Miejski kompakt do 30 tys

03 Maj 2019, 17:08

Ale nie rozumiem jak się to ma do mojej wypowiedzi, ja tylko przedstawiłem różne wyniki spalania :)
A Mazda 3 jakimś wielkim mułem nie była a realne przyspieszenie jest na pewno lepsze niż papierowe 12,5s. No, ale Mazda 3 / 6 tylko i wyłącznie z myślą o porządnej konserwacji podwozia, inaczej nie ma co.
Z drugiej strony - odczucia z jazdy, jeśli masz trochę sportowe nastawienie, Honda dostarcza o wiele lepsze. Ja w 2015 kupiłem Mazdę 3, bo Civic jakoś mi się nie widział ... później trochę podziałałem samochodowo i między 2017 - 2018 miałem 8 samochodów (zmieniałem co 2-3 miesiące, bo sprowadzałem do PL jak trochę pojeździłęm) ... w tym 3 x Honda Civic (original, 1 lift, 2 lift (wersja GT w Danii)), a przy bliższym poznaniu naprawdę sporo zyskuje.
Dlatego jeśli Ty chcesz coś większego na wzór TS ... to zdecydowanie Civic, trzyma się w zakrętach jak przyklejony do drogi, układ kierowniczy sztywny, twardy, świetne wyczucie auta, twarde zawieszenie - na zakrętach praktycznie się nie przechyla.
tomekdk
 

03 Maj 2019, 17:14

e0hater napisał(a):Wiem wiem b7 byly do 2007 ale to bylo takie jedyne powiedzmy auto ktore moglbym kupic ponizej tego 2008 aby mieć silnik normalny a nie te buble tfsi. Auto mi jest potrzebne do jazdy a nie do stania pod domem

To uważaj żeby to ten 1,8T nie stał pod domem ;-) silnik 1,8T to ceniony motor ale po 12 latach i sporych nalotach bolączek może być mnóstwo.
W teorii niby tfsi mniej trwały, rzeczywistość pokazuje że jakby lepiej znosi ząb czasu, lepiej trzyma moc a jeśli już to nic nie jest bardziej awaryjny od 1,8T
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

04 Maj 2019, 10:18

Pionek napisał(a):nic nie jest bardziej awaryjny od 1,8T

Dobre :lol:
Jak już mówimy o silnikach z a4, to szczególnie te z b8 przedlifta kompletnie bezawarayjne. Koszt naprawy wszelkich awarii w tym aucie może przekroczyć jedynie połowę kosztów zakupu auta, czyli rzeczywiście niewiele.
W tym temacie też pisałeś o legendarnym nietrzymaniu mocy w 1.8t:
1-8t-vs-2-7bi-turbo-vt112365-135.htm
Jak widać znowu nie miałeś racji :lol:
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

04 Maj 2019, 12:33

duzy90 napisał(a):Jak już mówimy o silnikach z a4, to szczególnie te z b8
W którym miejscu autor pyta o A4 B8? za 30 tys serio? :o :roll:
Mówimy o 1 generacji 2,0 fsi turbo na pasku EA113

proszę bardzo lektura na dwa weekendy
https://www.klubtt.pl/showthread.php?22 ... nikiem-trzęsie-na-biegu-jałowym
http://www.racingforum.pl/18T-brak-doad ... 49065.html

https://www.google.pl/search?source=hp& ... nlKNMsWFUE

https://www.google.pl/search?ei=jHfNXNz ... 2C8t+bfb+pęknięta+głowica&oq=1%2C8t+bfb+pęknięta+głowica&gs_l=psy-ab.3...6058.7250..7338...0.0..0.242.782.8j0j1......0....1..gws-wiz.......0i71.snLeqiIcm8c


i przestań pisać bzdury, każdy wie że masz dyplom z Ingolstadt odnośnie 1,8T
Tylko widocznie nigdy nie użytkowałeś 2,0 TFSI i tak na prawdę przez pryzmat jednego 1,8T opowiadasz o całości.
Stałeś się ofiarą propagandy jakie to tfsi jest słabe, tylko że po latach lepiej to wszystko znosi niż 1,8T który ma nieszczelności, problemy z głowicami, turbo się rozlatuje itd
Już kiedyś Ci pisałem weź 5 pierwszych z ulicy 1,8T sprawdź kompresję, moc na hamowni itd a potem TFSI to pogadamy :yes:
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

