430

Oceny użytkowników samochodu Lexus LS430

6
0
Brak głosów
5
1
50%
4
0
Brak głosów
3
0
Brak głosów
2
0
Brak głosów
1
1
50%
Razem głosów : 2

30 Gru 2013, 12:03

Lexus LS430
Idea na tworzenie luksusowej limuzyny zawsze jest taka sama: nieziemski komfort, najnowsze gadżety, dobre materiały wykończeniowe, przestronne wnętrze i majestatyczny wygląd. Lexus ma to wszystko, więc czym może się wyróżnić na tle niemieckich konkurentów ? Przede wszystkim bardzo wysokim poziomem bezawaryjności (co wcale nie jest takie oczywiste w tej klasie), większą oryginalnością i silnikiem o wysokiej kulturze pracy. Do tego ceny LS nie są przesadnie wysokie ze względu na ograniczony popyt.
Lexus LS430
V8 o pojemności 4.3 litra dysponuje mocą 281 KM i zapewnia przyspieszenie do 100 km/h 6.7 s do 100 km/h (5.9 po liftingu w 2004 roku) oraz prędkości maksymalnej 250 km/h. W cyklu miejskim spala około 16-18 litrów benzyny, więc znajdą się z pewnością chętni do założenia w Lexusie instalacji gazowej. Nie jest to całkiem zły pomysł, ale oszczędzanie na montażu odpowiedniej instalacji prędzej czy później zemści się na kieszeni skąpego właściciela. Dlatego też koniecznie należy wybrać markową instalację, np. BRC i powierzyć jej montaż doświadczonemu zakładowi.
Wnętrze: W wyposażeniu opcjonalnym znalazły się m.in. klimatyzowane fotele przednie i tylne z funkcją masażu, pneumatyczne zawieszenie, 11-głośnikowy system audio, system nawigacji, aktywny tempomat znany m.in. z VW Phaetona i Mercedesa, system multimedialny dla tylnej części pojazdu, samoczyszczące się reflektory i 18-calowe felgi:

Lexus LS430

Awaryjność: Lexus jest liderem w tej dziedzinie. W niemieckich rankingach od lat okupuje czołówkę segmentu, w którym to walka jest bardzo zacięta. LS-owi zagrozić może tylko "przyrodnia siostra", Toyota Avalon, która walczy jednak w nieco innym segmencie, gdzie klienci nie są aż tak wymagający. Tylko nieco gorszy wydaje się Volkswagen Phaeton, mający jednak łatkę "limuzyny dla ludu", więc i dużo mniejszy prestiż.
Koszty: Ze względu na większą nietypowość ewentualne naprawy będą trochę droższe, a części trudniejsze do zdobycia niż w przypadku niemieckiej konkurencji. Na szczęście poważne awarie są rzadkością, a większość podzespołów jest dobrze wykonanych i nie wymaga wymieniania co 50kkm. Ceny aut z początku produkcji startują od 25.000 zł, najdroższe modele poliftingowe z 2005 roku kosztują 60.000 zł-70.000 zł za wersje President i High Class. Odradzam pojazdy z dolnego marginesu cenowego: na pewno mają ogromne przebiegi i zostały doszczętnie wyeksploatowane, co z pewnością odbije się na kieszeni nieostrożnego kupca. Za zadbany egzemplarz należy wyłożyć około 40 000 zł, warto polować na bardzo bogate wersje President.

Lexus LS430

Lexus LS430
Geniodekt
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skąd się biorą zniżki na OC?
    Skąd się biorą zniżki na OC? Zakres OC jest dokładnie taki sam w każdym towarzystwie ubezpieczeniowym. Nieco inne mogą być natomiast zniżki na OC przyznawane przez konkretnych ubezpieczycieli. Ci rządzą się swoimi prawami ...
    "Kraków Mobilny" - zniżki dla kierowców hybryd w Krakowie
    Przejazd bus pasami, zniesienie opłat za miejsca postojowe, wjazd do wybranych stref ograniczonego ruchu – na te przywileje będą mogli liczyć właściciele aut hybrydowych i elektrycznych w Krakowie. To pierwsze miasto ...

  •