Miejsce, w którym powstają legendy - Toyota Motorsport GmbH

25 Wrz 2017, 14:03

Siedziba Toyota Motorsport GmbH – należącej do koncernu Toyoty firmy inżynieryjnej, zajmującej się od 1979 roku sportami motorowymi – mieści się w Kolonii. Stalowy, dwupiętrowy budynek o powierzchni 30 tys. m² przy Toyota-Allee 7 kryje nie tylko laboratoria inżynierów, biura projektowe i hale testowe – to również miejsce, w którym znajduje się kameralne muzeum z wyjątkowymi eksponatami.
Miejsce, w którym powstają legendy - Toyota Motorsport GmbHW Toyota Motorsport GmbH pracuje około 250 osób. To wykwalifikowany personel mający jedno zadanie – sprawić, by sportowe samochody były coraz lepsze, a dostępna najnowsza technologia maksymalnie wykorzystywana. Pod falistym dachem budynku znajduje się jeden z największych w Europie zakładów produkujących elementy z kompozytów oraz dział wytwarzający części za pomocą obrabiarek sterowanych numerycznie. Można tu też znaleźć centrum testowe wyposażone między innymi w tunel aerodynamiczny i stanowiska do testowania praktycznie każdego elementu samochodu.

Ukryte skarby – prywatne muzeum Toyota Motorsport
Centrum Toyota Motorsport GmbH to miejsce, w którym nie tylko tworzy się przyszłość motorsportu, ale również dba się o jego historię. W ukrytym pośród kompleksu korytarzy i pomieszczeń muzeum kryją się prawdziwe skarby. Sama koncepcja wystawy jest niezwykle ciekawa – nie ma tu szklanych gablot, nie ma barierek ograniczających dostęp – są za to historyczne samochody rajdowe, modele Formuły 1 i bolidy wyścigów długodystansowych.

"Muzeum zawiera niemal cały przekrój historii Toyoty w motorsporcie. Ekspozycja nie jest dostępna z ulicy, ale wiele osób już ją widziało. Wystawę odwiedzają nasi partnerzy i ich klienci, sponsorzy i zaproszeni goście, często przyjeżdżają też wycieczki z lokalnych oddziałów Toyoty czy wyjątkowi klienci, jak np. właściciele GT86 w wersji Cup. Organizowane są też tutaj konferencje czy spotkania biznesowe, a wystawa ma być atrakcją dodatkową" wyjaśnia Alastair Moffitt, Marketing and Communications Manager Toyota Motorsport GmbH.
Miejsce, w którym powstają legendy - Toyota Motorsport GmbHZgromadzone w muzeum samochody można też zobaczyć na największych imprezach motoryzacyjnych – Toyota Motorsport prezentuje swoją kolekcję między innymi podczas festiwalu w Goodwood, samochody biorą również udział w rajdach klasyków.

Z motorsportu do "cywila"
Motorsport to doskonały poligon doświadczalny dla technologii – przetestowane w ekstremalnych warunkach podzespoły i rozwiązania bardzo często trafiają do samochodów seryjnych. Dlatego Toyota Motorsport GmbH skupia się na technologii hybrydowej. Dodatkowo, inżynierowie sportowi dzielą się wiedzą z inżynierami pracującymi nad samochodami seryjnymi.

"Motorsport dla każdej marki oznacza coś innego. Ważny jest aspekt marketingowy, czyli zwiększanie świadomości i wizerunku marki, dodawanie jej sportowego elementu, szczególnie dzięki programowi WEC, w którym ścigają się hybrydy. Hybrydy na początku nie kojarzyły się ze wspaniałymi osiągami, a teraz w LeMans ścigają się auta, które mają przeszło 1000 KM i pędzą grubo ponad 300 km/h" wyjaśnia Alastair Moffitt. To nadało hybrydom nowy wymiar, a działowi zajmującemu się projektowaniem aut drogowych pozwoliło na dodanie nutki sportu i emocji do sprzedawanych w naszych salonach aut. Otwiera to także drzwi do produkcji sportowych samochodów, co widać choćby po samochodach marki Lexus. Wykorzystują one napęd hybrydowy nie tylko po to, by ograniczyć spalanie, ale i by poprawić osiągi, zwłaszcza podczas przyspieszania.

Zobacz zdjęcia » Muzeum Toyota Motorsport

Technologie które testowane są w centrum TMG trafiają do samochodów cywilnych po około kilku latach. Przede wszystkim dlatego, że technologia samochodów drogowych rozwija się nieco wolniej niż w motorsporcie. Dla przykładu – w Priusie najnowszej generacji zostały wykorzystane rozwiązania związane z napędem, które centrum TMG testowało trzy lata wcześniej.

źródło: Toyota Motorsport, ComplexPR
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3778
Zdjęcia: 13072
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bezpieczne hamowanie w warunkach zimowych
    Podczas zimowej pory roku, wielu kierowców doświadcza wydłużonej drogi hamowania na nawierzchniach pokrytych śniegiem lub oblodzonych. Czy jednak wszyscy zastanawiają się, co dokładnie wpływa na odległość, jaką pokonuje ...
    Schemat kostki ISO - podłączenie przewodów
    Jak podłączyć kostkę ISO? Zapewne sporo Was zastanawia się nad tym od czego są poszczególne piny w zespolonej kostce. Postaram się to wyjaśnić i wrzucić schemat (jest on już na forum ale ciężko go w tej chwili znaleźć) ...