Małe, tanie, kilka typów

Małe, tanie, kilka typów

09 Lip 2012, 15:11

Witam.
Planuję kupno autka tak maksymalnie do 3400zł.
Najlepiej, żeby było możliwie jak najmniej awaryjne, części były także możliwie jak najtańsze i dostępne bez większego problemu no i oczywiście w miarę ekonomiczny z małym silnikiem najlepiej w gazie ponieważ nie posiadam żadnych zniżek a autko będzie zarejstrowane i ubezpieczone na mnie.
Auto ma służyć na dojazdy do pracy + jakiś wypad nad jeziorko za miasto itp. Co do wyglądu to jest mi to obojętne nie obchodzi mnie co ludzie będą gadać jak zobaczą mnie np. w cieniasie :)
Trochę się porozglądałem, poczytałem i moje typy to:

- Audi 80 B3 (kolega kupił 1.8 w gazie za 2 tyś z 2-3 lata temu.. wiadomo wygląd jak wygląd ale od tamtej pory nic mu się nie zepsuło... nie wsadził w niego więcej niż tysiaka od kupna jakies tam jedynie drobne sprawy)
- Cienias albo seicento
- Matiz
- Punto
- Uno
- Escort
- Honda Civic
- Mitsubishi colt
- Nissan sunny
- micra
- opel corsa
- golf II (3 każdy mi odradza i mówią żeby lepiej już 2 jak coś)
- Seat ibiza

Moja wiedza na temat motoryzacji jest bardzo mała więc chciałbym, żebyście pomogli mi coś wybrać z tych typów. Chodzi mi o awaryjność tych samochodów i dostępność części w razie jakiejś awarii itp.
Z góry dzięki ;)
radza
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 09 Lip 2012, 14:45
Prawo jazdy od: 20 05 2008

Re: Małe, tanie, kilka typów

18 Lip 2012, 13:54

W starszych autach ważny nie jest tak bardzo rocznik ale...stan techniczny. Bardzo istotny jest stan blacharki, rdzewiejąca karoseria jest najdroższa w kosztach do remontu. Inne sprawy i podzespoły można kupić na jakimś tam allegro czy szrocie. Wobec tego na czoło wysuwają się blacharko niezłe Fiaty i ewentualnie Audi 80-tka. Jednak pod warunkiem,że nie są po naprawach amatorskich karoserii.
Czy jeździć nieco nowszym Punto I czy leciwym ale długowiecznym Audi 80,to już Twój subiektywny wybór. Ja bym za to do tego wyboru dołożył inne auto...Taki kompromis pomiędzy tymi dwoma.
Opla Astrę F ale tylko z lat od końca 1994(lift) do 1997r. W tym przedziale lat Astry były jeszcze produkowane w Niemczech i są naprawdę bardziej odporne na korozję niż późniejsze od 1998 "gliwickie" Astry ( te mają już często rdzę na dachach i brak progów). Sam mam w domu 1995 i nie była nigdzie uderzona i nie ma rdzy nawet od strony podwozia. W środku sporo miejsca,a mechanicznie zwykły benzynowy silnik (dużo z lpg-dobra współpraca) przejeżdża kilkaset tysięcy kilometrów bez żadnego wysiłku. Tanie części,prosta budowa,tanie naprawianie u każdego mechanika. Można przebierać w ofertach.
Moim zdaniem auto funkcjonalniejsze od Punto I.
[link wygasł]
oczywiście jest jeszcze kombi jak ktoś woli z mega możliwościami przewozowymi na wakacje,ryby,pod namiot itp...
[link wygasł]
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5455
Zdjęcia: 18
Rejestracja: 13 Sty 2009, 07:11
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy od: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: różne ,ale ulubiona-Laguna 2,0
Silnik: 114 KM,
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Małe, tanie, kilka typów

18 Lip 2012, 18:12

Piszesz o blacharce a później proponujesz największego zgnilca Astre I :D Ja z tej listy wybrałbym Colta, blacharka też nie jest jakaś super ale silniczek i mechanika lux
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Rejestracja: 28 Lip 2010, 12:35
Miejscowość: znikąd

Re: Małe, tanie, kilka typów

19 Lip 2012, 20:07

nitro napisał(a):Piszesz o blacharce a później proponujesz największego zgnilca Astre I :D


A przeczytałeś dokładnie co napisałem o rocznikach Astry I i gniciu aut z poszczególnych lat..?
Zgnilce są przed 95 i po 97... pomiędzy tymi latami ,niebite egzemplarze mają znikome kłopoty z rdzą !!! :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5455
Zdjęcia: 18
Rejestracja: 13 Sty 2009, 07:11
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy od: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: różne ,ale ulubiona-Laguna 2,0
Silnik: 114 KM,
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Historia TECHNOLOGII SKYACTIV Mazdy Historia TECHNOLOGII SKYACTIV Mazdy
    Na czym polega technologia SKYACTIV Mazdy wyjaśniamy poniżej: - Technoligia SKYACTIVE-G - Technoligia SKYACTIVE-D Luty 2012 : Mazda CX-5, pierwszy z serii nowych modeli Mazdy ze wszystkimi elementami TECHNOLOGII SKYACTIV ...
    Mobilność elektryczna w BMW Group ma już 40 lat Mobilność elektryczna w BMW Group ma już 40 lat
    Pod koniec 1975 eksperymentalny pojazd zbudowany w oparciu o BMW LS oraz wyposażony w nowe akumulatory oraz nowy silnik elektryczny zaczął przynosić pierwsze rezultaty. Następnie, w roku 1980, zapoczątkowany został projekt ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      passat b5 german style
      Infiniti Q50
      Autosacrum 2009