Mały samochód na autostradę 20-30 tys.

10 Lip 2020, 13:01

Cześć,
Obecnie mam Yarisa I 1.0 (pierwsze auto)

Szukam kolejnego auta przede wszystkim bezawaryjnego, małego i taniego w eksploatacji.

Nie używam auta codziennie, a większość przebiegu robię w trasie - kilkanaście tysięcy kilometrów rocznie, w większości po autostradzie.

To, co chciałbym poprawić, to zachowanie auta na autostradzie - tak, żeby dało się dynamicznie wyprzedzać i słyszeć pasażera jadąc 140km/h.

Jednocześnie chciałbym, żeby auto było małe (krótkie), bo najczęściej będzie parkowane na ulicy w Warszawie, więc warto móc się wcisnąć w ciaśniejsze miejsce.

Cenowo jestem dość elastyczny - jeśli warto, mogę dać bliżej 30tys, ale jako, że auto ma stać na ulicy nie chcę przesadzać.

Myślałem póki co o Aurisie z 1.6 Valvematic albo Civicu UFO z 1.8, ale jeśli znacie coś mniejszego, co daje radę na autostradzie to byłoby idealnie.
CorranHorn
Obserwowany
 
Posty: 2

10 Lip 2020, 14:38

Może a3 8p 2.0 tdi?
Wumba
Początkujący
 
Posty: 202
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

10 Lip 2020, 17:24

Civic ma marne wyciszenie, Auris też bez szału (auta japońskie, zwłaszcza z tamtych lat nie słyną z dobrego wyciszenia).
Lepszy wybór na autostradę to Golf VI, Audi A3 8P, Opel Astra J, Citroen C4 (II-generacja), Ford Focus Mk3.

BTW jakie spalanie wychodziło w Yarisce przy takich prędkościach?
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 6830
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

10 Lip 2020, 18:22

CorranHorn napisał(a):Nie używam auta codziennie, a większość przebiegu robię w trasie - kilkanaście tysięcy kilometrów rocznie, w większości po autostradzie.


Jak nie używasz auta codziennie a autostradowo nie robisz mega przebiegów to wspominany przez Ciebie aurise nie jest głupim pomysłem. Tym bardziej że głośniej niż w yarku1 nie będzie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 7191
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

10 Lip 2020, 21:46

Bardzo ważna jest dla mnie bezawaryjność, czy w tych samochodach są jakieś konkretne silniki, które dorównają pod tym względem Toyocie? Szczególnie obawiam się diesli.

Myślałem jeszcze o BMW serii 1 oraz Maździe 3.

Ossy napisał(a):BTW jakie spalanie wychodziło w Yarisce przy takich prędkościach?

Nie jestem pewien, bo ostatnio nie zwracam uwagi, ale wydaje mi się, że komputer pokazywał okolice 12l przy jeździe 130-140
CorranHorn
Obserwowany
 
Posty: 2

11 Lip 2020, 21:43

Jeśli ma być trwałe i tanie w eksploatacji, to od razu możesz odpuścić BMW 1. Już lepsze będzie Audi a3 8p 2.0 TDI, obowiązkowo na CR. Z konkurencyjnych Ford Focus mk3 2.0 TDCI, Peugeot 308 2.0 HDI
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13223
Zdjęcia: 13
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II //Opel Astra
Silnik: 1.6TDCI109KM/1.6 115
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Moto Session 2020
    Serdecznie zapraszamy przedstawicieli na Moto Session 2020, które odbędzie się w dniach 26-27 września 2020 roku na terenie Targów Lublin. Już jutro rusza najbardziej odjazdowy weekend w Lublinie! Na zwiedzających ...
    [D] Mondeo mk3 1,8 / Lybra 1,8 / Laguna II 2,0 / Passat B5 2,0
    Podstawowe kryteria zestawienia: - kombi segmentu D - silnik benzynowy o mocy ok. 130KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2002 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Ford Mondeo mk3 1,8 - 125KM - Lancia ...

  •  
    • Warto przeczytać