Mazda 6 GJ 2015 2.2 diesel płyn nie powraca do układu chłodzenia

27 Mar 2019, 23:40

Witam wszystkiego jestem tutaj nowy i pierwszy raz pisze na forum wiec proszę o wyrozumiealosc ;)
Mam problem z moja Mazda. Zaczęło się od powolnego nagrzewania kabiny wymieniłem termostat i podczas wymiany oczywiście musiałem dolać płynu. Gdy tylko jeździłem po mieście było Ok po jakimś czasie wybrałem się w trasę i problem powrócił i dodatkowo gdy jechałem tak do 120 km/h bylo wszystko Ok a gdy jechałem szybciej odcinało mi moc i migała czerwona kontrolka płynu chłodniczego. Wróciłem do domu (jadąc nie więcej niż 100km/h) zauważyłem ze w zbiorniku jest za dużo płynu ( tak jak by nie wrócił do obiegu ) wiec ręcznie to zrobiłem i znów było wszystko Ok. Wczoraj znów trasa ten sam problem wywala płyn ale on nie wraca. Proszę o wasza pomoc bo byłem u mechanika w okolicy i powiedział mi ze to uszczelka pod głowica. Może wy mieliście taki przypadek?
marcin619
Obserwowany
 
Posty: 2

29 Mar 2019, 22:22

Najprościej zrobić test na CO2 i będziesz wiedział czy są jakieś spaliny w układzie chłodzenia.

Czy ten płyn nie wrócił nawet jak silnik ostygł? Jaki miałeś poziom płynu na zimnym układzie przed jazdą kiedy to się stało?

Korek ciśnieniowy sprawdzony?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5224
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

29 Mar 2019, 22:26

Tak korek wymieniony termostat tez. Poziom był gdzieś w połowie pomiędzy min a max gdy wrócił do zbiornika niecały max. Test już zamówiłem jutro będzie wiec sprawdzę. A czy to może być pompa wody?
marcin619
Obserwowany
 
Posty: 2

04 Kwi 2019, 13:41

marcin619 napisał(a):A czy to może być pompa wody?
Raczej nie.
Zrobiłeś już ten test na CO2, coś wyszło?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5224
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

05 Kwi 2019, 21:08

Troszkę coś tu namieszane, a dokładniej niejasno opisane. Prawidłowo powinno być tak, że jak silnik jest całkowicie zimny,. to płynu w zbiorniczku wyrównawczym powinno być między min a max. Gdy silnik się nagrzeje, czyli na wskaźniku będzie nieco ponad 90 stopni, to płynu powinno być około max. Czasami zdarza się, że jest nieco więcej.
Czy tak jest?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 17818
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Maj 2020, 13:43

Witam, mam te same objawy, mógłbyś mi powiedzieć czy rozwiązałeś problem i co było powodem? Dzięki
danian92
Obserwowany
 
Posty: 1
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy Warszawy S8 w obu kierunkach
    Jak można przeczytać na stronie GITD (Główny Inspektorat Ruchu Drogowego) do końca października mają zostać uruchomione odcinkowe pomiary prędkości na obwodnicy Warszawy w dwóch lokalizacjach które będą ...
    Które hybrydy są najtańsze w zakupie i eksploatacji?
    Amerykański portal analityczny Kelley Blue Book sprawdził, które samochody hybrydowe są najtańsze w zakupie i użytkowaniu przez kolejne 5 lat. Pierwsze trzy miejsca w tej kategorii zajęły Toyota Corolla Hybrid, Prius ...

  • 22 Maj 2020, 17:59

    Mógł być problem z uszczelką bądź z samą głowicą, właśnie kiedyś oglądałem na YT, taka Mazda trafiła do mechanika z tym silnikiem, objawy podobne, niestety głowica.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8116
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: Z prawdy :)

    07 Mar 2021, 11:01

    Witam, mam ten sam problem, płyn chłodniczy wyrzuca aż na pokrywę silnika, czy ktoś znalazł już przyczynę takiego stanu rzeczy?
    Scramb13r
    Obserwowany
     
    Posty: 1