04 Maj 2019, 12:49

A to dobrze bo juz myslalem ze ea888 tez wielbisz :lol:
Ciekawe ile z twoich tfsi trzyma moc po przebiegach 150-200tys km. Wystarczy ze z nagaru nie byly czyszczone od nowosci, a obstawiam ze robi to 10-20% uzytkownikow.
Ale ok, tfsi nie maja turbin ktore sie rozlatuja, popychacza pompy olejowej ktory w aso kosztuje 5000zl, wadliwego napinacza rozrzadu i oleju tez nie pija. Spoko, bezobslugowe silniki.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

04 Maj 2019, 13:04

Chyba trochę przesadziłeś 5000 zł szklanka popychacza w ASO? :roll:
200 pln starczy z robocizną i masz spokój, nagar też codziennie się nie osadza, jedyny minus zalecane paliwo Pb98, rozrząd to masz podobnie jak w 1,8T tutaj jest pasek + napinacz/łańcuszek i to wszystko wychodzi podobnie 400-500 zł to nie koszty.
Dla mnie po latach awaryjność 2,0 TFSI 1gen i 1,8T jest podobna, co z resztą widać w ogłoszeniach i na ulicach, jakoś nie widać tych golfów gti zezłomowanych czy tych Passatów 2,0T
A ewolucja tych silników później to już oddzielny temat ja mówie o tych pierwszych.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kia pro_cee’d GT - pierwszy szkic nowego samochodu
    Koncern Kia Motors opublikował wczoraj pierwszy szkic nowego samochodu o wyraźnie sportowym zacięciu - modelu pro_cee’d GT . Producent nie zdradza jeszcze wielu szczegółów dotyczących nowego modelu jednak ...

04 Maj 2019, 13:42

Spoko, po prostu pisales w kontekscie a4, gdzie tfsi 1 gen sa tylko w b7. Te z b8 to smiecie i lepiej trzymac sie od nich z daleka. A za 30tys spokojnie mozna kupic b8 tfsi z poczatku produkcji. Te auta nie trzymaja ceny w przeciwienstwie do b7, wlasnie przez wadliwe silniki.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

04 Maj 2019, 14:07

To w końcu interesować się a4 B7 którymś z silników turbo czy nie ? Bo już się pogubiłem w waszych dywagacjach ;)
e0hater
Początkujący
 
Posty: 214
Auto: Toyota Corolla TS
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

04 Maj 2019, 15:44

Jak najbardziej mozesz szukac b7 1.8t lub 2.0tfsi, kupuj to co znajdziesz w lepszym stanie.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

04 Maj 2019, 18:55

Tutaj fajny temat odnosnie 1.8t i 2.0tfsi:
https://a4-klub.pl/topic/432709-18t-vs- ... 250-300km/

Co prawda przede wszystkim w kontekscie tuningu, ale takze roznic pomiedzy silnikami, ich problemow i kosztow.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

04 Maj 2019, 19:32

duży90 i Pionek chcecie się konfrontować - Priv. Ten ani żaden inny temat w tym dziale nie jest miejscem na rozstrzyganie waszych sporów.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14033
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

04 Maj 2019, 19:42

Po 3 stronach dywagacji są 4 typy tj
Civic UFO 1.8
Focus 1.6 ecoboost 150km
Fiat bravo 1.4 tjet 150km
No i w ostateczności a4 B7

Oczywiście będę szukał sobie na własną rękę informacji na temat tych 3/4 aut aby pozostał 1 jak nadejdzie czas szukania egzemplarza bo nie lubię szukać wszystkiego. Za każde zdanie i radę na temat tych 4 aut będę również wdzięczny.
e0hater
Początkujący
 
Posty: 214
Auto: Toyota Corolla TS
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020