Miejski kompakt do 30 tys

Re: Miejski kompakt do 30 tys

03 Maj 2019, 18:08

Ale nie rozumiem jak się to ma do mojej wypowiedzi, ja tylko przedstawiłem różne wyniki spalania :)
A Mazda 3 jakimś wielkim mułem nie była a realne przyspieszenie jest na pewno lepsze niż papierowe 12,5s. No, ale Mazda 3 / 6 tylko i wyłącznie z myślą o porządnej konserwacji podwozia, inaczej nie ma co.
Z drugiej strony - odczucia z jazdy, jeśli masz trochę sportowe nastawienie, Honda dostarcza o wiele lepsze. Ja w 2015 kupiłem Mazdę 3, bo Civic jakoś mi się nie widział ... później trochę podziałałem samochodowo i między 2017 - 2018 miałem 8 samochodów (zmieniałem co 2-3 miesiące, bo sprowadzałem do PL jak trochę pojeździłęm) ... w tym 3 x Honda Civic (original, 1 lift, 2 lift (wersja GT w Danii)), a przy bliższym poznaniu naprawdę sporo zyskuje.
Dlatego jeśli Ty chcesz coś większego na wzór TS ... to zdecydowanie Civic, trzyma się w zakrętach jak przyklejony do drogi, układ kierowniczy sztywny, twardy, świetne wyczucie auta, twarde zawieszenie - na zakrętach praktycznie się nie przechyla.
tomekdk
Stały forumowicz
 
Posty: 1708
Rejestracja: 20 Maj 2016, 17:16
Miejscowość: Dania
Auto: Civic VIII, C4 II, C5 III

Re: Miejski kompakt do 30 tys

03 Maj 2019, 18:14

e0hater napisał(a):Wiem wiem b7 byly do 2007 ale to bylo takie jedyne powiedzmy auto ktore moglbym kupic ponizej tego 2008 aby mieć silnik normalny a nie te buble tfsi. Auto mi jest potrzebne do jazdy a nie do stania pod domem

To uważaj żeby to ten 1,8T nie stał pod domem ;-) silnik 1,8T to ceniony motor ale po 12 latach i sporych nalotach bolączek może być mnóstwo.
W teorii niby tfsi mniej trwały, rzeczywistość pokazuje że jakby lepiej znosi ząb czasu, lepiej trzyma moc a jeśli już to nic nie jest bardziej awaryjny od 1,8T
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1468
Rejestracja: 14 Gru 2016, 17:30
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Miejski kompakt do 30 tys

04 Maj 2019, 11:18

Pionek napisał(a):nic nie jest bardziej awaryjny od 1,8T

Dobre :lol:
Jak już mówimy o silnikach z a4, to szczególnie te z b8 przedlifta kompletnie bezawarayjne. Koszt naprawy wszelkich awarii w tym aucie może przekroczyć jedynie połowę kosztów zakupu auta, czyli rzeczywiście niewiele.
W tym temacie też pisałeś o legendarnym nietrzymaniu mocy w 1.8t:
1-8t-vs-2-7bi-turbo-vt112365-135.htm
Jak widać znowu nie miałeś racji :lol:
duzy90
Aktywny
 
Posty: 461
Rejestracja: 14 Sty 2019, 13:45
Prawo jazdy od: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

Re: Miejski kompakt do 30 tys

04 Maj 2019, 13:33

duzy90 napisał(a):Jak już mówimy o silnikach z a4, to szczególnie te z b8
W którym miejscu autor pyta o A4 B8? za 30 tys serio? :o :roll:
Mówimy o 1 generacji 2,0 fsi turbo na pasku EA113

proszę bardzo lektura na dwa weekendy
https://www.klubtt.pl/showthread.php?22 ... nikiem-trzęsie-na-biegu-jałowym
http://www.racingforum.pl/18T-brak-doad ... 49065.html

https://www.google.pl/search?source=hp& ... nlKNMsWFUE

https://www.google.pl/search?ei=jHfNXNz ... 2C8t+bfb+pęknięta+głowica&oq=1%2C8t+bfb+pęknięta+głowica&gs_l=psy-ab.3...6058.7250..7338...0.0..0.242.782.8j0j1......0....1..gws-wiz.......0i71.snLeqiIcm8c


i przestań pisać bzdury, każdy wie że masz dyplom z Ingolstadt odnośnie 1,8T
Tylko widocznie nigdy nie użytkowałeś 2,0 TFSI i tak na prawdę przez pryzmat jednego 1,8T opowiadasz o całości.
Stałeś się ofiarą propagandy jakie to tfsi jest słabe, tylko że po latach lepiej to wszystko znosi niż 1,8T który ma nieszczelności, problemy z głowicami, turbo się rozlatuje itd
Już kiedyś Ci pisałem weź 5 pierwszych z ulicy 1,8T sprawdź kompresję, moc na hamowni itd a potem TFSI to pogadamy :yes:
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1468
Rejestracja: 14 Gru 2016, 17:30
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Miejski kompakt do 30 tys

04 Maj 2019, 13:49

A to dobrze bo juz myslalem ze ea888 tez wielbisz :lol:
Ciekawe ile z twoich tfsi trzyma moc po przebiegach 150-200tys km. Wystarczy ze z nagaru nie byly czyszczone od nowosci, a obstawiam ze robi to 10-20% uzytkownikow.
Ale ok, tfsi nie maja turbin ktore sie rozlatuja, popychacza pompy olejowej ktory w aso kosztuje 5000zl, wadliwego napinacza rozrzadu i oleju tez nie pija. Spoko, bezobslugowe silniki.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 461
Rejestracja: 14 Sty 2019, 13:45
Prawo jazdy od: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

