Metaliczny dźwięk strumienicy

Metaliczny dźwięk strumienicy

06 Lis 2016, 21:44

VW PASSAT B5 1.8 20v
Witam.
Mam problem związany z głośnym metalicznyn dźwiękiem dochodzącym z strumienicy ( strumienica jest zamiast katalizatora ). Czym zastąpić strumienice żeby auto chodziło tak jak powinno. Czytałem że dobrze jest wstawić tłumik przelotowy w obudowie kata ale z jakiej firmy żeby nie okazało się że dalej jest to co było. Już raz wymieniłem starą strumienice bo mechanik powiedział że to wina starej strumienicy i trzeba założyć nową.
rav12322
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 6
Rejestracja: 19 Lis 2015, 20:19
Prawo jazdy od: 20 12 1993
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: VW Passat B5
Silnik: 1.8 20v 125KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Metaliczny dźwięk strumienicy

07 Lis 2016, 13:23

rav12322 napisał(a):Czym zastąpić strumienice żeby auto chodziło tak jak powinno.

Tylko i wyłącznie katalizatorem.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13960
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Metaliczny dźwięk strumienicy

07 Lis 2016, 14:17

rav12322 napisał(a):Mam problem związany z głośnym metalicznyn dźwiękiem dochodzącym z strumienicy ( strumienica jest zamiast katalizatora
Jeżeli producent przewidział katalizator w twoim modelu to powinieneś go mieć w układzie wydechowym, a nie zastępować strumiennicą. U ciebie są już dwie sondy czy jedna?

Twój problem polega na tym że zarówno rura jak i strumienica powodują zawsze mało przyjemny metaliczny dźwięk. Tak się dzieje z uwagi na brak ukierunkowania wstępnego rozprężenia spalin. Taki efekt może częściowo zredukować dopiero tłumik rozprężny (zadaniem jego rozprężanie spalin, co w efekcie eliminuje nakładanie się fal i eliminują się w ten sposób wysokie częstotliwości).
Kacper
Stały forumowicz
 
Posty: 4515
Zdjęcia: 3298
Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Metaliczny dźwięk strumienicy

07 Lis 2016, 22:26

Z tego co zauważyłem jest jedna przy wyjściu z kolektora wydechowego. Wiem że najlepszym rozwiązaniem jest katalizator bo jak był seryjnie to tak ma być. Kupiłem już samochód z wyciętym katalizatorem i zamiast jego była strumienica która wymieniłem na nową i to nic nie dało. Przy zimnym silniku "pierdzi" cały czas a gdy złapie temperaturę to tylko przy obrotach słychać taki metaliczny dźwięk z tej puszki.
rav12322
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 6
Rejestracja: 19 Lis 2015, 20:19
Prawo jazdy od: 20 12 1993
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: VW Passat B5
Silnik: 1.8 20v 125KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Metaliczny dźwięk strumienicy

08 Lis 2016, 10:43

Skoro jest założona strumienica i nie świeci się kontrolka silnika, to jest tylko jedna sonda. Nie może być inaczej :wink:
Kiedyś, zazwyczaj młodzież tak kombinowła - wycinali katalizator i zakładali strumienice, bo chodziło coś takiego, że po takiej operacji silnik będzie mocniejszy i będzie miał większego kopa :) No niestety - faktycznie - hamownie pokazywały, że silnik ma więcej koników pod maską. Ale to naprawdę są koniki, a nawet źrebaczki :) i podczas jazdy nie dawało się odczuć tych źrebaczków. No ale jak już kat wycięty, to co zrobić...I tak zostawało.
A ty, jak chcesz mieć cisze, to musisz tą strumienicę wywalić.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13960
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Metaliczny dźwięk strumienicy

08 Lis 2016, 12:34

Dokładnie, i chce właśnie ją wywalić tylko czym sensownym ją zastąpić oprócz kata bo to już większy wydatek.
rav12322
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 6
Rejestracja: 19 Lis 2015, 20:19
Prawo jazdy od: 20 12 1993
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: VW Passat B5
Silnik: 1.8 20v 125KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus LC luksusowe coupe otrzymało pakiet tuningowy TOM’S Racing Lexus LC luksusowe coupe otrzymało pakiet tuningowy TOM’S Racing
    Japońska firma tuningowa TOM’S Racing opracowała zestaw akcesoriów do tuningu luksusowego coupé Lexus LC. Jak można zauważyć na zdjęciach opublikowanych na oficjalnym profilu firmy, dodatki aerodynamiczne ...
    Hyundai Elantra - europejska premiera nowego modelu Hyundai Elantra - europejska premiera nowego modelu
    Podczas tragów motoryzacyjnych Motor Show 2016 w Poznaniu Hyundai zaprezentował całkowicie nowy model Hyundai Elantra. Była to pierwsza we współczesnej historii targów europejska premiera modelu, co sprawiło, ...

  • Re: Metaliczny dźwięk strumienicy

    08 Lis 2016, 14:35

    rav12322 napisał(a):Dokładnie, i chce właśnie ją wywalić tylko czym sensownym ją zastąpić oprócz kata bo to już większy wydatek.
    Pozostaje ci tłumik przelotowy (rozprężny) o objętości i kształcie zbliżonym do oryginalnego katalizatora.

    Tu masz coś takiego jak zamiennik katalizatora (nie strumiennica) [link wygasł] lub [link wygasł]
    Kacper
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4515
    Zdjęcia: 3298
    Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy od: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Metaliczny dźwięk strumienicy

    08 Lis 2016, 15:35

    Dzięki za informacje.
    Pozdrawiam.
    rav12322
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 6
    Rejestracja: 19 Lis 2015, 20:19
    Prawo jazdy od: 20 12 1993
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: VW Passat B5
    Silnik: 1.8 20v 125KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999
     
    • Warto przeczytać
    • 4×4 Mitsubishi Pajero, 1
      MotoBatt, motory
      Audi A4 B6 kombi, tył
      Golf GTI Cabriolet - widok z przodu