Mazda CX-5 - wysokie obroty 3000 na rozgrzanym silniku

04 Cze 2022, 13:50

Witam jako nowy na forum, mam problem z mojącx5 2014 rok 2,2 150 km diesel, auto po rozgrzaniu gdy staję na przykład na światłach łapie obroty od 3000 tysięcy trwa to dosłownie kilka sekund z normalnej wartości skaczą na 3 tys po czym spadają do normy,wtryski sprawdzone są oki komputer nie pokazuję żadnych błędów,dodam ze w momencie gdy obroty zaczynają rosnąć po wciśnięciu sprzęgła spadają.Może ktoś przerabiał podobny temat?
siwy82
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • 05 Cze 2022, 09:30

    Trzeba posprawdzać czy gdzieś nie łapie lewego powietrza w układzie paliwowym. Jednak skoro po wciśnięciu sprzęgła obrotu spadają to mi bardziej wygląda na jakiś problem elektroniczny być może jakiś czujnik podaje złe wartości i tu warto by było posprawdzać wtyczki.

    Przyjrzyj się parametrom silnika w momencie jak obroty idą w górę na ciepłym np. jaka jest temperatura płynu chłodniczego i czy coś się diametralnie zmienia po wciśnięciu sprzęgła. Tu trzeba po prostu usiąść i zacząć diagnozować. Bez interfejsu z podglądem parametrów pracy silnika będzie ciężko.
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7208
    Zdjęcia: 24

    05 Cze 2022, 10:08

    Auto miało jeszcze wymieniony jeden z czujników odpowiedzialnych za regulację spalin [tak jakoś się nazywa] problem w tym ze żaden błąd nie wyskakuje. wszystko niby w normie turbo dpf egr itd itd pokazuje ze ok.
    siwy82
    Nowicjusz
     
    Posty: 3

    05 Cze 2022, 11:07

    Ok, a jak obroty wzrosną same to same nie spadną po chwili? Tylko przez wciśnięcie sprzęgła można je zmniejszyć?

    Sprawdzał ktoś jak wygląda DPF i procedura jego wypalania oraz w ilu % jest zapchany popiołem?
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7208
    Zdjęcia: 24

    06 Cze 2022, 14:26

    Spadają same ,rośnie do 3000 i od razu spada nie przekracza tych 3tysięcy dpf tez teoretycznie czysty , podjadę jeszcze do innego mechanika poproszę aby zabrał kompa i się przejedziemy zobaczę co powie bo brak mi pomysłu,to wygląda tak jakby miał gdzieś problem z nadmiarem sadzy może dolot może przepustnica?? ciężko okreslić a cały czas auto w użytku jak w końcu coś zdechnie to będzie bolało bo tania w naprawie nie jest.
    siwy82
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Czy SUV-y zdetronizują kombi?
      Rynek samochodowy w Polsce od kilku lat przechodzi prawdziwą transformację. Istotny staje się nie tylko rodzaj silnika poszukiwanego auta, zmieniają się także preferencje dotyczące jego typu. Jak wynika z raportu serwisu ...
      Wskazania sondy lambda za katalizatorem
      Przy sprawnym katalizatorze sonda za nim na postoju pokazuje mi niskie wartości ok. 0.1V podczas jazdy są to wysokie odczyty ok 0.8V (oba wykresy w miare płaskie)czy tak powinno być? Jeśli tak to niech ktoś wyjaśni dlaczego ...