Migające światła/zapach benzyny/nierówne obroty

Migające światła/zapach benzyny/nierówne obroty

20 Paź 2015, 22:01

Panowie, to mój pierwszy post na forum- zatem serdecznie witam wszystkich !


Temat, który założyłem jest dość obszerny - nie chciałem jednak rozbijać go na kilka działów:)


8 tysięcy przejechanych kilometrów temu stałem się posiadaczem peugeot 307 1.6 benzyna rocznik 2001 - przebieg rzekomo 190 000 km.
Po zakupie przeczyszczona została przepustnica, wymieniłem wszystkie płyny, filtr powietrza, kabiny,oleju, świece ( NGK), rozrząd z pompą wody i kilka elementów zawieszenia. Za 8 wyżej wspomnianych tysięcy w aucie spostrzegłem kilka niepokojących mnie rzeczy, które chciałbym skonsultować przed wizytą u mechanika i ewentualnym kompletowaniem części :
Punkt 1: Zapach benzyny
Pojawia się zazwyczaj przy hamowaniu/dodawaniu gazu. Oparów benzyny nie czuć ciągle. Zapach unosi się "falami" przez kratki nawiewu. Wyczytałem, że na 90% jest to węglowy filtr oparów paliwa. Nie można dostać go jednak w zwykłym sklepie z częściami - koszt w ASO 350 zł+ wymiana. Tutaj moje pytanie: Czy macie doświadczenia z używanymi filtrami ? Czy warto je kupować ? Czy jest jakiś sposób na pominięcie tego filtra i pozostawienie jedynie wpiętego elektrowzoru ?
Punkt 2: Drgania świateł:
W aucie zdąrzyły przepalić się dwie żarówki- h7 z dwóch stron. Nie było by w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt że:
- na luzie po dodaniu i odpuszczeniu gazu gdy auto schodzi z obrotów światła mijania oraz lampka w kabinie mrugają. Dodatkowo dziś pojawił się stukot dochodzący z okolic cewki zapłonowej na zimnym silniku - po rozgrzaniu stukot ustaje. Auto nie schodzi z obrotów równo ( wyczytałem, że może mieć to związek z filtrem). Przyznam szczerze, że nie miałem jeszcze czasu sprawdzić auta miernikiem - zrobię to jak tylko pozwoli na to aura za oknem. Tutaj moje pytania:
- Czy również obstawiacie regulator napięcia w alternatorze? - Czy stukot mógł pochodzić z alternatora, a nie z silnika? - auto "ciągnie", nie ma objawów jak przy niepaleniu na któryś z cylindrów.
- Czy do wymiany regulatora potrzeba lutownicy ? Przyznam szczerze, że w internecie znalazłem jedynie tutorial dotyczący zmiany regulatora w Partnerze - nie wiem jak zabrać się za to w 307.
- Czy w regulatorze są też szczotki, czy kupuje się je osobno ?
- Jak sprawdzić cewkę zapłonową "domowymi sposobami"- Czy da się sprawdzić ją przed blokiem na parkingu ? :)
- W razie wymiany cewki zapłonowej jaką polecacie - Czy warto inwestować w Bosch/ NGK czy coś za 200zł w zupełności wystarczy ?
- Masa w 307 znajduje się na podłużnicy od strony kierowcy - czy przeczyszczenie jej może pomóc ?

Pozdrawiam Serdecznie !
chargers
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 20 Paź 2015, 21:57
Prawo jazdy od: 12 05 2009
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Peugeot 307
Silnik: 1,6 110km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opel Zafira Tourer 1,6 CDTI najbardziej wydajny turbo diesel Opel Zafira Tourer 1,6 CDTI najbardziej wydajny turbo diesel
    CDTI ECOTEC o pojemności 1,6 litra to całkowicie nowy i najbardziej ekologiczny silnik w historii firmy, który zadebiutuje w Genewie w modelu Zafira Tourer. Zastosowanie technologii "BlueInjection" SCR (selektywna ...
    Co może zamarznąć w naszym samochodzie? Co może zamarznąć w naszym samochodzie?
    Co w samochodzie jest szczególnie wrażliwe na niską temperaturę? Jak sobie poradzić z typowo zimowymi problemami? Poniżej prezentuję kilka odpowiedzi które mogą okazać się przydatne wielu kierowcom. Głównym ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      Infiniti Q50
      Autosacrum 2009