Lexus UX z najwyższymi wynikami w testach zderzeniowych

Lexus UX z najwyższymi wynikami w testach zderzeniowych

14 Maj 2019, 12:31

Amerykański ośrodek badawczy Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) sprawdził poziom bezpieczeństwa nowego Lexusa UX. Konstrukcja crossovera i zainstalowane w nim systemy bezpieczeństwa okazały się tak skuteczne, że auto zdobyło wyróżnienie Top Safety Pick.

Najwyżej w testach zderzeniowych
Aby zdobyć wyróżnienie Top Safety Pick, Lexus UX musiał zdobyć najwyższe oceny Good w zakresie przedniego zderzenia średnią częścią samochodu i małego przednią częścią po stronie kierowcy, uderzenia w bok, wytrzymałości dachu i ochrony głów pasażerów, a także Good lub Acceptable w teście przedniego zderzenia małą częścią samochodu po stronie pasażera. Do uzyskania takiego rezultatu potrzebna była również ocena Advanced albo Superior w przypadku zderzenia czołowego oraz wynik Good lub Acceptable w teście przednich świateł. Lexus UX spełnił te warunki, a ponadto we wszystkich próbach zderzeniowych zdobył najwyższy wynik.
Lexus UX z najwyższymi wynikami w testach zderzeniowych Lexus UX zapobiega kolizjom
IIHS przyznało również najwyższą ocenę Superior systemowi ochrony przeciwzderzeniowej, w który Lexus UX jest wyposażony w standardzie. Amerykański instytut przeprowadził testy przy dwóch prędkościach - 12 oraz 25 mil/h i w obu przypadkach układ zapobiegł kolizji. System ochrony przedzderzeniowej z wykrywaniem pieszych (również̇ w nocy) i rowerzystów jest częścią pakietu Lexus Safety System + 2. W jego ramach Lexus UX, niezależnie od poziomu wyposażenia dysponuje również asystentami utrzymania i podążania pasem ruchu, systemami ostrzegania o zmęczeniu kierowcy i rozpoznawania znaków drogowych, a także automatycznymi światłami drogowymi.

POLECAMY Lexus UX – porównanie wymiarów z NX i RX

Nowoczesna platforma i 8 poduszek powietrznych
Na świetne wyniki w testach zderzeniowych miała z pewnością konstrukcja Lexusa UX. Samochód oparto na nowej platformie GA-C o wysokiej sztywności, która zwiększa bezpieczeństwo pasażerów w trakcie zderzenia, a nisko położony środek ciężkości ułatwia prowadzenie auta oraz jego opanowanie w ekstremalnych sytuacjach. Ponadto samochód jest w standardzie wyposażony w aż 8 poduszek powietrznych. Na tę liczbę składają się dwustopniowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, dodatkowe poduszki chroniące kolana kierowcy i pasażera, a także poduszki boczne w oparciach przednich foteli oraz boczne kurtyny powietrzne. Crossover jest również wyposażony w przednie fotele o konstrukcji zmniejszającej urazy szyi i głowy w przypadku kolizji.

źródło: Lexus; iihs.org
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2898
Zdjęcia: 11127
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Rekord prędkości SUV-a podczas jazdy po lodzie na jeziorze Bajkał Rekord prędkości SUV-a podczas jazdy po lodzie na jeziorze Bajkał
    Podczas tradycyjnych corocznych Dni Prędkości 2019 organizowanych w ramach Baikal Ice Motor Sports Festival w Rosji, Jeep® Grand Cherokee Trackhawk ustanowił rekord prędkości na lodzie w kategorii SUV-ów. Zgodnie ...
    [D] Accord VIII 2,0 / 6 II 2,0 / Exeo 1,8 T / SuperB II 1,8 TSI [D] Accord VIII 2,0 / 6 II 2,0 / Exeo 1,8 T / SuperB II 1,8 TSI
    Podstawowe kryteria zestawienia: - kombi segmentu D - silnik benzynowy o mocy ok. 150KM - manualna skrzynia biegów - modele z ok. 2010r. Wytypowane modele do zestawienia: - Honda Accord VIII 2,0 - 156KM - Mazda 6 II ...

  •