Mercedes Sprinter - omyłkowo wlana benzyna

21 Sie 2009, 18:11

Mercedes Sprinter 208D z 1997r.
Przy kilku litrach ON w zbiorniku przez pomyłkę nalałem ok. 20l PB95. Zaśmierdziało mi benzyną i dopiero wtedy zorientowałem się co narobiłem. Niestety za późno. Następnie dolałem do pełna (ok. 50l) ON i trochę Mixolu (posłuchałem rady pracownika stacji).
Przejechałem ok. 120 km na takiej mieszance po czym znów dolałem ON do pełna.
Auto jechało bez jakichś niepokojących objawów. Jedynie przy uruchamianiu dwa razy sprawiało kłopot - trzeba było dłużej pokręcić. Wydaje mi się też, że na biegu jałowym nieco inaczej brzmi, ale może to siła sugestii. Poza tym na razie (odpukać) zachowuje się normalnie.
Wyczytałem tu i tam, że starsze silniki powinny dać sobie radę. Co o tym myślicie?
I jeszcze jedno - czy teraz lepiej systematycznie dolewać ON uzupełniając zbiornik pod kurek, czy może wyjeździć całość i dopiero wtedy tankować?
leszek77
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: stąd
  • 21 Sie 2009, 22:45

    Lepiej wyjezdzic calosc i dopiero wtedy zatankowac, niech to wszystko raz a dobrze sie spali a nie caly czas na takiej mieszance bedziesz jezdzil, Te starsze uklady wtryskowe oleju napedowego nie sa tak czule na jakosc ropy, takze powinno sie obejsc bez problemow.
    W Krwi benzyna, zamiast Serca turbina
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    24 Sie 2009, 00:05

    ja bym radził jednak dolać ropki pod kurek, "niech się to spali raz a dobrze" - ok. dobrze by tak było ale mniejsze ryzyko uszkodzenia czegokolwiek będzie jak ta benzyna będzie bardziej rozrobiona ropą,

    przykład: masz dwusówa, nalałeś czyste paliwo bez oleju czy lepiej będzie
    1. dolać oleju ew. prawidłowej mieszanki i uzupełniać dalej prawidłową, czy
    2. wyjeździć to co jest w baku i potem lać prawidłową mieszankę
    Serce bije w tempie obrotów maszyny
    bodziokardasz
    Zaawansowany
     
    Posty: 623
    Miejscowość: Czarna Ziemia

    24 Sie 2009, 00:58

    Po twoim pytaniu przypomniał mi się egzamin zawodowy. Trochę fizyki:
    Dobrej jakości benzyna i olej napędowy nieznacznie mieszają się w sobie.
    Gęstość benzyny to 0,70 kg/m3 a oleju 0,85 km/m3. Co nam daje że w twoim baku są dwie warstwy górna benzyny, dolna oleju. Co prawda w codziennej jeździe nic nam to nie da bo bak wciąż jest wytrząsany przez co zaciągnie i benzynę i ropę. Dość tych mądrości,
    Najlepszą opcją było by zlanie prawie całego baku paliwa, i tamtą metodą odratować ropę, albo upchnąć tą mieszankę do jakiegoś ciągnika gdyż te idą na wszystko. A jeżeli żal ci pieniędzy na za te 70 l to ciągle dolewaj najlepszej jakości ropy. I dolej Xeramic a nie Mixol gdyż ten
    Olej MIXOL ZASTOSOWANIE:
    Olej silnikowy przeznaczony jest do dwusuwowych silników z zapłonem iskrowym smarowanych systemem mieszankowym.
    Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
    szakal1990
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 181
    Miejscowość: Wielkopolska
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Koncepcyjne crossovery Toyoty od R-SC do C-HR
      Crossover Toyoty oparty na C-HR Concept to najnowszy produkt japońskiego koncernu. Auto trafi na rynek w połowie tego roku, jednak jego historia sięga 15 lat wstecz, kiedy zadebiutował koncept R-SC. Wciąż nie wiemy, jak będzie ...
      Hyundai Veloster oraz Veloster Turbo
      Podczas targów motoryzacyjnych NAIAS 2018 w Detroit Hyundai zaprezentował nowy model Veloster i Veloster Turbo. Awangardowy projekt samochodu jest efektem współpracy projektantów z Korei oraz Stanów ...