LR Freelander modernizacja ?

27 Mar 2010, 22:16

Witam
Poradzono mi żeby odłączyć wał napędowy tylną oś
podobno auto jest o wiele oszczędniejsze i lepiej się prowadzi,
w związku z tym że głównie używam auta na asfalcie i nie zależy mi na 4x4
zastanawiam się nad tą modernizacją , dużo mniejsze zużycie paliwa jest
pożądane . Co myślicie o tym ?
Początkujący LR-owiec
tomgdax
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 28
Miejscowość: Gdańsk

27 Mar 2010, 22:24

nie lepiej przedni wyjąć i czuć się jak kierowca tylnonapędowego BMW?
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

27 Mar 2010, 22:34

Kolego Karson proszę oszczędzić sobie sarkazm i kpinę bo nie o to mi chodzi
chciałbym uzyskać informacje od osób które wiedzą coś na ten temat.
Początkujący LR-owiec
tomgdax
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 28
Miejscowość: Gdańsk

27 Mar 2010, 22:49

ja raz odłączyłem to mi się dziwnie cały tylny most ruszał.tak do przodu i do tyłu podczas jazdy.wał musi być.on spina zawieszenie
wreszcie fachowe forum o Land Roverach
rzeźnik
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 30
Miejscowość: z rzeźni

27 Mar 2010, 23:08

Wywaliłem wał w swoim fredku 1.8 odczucia troche bardziej dynamiczny troszke mniej pali lepiej skręca na postoju (nie ma oporu toczenia) ale w czasie jazdy jest taki pływający jak miał wał to był sztywniejszy
Michau777
Nowicjusz
 
Posty: 37
Miejscowość: blisko wawy

27 Mar 2010, 23:21

mechanik o pływaniu zawieszenia tylnego podczas jazdy nic mi nie powiedział, jest to bardzo odczuwalne i ważne czy jest po wywaleniu wału bezpieczny?
Początkujący LR-owiec
tomgdax
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 28
Miejscowość: Gdańsk
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Proace City Verso (od 2019)
    Oto współczesny odpowiednik Toyoty Verso – czyli osobowy kombivan segmentu C, którego pełna nazwa to Toyota Proace City Verso. Auto dysponuje 5 lub 7 miejscami oraz bagażnikiem o pojemności do 775 lub ...
    Toyota Prius Plug-in Hybrid kontra Chevrolet Volt
    Amerykańskie media motoryzacyjne pilnie śledziły pod koniec roku walkę o pierwsze miejsce w segmencie hybryd plug-in. Od 2010 roku najpopularniejszą hybrydą ładowaną z gniazdka w USA był Chevrolet Volt, ale to się zmieniło ...

27 Mar 2010, 23:36

po ciul kupujecie 4x4 żeby napęd z niego wywalać? :mrgreen:
Karson, ma racje
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

28 Mar 2010, 07:15

ja sciagam wal na lato to 20 minut roboty, auto spala 2 litry mniej na 100 km. jazda dynamiczniejsza jest, nic nie buja na boki, tak ze warto sciagnac, i zaoszczedzone pieniazki wlozyc w naprawe tego co masz popsute albo w otyginalna maglownice. ale na zime bezpieczniej zakladac.

pozdro. a co do wypowiedzi pociesznego. to i owszem po co kupowac 4x4, a z drugiej strony mogli wymyslic odlanczanie tylu jakis guzik czy cos.
land rover freelander 2000r. 1.8 petrol 120KM
rafciuch
Aktywny
 
