Megane 1.9 dTi '99 - Dużo pali - "dziwne" zachowan

Megane 1.9 dTi '99 - Dużo pali - "dziwne" zachowan

12 Kwi 2011, 15:57

Witam,
Niedawno w mojej megance (1.9 dTi '99) zaczął przy odpalaniu od czasu do czasu pojawiać się biały dym z rury, pojechałem do mechanika, żeby sprawdził co się stało, że to zaczęło się pojawiać. Stwierdził, że może być nieszczelna uszczelka pod głowicą i zasugerował, żeby ją wymienić i splanować głowicę (przy okazji został wymieniony pasek rozrządu, filtry, olej i śruby). Po tej wizycie problem nie zniknał (ale zmniejszyło się zżeranie oleju i ubywanie płynu chłodniczego, co może świadczyć, że faktycznie mogły być nieszczelności) natomiast po tym zaczął palić ok. 10l/100 km i chyba trochę go przymuliło. Czy ktoś może domyślać się co jest tego powodem? Jeśli potrzebne są jakieś dodatkowe informacje, to proszę pytać, bo nie wiem co jeszcze może być istotne.
Z góry dziękuję za pomoc ;)
mushroom_daddy
Nowicjusz
 
Posty: 2
Rejestracja: 12 Kwi 2011, 15:41
Miejscowość: Wrocław

Re: Megane 1.9 dTi '99 - Dużo pali - "dziwne" zach

12 Kwi 2011, 20:08

Niepokojące jest to co napisałeś-----,że teraz płynu ubywa mniej,czyli?!Ubywa, a nie powinno ubywać :!: Biały dym przy odpalaniu wcale nie musi świadczyć o usterce(para wodna).Mechanik stwierdził,że może być uszczelka pod głowicą,co to znaczy ,może :!: :shock: Tego trzeba być pewnym.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6943
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)

Re: Megane 1.9 dTi '99 - Dużo pali - "dziwne" zach

12 Kwi 2011, 23:06

No coś tam ubywa, chyba nigdy nie jest tak, że jakiś płynów nie ubywa :) Generalnie w porównianiu z poprzednim stanem jest nieporównywalnie lepiej i nie ma oleju w płynie, czyli "diagnoa" z uszczelką była chyba trafna. Z białym dymem to jest tak, że wcześniej go nie było a tera czasami się zdarza "biały bąk", dlatego mnie to zaniepokoiło. Wymiana uszczelki rozwiązała problem spalania oleju i ubywania płynu chłodniczego, ale nie rozwiązała problemu "bąków" a doszło do tego zwiekszone spalanie i prawdopodbnie niewielką utartą mocy. Poczytałem jeszcze opisy innych przypadków i zastanawiam się nad pęknietym pierścieniem na którymś z cylindrów albo nie sprawdzili kątów wtrysku po planowaniu głowicy. Czy to możliwe?
mushroom_daddy
Nowicjusz
 
Posty: 2
Rejestracja: 12 Kwi 2011, 15:41
Miejscowość: Wrocław

Re: Megane 1.9 dTi '99 - Dużo pali - "dziwne" zach

13 Kwi 2011, 07:17

Miałem kiedyś problem z białymi bąkami , przed remontem silnika benzynowego,układ zaworowy był do remontu,przybywało benzyny w oleju, ale z ubywaniem płynu problemu nie było.

[ Dodano: 13 Kwiecień 2011, 08:19 ]
Tak, oczywiście,nieodpowiedni kąt wtrysku ,może być przyczyną kłopotów.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6943
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)

Re: Megane 1.9 dTi '99 - Dużo pali - "dziwne" zach

13 Kwi 2011, 17:54

Ustawić jak trzeba pompę i będzie normalnie odpalał i spalanie powinno być ok.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1013
Rejestracja: 09 Wrz 2010, 09:07
Miejscowość: koluszki
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opel Insignia z instalacją gazową LPG Opel Insignia z instalacją gazową LPG
    Opel Insignia z silnikiem 1.4 Turbo LPG ecoFLEX przystosowanym do eksploatacji na skroplonym propanie-butanie (LPG). Fabryczną instalację gazową można zamówić do każdej wersji nadwoziowej flagowego Opla, czyli sedana, ...
    Honda Clarity - najlepszy zasięg bez silnika spalinowego Honda Clarity - najlepszy zasięg bez silnika spalinowego
    Według oficjalnych pomiarów dokonanych przez Agencję Ochrony Środowiska (EPA) w USA, Honda Clarity Fuel Cell oferuje zasięg 589 kilometrów oraz zużycie paliwa wodorowego na poziomie 28.9 km/l, co w przeliczeniu ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      Monster Truck Rock Star, 11
      Subaru Impreza STI