Mazda 626 - nierównomierne ścieranie się klocków

22 Lip 2016, 18:24

Witajcie,

Na wstępie napiszę, że nie posiadam zbyt dużej wiedzy na temat samochodó dlatego proszę o pomoc.

Dzisiaj byłem u mechanika, aby zmienił klocki hamulcowe.
Okazało się, że z jednej strony są prawie całe, a z drugiej doszczędnie starte. Po zdjęciu kół mechanik powiedział mi, że tłok się zepsuł nie wracał na swoje miejsce ponieważ gumka się uszkodziła i wchodziły jakieś części do środka, przez co tłok nie mógł się cofnąć.

Kupno nowej części "tłoka z regeneracja" albo całego mechanizmu (sam nie wiem) wycenił na 600 zł. W internecie widzę, że cały zacisk kosztuje ok. 250zł.

Proszę o radę co powinien zrobić, co wystarczy wymienić w takiej sytuacji, jaką część zakupić i zawieźć do wymiany?
z góry olbrzymie dzięki za pomoc :)

Pozdr
kopr3
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 02 04 2000
Przebieg/rok: 31tys. km
Auto: MAzda 626
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

25 Lip 2016, 10:34

kopr3 napisał(a):Kupno nowej części "tłoka z regeneracja" albo całego mechanizmu (sam nie wiem) wycenił na 600 zł. W internecie widzę, że cały zacisk kosztuje ok. 250zł.
Jeżeli zacisk jest kompletny z tłoczkami to lepiej kupić nowy i wymienić niż regenerować stary. Jakieś wysokie koszty jak za regenerację zacisku hamulcowego.

Upewnij się tylko, że zacisk pasuje do twojego modelu samochodu podając sprzedawcy nr VIN.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW w leasingu – o czym warto pamiętać?
    Luksusowe modele BMW cieszą się dużym zainteresowaniem zwłaszcza wśród przedsiębiorców. Korzystne rozwiązanie stanowi szczególnie BMW leasing. Na co zwrócić uwagę, decydując się na tę formę finansowania? ...