Lexus UX z najwyższymi wynikami w testach zderzeniowych

Lexus UX z najwyższymi wynikami w testach zderzeniowych

14 Maj 2019, 12:31

Amerykański ośrodek badawczy Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) sprawdził poziom bezpieczeństwa nowego Lexusa UX. Konstrukcja crossovera i zainstalowane w nim systemy bezpieczeństwa okazały się tak skuteczne, że auto zdobyło wyróżnienie Top Safety Pick.

Najwyżej w testach zderzeniowych
Aby zdobyć wyróżnienie Top Safety Pick, Lexus UX musiał zdobyć najwyższe oceny Good w zakresie przedniego zderzenia średnią częścią samochodu i małego przednią częścią po stronie kierowcy, uderzenia w bok, wytrzymałości dachu i ochrony głów pasażerów, a także Good lub Acceptable w teście przedniego zderzenia małą częścią samochodu po stronie pasażera. Do uzyskania takiego rezultatu potrzebna była również ocena Advanced albo Superior w przypadku zderzenia czołowego oraz wynik Good lub Acceptable w teście przednich świateł. Lexus UX spełnił te warunki, a ponadto we wszystkich próbach zderzeniowych zdobył najwyższy wynik.
Lexus UX z najwyższymi wynikami w testach zderzeniowych Lexus UX zapobiega kolizjom
IIHS przyznało również najwyższą ocenę Superior systemowi ochrony przeciwzderzeniowej, w który Lexus UX jest wyposażony w standardzie. Amerykański instytut przeprowadził testy przy dwóch prędkościach - 12 oraz 25 mil/h i w obu przypadkach układ zapobiegł kolizji. System ochrony przedzderzeniowej z wykrywaniem pieszych (również̇ w nocy) i rowerzystów jest częścią pakietu Lexus Safety System + 2. W jego ramach Lexus UX, niezależnie od poziomu wyposażenia dysponuje również asystentami utrzymania i podążania pasem ruchu, systemami ostrzegania o zmęczeniu kierowcy i rozpoznawania znaków drogowych, a także automatycznymi światłami drogowymi.

POLECAMY Lexus UX – porównanie wymiarów z NX i RX

Nowoczesna platforma i 8 poduszek powietrznych
Na świetne wyniki w testach zderzeniowych miała z pewnością konstrukcja Lexusa UX. Samochód oparto na nowej platformie GA-C o wysokiej sztywności, która zwiększa bezpieczeństwo pasażerów w trakcie zderzenia, a nisko położony środek ciężkości ułatwia prowadzenie auta oraz jego opanowanie w ekstremalnych sytuacjach. Ponadto samochód jest w standardzie wyposażony w aż 8 poduszek powietrznych. Na tę liczbę składają się dwustopniowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, dodatkowe poduszki chroniące kolana kierowcy i pasażera, a także poduszki boczne w oparciach przednich foteli oraz boczne kurtyny powietrzne. Crossover jest również wyposażony w przednie fotele o konstrukcji zmniejszającej urazy szyi i głowy w przypadku kolizji.

źródło: Lexus; iihs.org
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3053
Zdjęcia: 11472
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pogoda zmienną jest - wiatr, deszcz i burze Pogoda zmienną jest - wiatr, deszcz i burze
    W lecie pogoda bywa bardzo zmienna. Podczas jednej podróży możemy doświadczyć opadów deszczu, gwałtownych burz oraz porywistego wiatru. Wybierając się na wakacyjne wyjazdy pamiętajmy o tym, aby być odpowiednio ...
    Elektryczna jazda bez ładowania z gniazdka Elektryczna jazda bez ładowania z gniazdka
    Brytyjski oddział jednej z wiodących marek zaprosił swoich klientów do przeprowadzenia szeroko zakrojonego testu samochodów hybrydowych. Okazało się, że samochody hybrydowe poruszały się na samym silniku elektrycznym ...

  •