Mini Cooper mrugająca kontrolka oleju

19 Wrz 2018, 14:55

Witam,

Posiadam samochód Mini Cooper S 2009, silnik 1.6 benzyna. Ostatnio wracając do domu zauważyłem, że na czerwono zaczęła mrugać kontrolka oleju. Mruga przez pewną chwilę i gaśnie. Zauważyłem to gdy do garażu miałem już jakieś 500m więc dojechałem, wyłączyłem silnik i od tamtej pory nie włączałem ponownie samochodu. Sprawdziłem poziom oleju - nie było prawie wcale (delikatnie końcówka bagnetu zaznaczona). Kupiłem nowy olej, dolałem (cały) 1l. Nie uruchamiałem samochodu bo obawiam się, że to coś poważnego i mogę zatrzeć silnik.

Czy ta kontrolka mrugała, żeby zasygnalizować niski poziom oleju, czy to coś poważniejszego? Czy powinienem uruchomić silnik w celu sprawdzenia czy kontrolka dalej się zapala, czy lepiej nie włączać. Proszę o pomoc :(
Razmus31
Obserwowany
 
Posty: 2

19 Wrz 2018, 18:04

Skoro jest niski poziom to zmniejsza się ciśnienie oleju i to wlaśnie owa kontrolka. Nalej olej do odpowiedzniego poziomu i odpalaj
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Wrz 2018, 13:16

Oleju musiało być znacznie mniej niż myślałem. Po tym litrze praktycznie nic nie widać (ale wycieku żadnego nie ma, bo bym to zauważył). Dziś dokupię jeszcze jeden litr i doleję tak, żeby złapało poziom :)

Uruchomiłem silnik i kontrolka zgasła, więc zerowy poziom oleju musiał być przyczyną.

Dzięki za pomoc!
Razmus31
Obserwowany
 
Posty: 2

21 Wrz 2018, 09:51

Lepiej kontroluj stan na przyszłość, bo drugi taki raz i możesz przytrzeć silnik :)

Btw nie masz żadnego poziomu stanu na zegarach? U mnie przy odpalaniu zawsze widzę ile jest oleju.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

21 Wrz 2018, 10:07

galakty napisał(a):Lepiej kontroluj stan na przyszłość, bo drugi taki raz i możesz przytrzeć silnik
Dokładnie i wrzuć do bagażnika bańkę z olejem 1L żebyś miał na w razie czego.
Zalej olej do poziomu np. 3/4 potwierdź ten poziom np. po około 10 min. od zgaszenia auta i jak zrobisz kolejne 100km sprawdź czy cos się zmieniło jeżeli nie to sprawdź ponownie po 500km. Będziesz wiedział wtedy czy oleju ubywa i jakie to są ilości.

Kontrolka zazwyczaj sygnalizuje jak już jest poniżej min. a wtedy łatwo tak jak kolega wyżej napisał zatrzeć silnik.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

21 Wrz 2018, 11:58

Cichy77 napisał(a):Kontrolka zazwyczaj sygnalizuje jak już jest poniżej min. a wtedy łatwo tak jak kolega wyżej napisał zatrzeć silnik.


Dokładnie. Najgorzej jest przy dynamicznych zakrętach, oleju jest po prostu za mało i smok może nie zaciągnąć (siła odśrodkowa wypchnie olej na bok).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wyższy poziom bezpieczeństwa - Dacia Duster
    Duster jest wyposażony w szereg systemów, które przyczyniają się do lepszej ochrony pasażerów. Samochód ma wzmocnioną konstrukcję: nowe podłużnice o większej grubości (+0,2 mm) wykonane ze stali ...
    Instalacje gazowe III generacji
    Najmniej popularny typ instalacji LPG, będący niejako pośrednim pomiędzy II a IV generacją. Trudno obecnie spotkać nowe takie zestawy, gdyż rynek zdominowały systemy sekwencyjne. W instalacji gazowej III generacji wyeliminowano ...

21 Wrz 2018, 14:10

Tak wlasnie jest,gdy przynajmniej co tydzien nie patrzy sie na bagnet.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)