Meriva 1.7 CDTI 2004 rok - dziwna praca silnika

01 Mar 2017, 19:13

Ale w tych silnikach chyba nie ma silniczka krokowego. Coś czuję że to wyjdzie ten czujnik ciśnienia paliwa. Tylko pytanie teraz jak go sprawdzic
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Mar 2017, 11:46

Kao napisał(a):Ale w tych silnikach chyba nie ma silniczka krokowego
Nie ma tu elektronika steruje przepustnicą, czasem ona szwankuje i wtedy raczej podmiana przepustnicy zostaje.

Kao napisał(a):Coś czuję że to wyjdzie ten czujnik ciśnienia paliwa. Tylko pytanie teraz jak go sprawdzic
Ja się zastanawiam nad zaworem SCV on odpowiada za regulację dawki paliwa.

Kiedyś w Maździe 6 miałem problem potrafiła zgasnąć np. stojąc na światłach, więcej paliła, obroty czasem falowały i nikt nie mógł dojść w czym problem bo błędów nie było żadnych. Po wymianie zaworu silnik pracował idealnie.

Błędy w końcu sprawdziłeś bo teraz trzeba do tego wrócić.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

06 Mar 2017, 17:05

wiec z artykułu opla //ma jeden słaby punkt zawór regulacji ciśnienia w pompie zasilającej kłopoty zaczynają się od klekotania silnika na małych obrotach potem zacierający zawór powoduje wahania ciśnienia przy zbyt niskim silnik gaśnie do połowy 2007zawory były nie wymiene cena ok 4000 zł potem opel zaczoł montować pompy w których można wymieniać zawór cena ok 1000 zł zdarza się z czujnikiem ciśnienia wtedy wymiana całej pooommmppyyyy niezależnie od rocznika pisano również o egr że są duże problemy trzeba czyścic i cały dolot co do silnika krokowego to niema w merivach 6 biegowych 125km a w tych od 2003 były tak pisało u mnie w santku 2.2 crdi 2006 jest
tomekjed84
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 10 10 2004
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: hiundai santa fe
Silnik: 2.2 crdi
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

06 Mar 2017, 18:03

Kacper napisał(a):Błędy w końcu sprawdziłeś bo teraz trzeba do tego wrócić.
narazie nie moge bo wyjazd zagraniczny mam i bede dopiero za 2 tyg.
tomekjed84 napisał(a):merivach 6 biegowych 125km a w tych od 2003 były
to jeszcze mi powiedz gdzie on jest bo ja chyba jestem slepy a w necie tez nie moglem znalezc info.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Mar 2017, 19:28

jednak nie ma krokowca mój błąd ma elektryczno przepustnice ale tak pisało w artykule ogólnie przyczyn tego objawu co maż może być wiele egr mimo że czyszczony może się zawieszać po jakeś wariacje przepustnicy po pompę paliwa poczytaj sobie artykuły usterki opla merivy 1.7 i wpisując objawy w wszystkich podają te same przyczyny a najlepiej jak podepniesz po kompa on cię ukierunkuję teraz najwyżej jezdząc z checkiem może wejść w tryb awaryjny i wtedy nieda ci osiągnąc wiekszych obrotów niż 1000 i koniec jazdy ja jak kupiłem santka po 3 mce też zaczął mi podobnie robić w serwisie wyczyścili mi egr i przepustnice było okej jakięś 2 mce i znowu znowu czyszczenie i koleś mówi tak musi być ogień z i rury i ponad 4 lata bez problemu żadnego raz na2 2 tygodnie za miasto 3-4 i odcina tak z 40 km każda możliwa trasa gdzie się da do ogięń dizel musi musi dmuchać sadzę i zwrotnice na turbinie czemu tiry robio po milionie km po latajo kilometry a dizle w mieście niestety umierajo :naughty: :naughty:
tomekjed84
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 10 10 2004
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: hiundai santa fe
Silnik: 2.2 crdi
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

20 Mar 2017, 20:08

Dobra odświeżamy zagadkę. Dziś podłączony pod skaner obd no i nic nie wykrywa no i co teraz?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Przelicznik jednostek ciśnienia - psi ile to bar?
    Psi to jednostka używana do pomiaru ciśnienia, zwłaszcza w kontekście nauk fizycznych i inżynieryjnych. Jest to skrót od pascal (Pa), który jest miarą jednostkową dla układu SI (Międzynarodowego Systemu Jednostek) ...