Re: Miejski kompakt do 30 tys

04 Maj 2019, 14:04

Chyba trochę przesadziłeś 5000 zł szklanka popychacza w ASO? :roll:
200 pln starczy z robocizną i masz spokój, nagar też codziennie się nie osadza, jedyny minus zalecane paliwo Pb98, rozrząd to masz podobnie jak w 1,8T tutaj jest pasek + napinacz/łańcuszek i to wszystko wychodzi podobnie 400-500 zł to nie koszty.
Dla mnie po latach awaryjność 2,0 TFSI 1gen i 1,8T jest podobna, co z resztą widać w ogłoszeniach i na ulicach, jakoś nie widać tych golfów gti zezłomowanych czy tych Passatów 2,0T
A ewolucja tych silników później to już oddzielny temat ja mówie o tych pierwszych.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1468
Rejestracja: 14 Gru 2016, 17:30
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Tatra – nietypowa czeska ciężarówka Tatra – nietypowa czeska ciężarówka
    Tatra – czeski producent samochodów ciężarowych słynie z niekonwencjonalnych rozwiązań technicznych, a jego pojazdy są synonimem mobilności w najtrudniejszych warunkach terenowych. Korzystając z zaproszenia, ...
    Lexus LC Matte Prototype Lexus LC Matte Prototype
    Wersja LC 500h Matte Prototype to najnowsza odsłona coupé Lexusa, zaprezentowana na Barcelona Motor Show 2019. Samochód pokryto lakierem Space Orange, inspirowanym barwą zachodzącego słońca. Powłoka jest matowa, ...

  • Re: Miejski kompakt do 30 tys

    04 Maj 2019, 14:42

    Spoko, po prostu pisales w kontekscie a4, gdzie tfsi 1 gen sa tylko w b7. Te z b8 to smiecie i lepiej trzymac sie od nich z daleka. A za 30tys spokojnie mozna kupic b8 tfsi z poczatku produkcji. Te auta nie trzymaja ceny w przeciwienstwie do b7, wlasnie przez wadliwe silniki.
    duzy90
    Aktywny
     
    Posty: 461
    Rejestracja: 14 Sty 2019, 13:45
    Prawo jazdy od: 03 01 2000
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Audi S4 B8
    Silnik: 3.0TFSI 450km
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2009

    Re: Miejski kompakt do 30 tys

    04 Maj 2019, 15:07

    To w końcu interesować się a4 B7 którymś z silników turbo czy nie ? Bo już się pogubiłem w waszych dywagacjach ;)
    e0hater
    Nowicjusz
     
    Posty: 42
    Rejestracja: 27 Kwi 2019, 17:37
    Prawo jazdy od: 31 10 2010
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Toyota Yaris I
    Silnik: 1.5 105km
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2005

    Re: Miejski kompakt do 30 tys

    04 Maj 2019, 16:44

    Jak najbardziej mozesz szukac b7 1.8t lub 2.0tfsi, kupuj to co znajdziesz w lepszym stanie.
    duzy90
    Aktywny
     
    Posty: 461
    Rejestracja: 14 Sty 2019, 13:45
    Prawo jazdy od: 03 01 2000
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Audi S4 B8
    Silnik: 3.0TFSI 450km
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2009

    Re: Miejski kompakt do 30 tys

    04 Maj 2019, 19:55

    Tutaj fajny temat odnosnie 1.8t i 2.0tfsi:
    https://a4-klub.pl/topic/432709-18t-vs- ... 250-300km/

    Co prawda przede wszystkim w kontekscie tuningu, ale takze roznic pomiedzy silnikami, ich problemow i kosztow.
    duzy90
    Aktywny
     
    Posty: 461
    Rejestracja: 14 Sty 2019, 13:45
    Prawo jazdy od: 03 01 2000
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Audi S4 B8
    Silnik: 3.0TFSI 450km
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2009

    Re: Miejski kompakt do 30 tys

    04 Maj 2019, 20:32

    duży90 i Pionek chcecie się konfrontować - Priv. Ten ani żaden inny temat w tym dziale nie jest miejscem na rozstrzyganie waszych sporów.
    mike
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 12627
    Zdjęcia: 12
    Rejestracja: 03 Sty 2014, 18:52
    Miejscowość: Zawiercie|Kraków
    Prawo jazdy od: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II
    Silnik: 1.6 TDCI 109KM
    Rok produkcji: 2008

    Re: Miejski kompakt do 30 tys

    04 Maj 2019, 20:42

    Po 3 stronach dywagacji są 4 typy tj
    Civic UFO 1.8
    Focus 1.6 ecoboost 150km
    Fiat bravo 1.4 tjet 150km
    No i w ostateczności a4 B7

    Oczywiście będę szukał sobie na własną rękę informacji na temat tych 3/4 aut aby pozostał 1 jak nadejdzie czas szukania egzemplarza bo nie lubię szukać wszystkiego. Za każde zdanie i radę na temat tych 4 aut będę również wdzięczny.
    e0hater
    Nowicjusz
     
    Posty: 42
    Rejestracja: 27 Kwi 2019, 17:37
    Prawo jazdy od: 31 10 2010
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Toyota Yaris I
    Silnik: 1.5 105km
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2005