Megane 3 1.4 TCe czy Astra J 1.4t? do gazu | ogólna awaryjność

31 Lip 2021, 10:22

Witam
stoję przed wyborem między astrą J 1.4t 140km przedlift a megane 3 1.4TCe 130km również przedlift. Do samochodu po jakimś czasie (myślę pół roku) planuję założyć LPG astra ma hydrauliczną regulacje luzów ,megane nie

z kolei astra z tego co wyczytałem nie należy do aut bezawaryjnych i jest dość problematycznym autem(skrzynia m32 ,pękający kolektor turbo i inne problemy dość kosztowne) gdzie w megane wyczytałem w zasadzie tylko o problemie z uszczelką pod głowicą jak sie piłuje na zimnym

ktoś coś może doradzić? dodam że budżet to 25k pln (na samo auto + ok 5k na pakiet startowy czyli OC i naprawy) i zastanawiam się czy astre w tej cenie wgl da się kupic która nie będzie pudłem do remontu
haycon
Nowicjusz
 
Posty: 25

31 Lip 2021, 14:17

Lepiej by było jak byś miał trochę większy budżet. Ja bym był za Astrą, można ją kupić już z instalacją gazową. Co do skrzyni to do tej pory jak miała się wysypać to na pewno już to się stało i była naprawiona.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 4403
Zdjęcia: 12

31 Lip 2021, 15:05

Dlaczego astra i jaki trzeba mieć budżet
Majszi916
Nowicjusz
 
Posty: 11

31 Lip 2021, 20:53

W okolicach tych 25k kupisz obydwa modele.
Jeśli chodzi o awaryjność to są porównywalne. Megane będzie trochę wygodniejszy
I najważniejsze - astra jest bardzo ciężka jak na kompakta, te 1.4T/140 naprawdę nie robi szału, jeśli wydaje ci się, że kupując to będziesz miał "dynamiczne" auto to się mylisz, po prostu średniak. Megane jest jakieś 200kg lżejsze, będzie po prostu szybsze, bardziej elastyczne a przede wszystkim spali zauważalnie mniej
franccc
Aktywny
 
Posty: 467
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak działa napęd AWD-i w hybrydach Toyoty?
    Elektryczny napędem na cztery koła AWD-i całkowicie różni się od tradycyjnych napędów 4x4 pod względem konstrukcji i zasady działania. Wyjaśniamy, jak AWD-i jest zbudowany, jakie daje korzyści i dlaczego pojawia ...
    Ford Focus - kompaktowy hatchback do miasta
    W przypadku tego modelu najniższym spalaniem charakteryzuje się silnik Diesla 1.5 TDCi ECOnetic o mocy 105 KM. Producent deklaruje, że średnie zapotrzebowanie na olej napędowy jednostki to 3,4 l/100 km (w mieście: 3,8 l/100, ...

  •