Mini Cooper R53 S Wymiana oleju w automatycznej skrzyni typu GA6F21WA

17 Lip 2020, 08:51

Proszę o pomoc przy wymianie oleju w skrzyni a najważniejsze jest gdzie wlewa się olej ewentualnie dolewa jak jest go zbyt mało
DARCAR
Obserwowany
 
Posty: 1

17 Lip 2020, 15:51

Na pewno znajdziesz korek wlewowy musisz tylko dobrze przyjrzeć się skrzyni. Tu masz opis z jednego z zagranicznych for z tłumaczeniem:

Rozłóż plandekę malarską pod samochodem. Spowoduje to złapanie kropli płynu. Robiąc to, będziesz bałaganić.

1. Kluczem do całej pracy jest temperatura.

2. weź pirometr na podczerwień i pozwól samochodowi pracować na biegu jałowym, aż poziom płynu osiągnie 95-113 stopni.

3. Wyjąć korek kontrolny i rurkę przelewową, spuścić tranny.

4. Będziesz musiał obniżyć przednią ramę pomocniczą, aby uzyskać dostęp do śrub mocujących miskę. 6. Wymień filtr. Usunięcie starego filtra prawdopodobnie spowoduje spuszczenie większej ilości płynu.

5. Zdejmij patelnię i wyczyść wnętrze oraz magnesy na patelni.

7. ponownie założyć miskę z nową uszczelką i przykręcić do góry ramę pomocniczą.

8. Włożyć rurkę przelewową z powrotem do miski.

9. Podgrzej nowy płyn w wannie do 95-113 st.

10. Wyjmij wtyczkę T55 na górze przekładni.

11. Podłączyć wąż napełniający do górnej części tranny. Użyłem małej, twardej plastikowej złączki przyciętej tak, aby pasowała do otworu. Owinąłem złącze taśmą elektryczną, aby uszczelnić je w otworze. Następnie użyłem przezroczystej plastikowej rurki do lejka.

12. Napełnić przekładnię odpowiednim płynem. To zajmie trochę czasu. Użyj pirometru, aby sprawdzić temperaturę płynu. w razie potrzeby ponownie zanurzyć się w wannie.

13. Poczekaj, aż płyn wypłynie z przelewu.

14. Teraz upewnij się, że włożyłeś wtyczkę T55 z powrotem do górnej części tranny. Będziesz musiał uruchomić przekładnię przez koła zębate, aby rozprowadzić płyn. jeśli NIE włożysz wtyczki z powrotem, będziesz miał GEJZERA płynu przekładniowego wystrzeliwującego.

15. Przebiegnij przez każdy bieg przez 5 sekund. Wyłącz samochód i wyjmij wtyczkę T55.

16. Napełnij płynem (ponownie) sprawdź temperaturę (ponownie).

17. Poczekaj, aż płyn wypłynie z przelewu. Kiedy się zatrzyma, załóż ponownie korek inspekcyjny i korek T55.

Źródło: https://www.northamericanmotoring.com/forums/drivetrain-cooper-s/178242-mcsa-tranny-fluid-change-10.html
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5223
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

18 Lip 2020, 07:08

To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 12764
Zdjęcia: 90
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: e36, M3, C5 x7
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi przetestuje koncepcję centrum szybkiego ładowania
    Audi kontynuuje swoją transformację w kierunku dostawcy zrównoważonej mobilności segmentu premium. Do roku 2025 marka planuje zintensyfikować swoje działania, oferując szeroką gamę ponad 20 modeli z napędem w pełni ...
    Odcinkowy pomiar prędkości i jazda z przepisową prędkością
    Odcinkowy pomiar prędkości to jeden ze skutecznych sposobów na to, by skłonić kierowców do jazdy z przepisową prędkością. W Polsce system kamer monitorujących średnią prędkość działa od 2015 roku. Z badań przeprowadzonych ...

  •