26 Maj 2017, 08:57

A wiec wczoraj zdobylem motywacje zeby zrobic kolejne podejscie do merivy. Odpalilem chodzi jak szmata jak zwykle ale cos mnie tkneło i zaczalem po kolei odpinac kostki od wtryskow. Na 3 nie bylo zadnej reakcji. Zamienilem 2 z 3 zeby sie upewnic ze to wtrysk. No i wyszlo ze na tym jednym wtrysku nie pracuje. Cisnienie sprawdzilem i jest kolo 20. Przypomne ze wtryski byly regenerowane z tym ze gdzies wyczytalem ze nikt nie regeneruje denso bo tylko jedna firma w polsce ma na to wylacznosc a reszta firm robi tylko mycie ultradzwiekowe i to ich regeneracja za tys zlotych. Teraz bede kombinowal gdzies wtrysk no i zobaczymy co bedzie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Maj 2017, 13:23

Kao napisał(a):Zamienilem 2 z 3 zeby sie upewnic ze to wtrysk. No i wyszlo ze na tym jednym wtrysku nie pracuje
Udało ci się taki wtrysk załatwić i podmieniłeś?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

31 Maj 2017, 09:35

Kacper napisał(a):Udało ci się taki wtrysk załatwić i podmieniłeś?
no jeszcze nie. Jestem we Francji a tutaj niestety ciezko z czesciami uzywanymi do innych jak francuskie. Czekam az mi z polski dowiozą regenorowany. Dam znac jak zrobie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

28 Cze 2017, 12:52

Kao napisał(a):Dam znac jak zrobie.
A wiec. wtrysk wymieniony a dalej chodzi tak samo czyli tak jak na filmie. Dodam ze czasami ale bardzo rzadko trafi sie ze silnik przez chwile chodzi rowno i nie gasnie a po chwili slychac jakby jakis silniczek elektryczny przez moment sie wlaczyl no i dalej to samo. Jeszcze zaobserwowalem ze momentami slychac takie buczenie jakbym filtr powietrza otwieral i zamykal. Wczesniej nawet z tlumika to slyszalem. Sklaniam sie ku elektryce tym razem bo niepokoi mnie kilka rzeczy, na wolniejszych obrotach kiedy silnik falujaco nierowno chodzi to wszelkiego rodzaju swiatla swiatelka lampeczki podswietlenie pulsacyjnie przygasa. Sprawdzilem ladowanie i mam
Na niskich obrotach bez obciazania 14,10 14,14
Na wysokich obrotach bez obciazenia 14,06
Na niskich obrotach obciazony (swiatla radio klima) 13,68 13,76
Na wysokich obrotach obciazony 13,89
Jakie powinno byc napiecie na kostkach od wtryskow i jak to prawidlowo zmierzyc bo probowalem ale strasznie tam waha sie to napiecie na kazdym wtrysku co innego.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

29 Sie 2017, 21:26

A wiec nowe postępy. Wyczyściłem kolektor ssący bo jak juz wspominałem był bardzo brudny. Oczywiście nic to nie pomogło. Zaczeliśmy z komputerem kombinować z wtryskami. Okazało się że numeracją się nie zgadzały i miejscami także. Została zrobiona adaptacja od nowa i auto powiedzmy że chodzi ok. Na zimnym jak odpale to chwile mocniej faluje a potem sie uspokaja. Ogolnie pracuje rowno ale tak jakby "w głębi" silnika słychać takie delikatne falowania. Ogólnie dało by się jeździć gdyby teraz ładowanie nie wysiadło. To auto samo pcha się na złom. Jakbym w to auto nie wsadził troche kasy i sporo pracy to bym zainwestował w 5l benzyny i zapałki. Ogolnie nikomu nie polecam tego auta chociażby ze względu na trudność w naprawach (złe rozwiązania, słaby dostęp) i jakieś śmieszne rozwiązania konstrukcyjne.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

29 Lis 2017, 19:08

Założony został nowy alternator i dalej chodzi jak szmata, są sumie tak jak na początku zimny gaśnie, trzeba z 2 minuty na gazie przytrzymać wtedy już chodzi sama ale dalej mocno faluje. Im cieplejsza tym falowanie się zmniejsza przy optymalnej temperaturze chodzi prawie ok. Lecz słychać delikatnie falowanie. Ma czasami naloty że chodzi równo ale dasz jej po gazie mocniej i znowu to samo. :x co za złom :bored:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

29 Kwi 2018, 17:34

No i zagadka rozwiązana, co prawda przypadkowo ale rozwiązana :naughty: Winowajcą był zawór ciśnienia paliwa o taki https://www.google.com/search?q=czujnik ... 5qZpjXiPvM:
Chciałem wymontować aby spisać z niego numery bo chciałem go zamówić, wymontowałem i umyślnie rzuciłem o podłogę :naughty: Zamontowałem i tu niespodzianka, auto pracuje tak jak powinno, zrobiłem już kilkaset km i nic się nie dzieje :happy: Teraz jak zacznie znowu świrować to juz wiem za co się wziąć
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Maj 2018, 18:40

Identyczny problem miałem w Ford Galaxy z 97'. Problem został rozwiązany przez wymianę silniczka krokowego przepustnicy. Tylko kup oryginalny albo porządny zamiennik a nie jakiś made in china, bo będzie to samo albo pochodzi przez 30 min tak jak w moim przypadku.
tanti
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 13 02 1985
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mitsubishi Galant
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997