Posty: 414
Miejscowość: grudziadz

28 Mar 2010, 10:00

Właśnie o to chodzi napęd na 4 koła przydaje sie głównie zimą więc rzeczywiście jest to jakies rozwiązanie montować wał na zimę bo jest z tym niewiele roboty a oszczędność kasy jest spora i nie zużywa się element uważany za nietrwały więc powinien wystarczyć na dłużej jak będzie potrzebny a właściwości jezdne skoro są lepsze frelki w prowadzeniu i manewrowaniu to jeszcze lepiej , to przemawia za tym żeby demontować jak nie jest potrzebny , są osoby które mieszkają w miejscach gdzie trudno dojechać autem normalnym i to zrozumiałe ze ci nie będą tego robić.
A co do tematu sensowności zakupu auta takiego - i pytań po co kupować skoro chcesz demontować to odpowiedz jest prosta mają większy komfort jazdy po naszych kochanych drogach i wpadnięcie w jakąś dziurę nie zawsze skończy się urwaniem czegoś. No 2 powód ma piękną klasyczną linie której nie uświadczysz w innych autach.
Z informacji jakie posiadam to auto z odłączonym tyłem potrafi palić poniżej 8l , jakie są wasze osiągi?
Początkujący LR-owiec
tomgdax
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 28
Miejscowość: Gdańsk

28 Mar 2010, 10:04

rafciuch napisał(a):ja sciagam wal na lato to 20 minut roboty
robisz sobie wcześniej znaki na wałku wyjściowym ird na wale napędowym i na wałku wejściowym do dyfra?
Legion1349
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 331
Miejscowość: Katowice

28 Mar 2010, 10:20

witam ja w tamtym roku wywaliłem wał nie robiłem żadnych znaków na zimę założyłem i wszystko było OK , może po prostu dobrze trafiłem . Teraz też zdjełem nie robiąc żadnych znaków . A co do jazdy faktycznie o wiele mniej pali jest bardziej zwinny nie ma żadnych oporów przy skręcie no i w moim przypadku jest to dobre bo na lato mam felgi 17" sprzodu oponki Pirelli scorpion a na tyle gudyer-ki z takimi już kupiłem , a wiadomo że w przypadku 4x4 muszą być oponki takie same więc bez wału to nie ma znaczenia . Przeciesz wymontowanie wału to tak jak by auto miało mechanizm odłanczania tylnego napędu tak mają wszystkie nowsze autka 4x4 :wink:
amik
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 170
Miejscowość: dolnoslaskie

28 Mar 2010, 13:15

amik napisał(a): Przeciesz wymontowanie wału to tak jak by auto miało mechanizm odłanczania tylnego napędu tak mają wszystkie nowsze autka 4x4 :wink:
zapoznaj się z zasadą działania swojego napędu :mrgreen:
nie jest wszystko jedno czy masz wał czy nie masz, ale o tym się przekonasz na własnej kieszeni :mrgreen:
takie rady zwykle dają ludzie którzy mają blade pojęcie o tym po co to cały czas się kręci, i jak by to było takie ql to wszyscy by odkręcali napędy w VW, Audi, Subaru, Mitsubishi :mrgreen:

no i tak przy okazji które to nowe SUVy nie maja stałego napędu na 4 :shock:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

28 Mar 2010, 15:37

pocieszny napisał(a):takie rady zwykle dają ludzie którzy mają blade pojęcie o tym po co to cały czas się kręci, i jak by to było takie ql to wszyscy by odkręcali napędy w VW, Audi, Subaru, Mitsubishi :mrgreen:



Co to to nie...!! :mrgreen:
Quattro z torsenem to najlepszy system w całym aucie... :mrgreen:
Fredek
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Skądinąd

28 Mar 2010, 16:17

oprócz audio :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

28 Mar 2010, 19:32

@pocieszny Terenowy Peugeot wykorzystuje kontrolowany elektronicznie system napędu na cztery koła AWC (All Wheel Control), który oferuje kierowcy wybór trzech trybów: 2WD, 4WD AUTO i 4WD LOCK.

Peugeot 4007 - na drogi i bezdroża, Peugeot 4007W trybie 2WD, moment obrotowy przekazywany jest jedynie na przednie koła natomiast w ustawieniu 4WD AUTO przekazanie napędu jest regulowane automatycznie na przednią i tylną oś. W terenowym trybie 4WD LOCK, około 1,5-raza więcej momentu obrotowego w porównaniu do 4WD AUTO, jest przekazywane do tylnych kół, dzięki czemu polepszają się właściwości terenowe 4007'ki. Przełączanie pomiędzy poszczególnymi trybami pracy odbywa się poprzez przekręcenie podświetlanego przełącznika, umieszczonego pomiędzy przednimi fotelami.
amik
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 170
Miejscowość: dolnoslaskie