Mazda3,2.0l, automat nie mozna uruchomić silnika

mazda3,2.0l, automat nie mozna uruchomić silnika

23 Paź 2013, 22:38

Po włączeniu zapłonu zaczyna intensywnie migać czerwona lampka z kluczykiem "security Indicator" usytuowana w centrum szybkościomierza i dalsze przekręcenie kluczyka w celu załączenia rozrusznika nic nie daje, silnik nie daje się uruchomić gdyż rozrusznik nie podejmuje obrotów. Uszkodzenie powstało na drugi dzień po bezawaryjnym powrocie z jazdy do garażu. Będę wdzięczny za poradę. Jest to pierwsza awaria tego auta. Rok prod.2007, przebieg 71 tyś.km.
Pozdrawiam. Janek
Janek
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 23 Paź 2013, 22:14
Prawo jazdy od: 22 06 1973
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: mazda 3
Silnik: 2.0 , 148KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007

Re: mazda3,2.0l, automat nie mozna uruchomić silnika

23 Paź 2013, 23:19

To mruganie to awaria systemu. Co szwankuje..? Tylko diagnoza serwisowa po podłączeniu komputera.
Nic nie wymyślisz sam. Domowym sposobem to możesz tylko spróbować odłączyć akumulator na pół godziny. Może się błąd zresetuje i system wystartuje bez niego. :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5455
Zdjęcia: 18
Rejestracja: 13 Sty 2009, 07:11
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy od: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: różne ,ale ulubiona-Laguna 2,0
Silnik: 114 KM,
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

Re: mazda3,2.0l, automat nie mozna uruchomić silnika

24 Paź 2013, 07:05

Do sprawdzenia wiązka elektryczna, czy nie została pogryziona przez np łasicę.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704
Rejestracja: 08 Sie 2007, 23:19

Re: mazda3,2.0l, automat nie mozna uruchomić silnika

06 Lis 2013, 12:58

Dzięki za wszystkie porady, ale dalej nie wiem co jest i mechanik też nie wie. Samochód dał sie uruchomić po 3-ch dniach po drobnym poruszaniu muf kablowych i jezdził bez zastrzeżeń, ale po następnych dwóch dniach znów ta sama sytuacja, mryga zabezpieczenie i nie można go uruchomić. Komputer mechanika wykazuje brak łączności z komputerem głównym samochodu czyli jakby jakaś przerwa w obwodzie elektrycznym.
Dalej więc sytuacja bez zmian, nie bardzo wiadomo gdzie to szukać. A czy jest możliwe wyłączenie imobmilajzera? może to rozwiązało by sprawę do czasu zdiagnozowania tej usterki.
Bardzo proszę też o poradę gdzie mógłbym znaleźć schemat instalacji do Mazdy 3, 2,0l, myslę, że byłby bardzo przydatny w tym przypadku.
Pozdrawiam.
Janek
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 23 Paź 2013, 22:14
Prawo jazdy od: 22 06 1973
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: mazda 3
Silnik: 2.0 , 148KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007

Re: mazda3,2.0l, automat nie mozna uruchomić silnika

06 Lis 2013, 14:33

A immobiliser na pewno jest przyczyną braku łączności z komputerem? Nie sadzę,bo poruszanie kablami dało pozytywny skutek więc problem jest w wiązkach elektrycznych ,a nie w samym immobilajzerze . Czuję,że tutaj trzeba zacząć od wymiany okablowania i kostek metodą prób i błędów. Niestety potrzebny będzie bardzo dobry elektryk-elektronik. Zapewniam cię,że w końcu natrafi się na przyczynę i jak już widać będzie ona prozaiczna typu nadłamany przewód czy zaśniedziały styk. Kwestia tylko znalezienia. Schematu szukaj na forum Mazdy ,bo tutaj raczej go nie uzyskasz ,a może jednak się mylę... :) Tak więc pora zacząć rozwijać taśmy i obcinać plastikowe pancerze..!
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5455
Zdjęcia: 18
Rejestracja: 13 Sty 2009, 07:11
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy od: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: różne ,ale ulubiona-Laguna 2,0
Silnik: 114 KM,
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

Re: mazda3,2.0l, automat nie mozna uruchomić silnika

06 Lis 2013, 20:26

Dzieki, to chyba te kable, dzisiaj znów mi sie udało uruchomic auto, ale przed tym sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i odpiałem 3 łączówki kablowe i ponownie je zapiąłem i auto "zapaliło" . To powtórka tego co już było robione , zastanawiam się jednak dlaczego ponownie wystapiła ta sama usterka po paru dniach. Postaram sie przejrzeć je dokładnie jak to jest tylko możliwe, kupilem też środek w aerozolu do poprawy kontaktu na stykach, może w końcu uda się ustalić "winowajcę". W każdym razie wygląda na to że może to być bardzo błaha usterka , ale bardzo trudna do zlokalizowania. Jeszcze raz dzięki za poradę i pozdrawiam.
Janek
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 23 Paź 2013, 22:14
Prawo jazdy od: 22 06 1973
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: mazda 3
Silnik: 2.0 , 148KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opel powraca do sportu samochodowego Opel powraca do sportu samochodowego
    Marka Opel powraca do sportu samochodowego, w tym także – z nowym modelem Opel ADAM – do rajdów samochodowych w ramach międzynarodowego programu oraz na tor z nową Astrą OPC w programie ograniczonym do ...
    Jak uczyć dzieci bezpieczeństwa na drogach? Jak uczyć dzieci bezpieczeństwa na drogach?
    Aby skutecznie uczyć dzieci w wieku od 4 do 12 lat odpowiedniego zachowania w zakresie bezpieczeństwa ruchu, trzeba wiedzieć o ograniczeniach związanych z wiekiem oraz o tym, że nikt nie zrobi tego tak skutecznie jak rodzice ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      VW Passat CC
      Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      passat b5 german style