Mitsubishi Colt V vs Fiat Stilo 1.4 3d do 6-7k

26 Lip 2018, 07:20

Clio i Fiesta jak najbardziej godne polecenia i z serwisem jak i czesciami nie ma problemu.

Swoją drogą mówiłeś wcześniej że nie interesują Cię Corsy,Polo ani nic podobnego i wolisz segment C a teraz propozycja Clio i Fiesty :roll:

A może takie Polo z fajnym wyposażeniem?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38404
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
0

26 Lip 2018, 10:27

No bo z C zostaje w zasadzie na ten moment Focus i Colt - który wymiarami w zasadzie jest jak B, zresztą pisałem o co chodzi. Z vaga pisałem, że raczej za nimi nie przepadam, ale ewentualnie na to Polo mogę czasem luknąć tylko może coś z mocniejszym silnikiem - np. 1.4 16v. Corsa, Ibiza nie. A co do Fiesty i Clio to te silniki co napisałem nie mają jakichś większych przypadłości? 1.6 101 koni z Fiesty (ten sam co w Focusie pewnie) a w Clio 1.4 98km i 1.6 110- tu przy tej masie podoba mi się, że pewnie nieźle czuć przyspieszenie w środku, Fiesta jest ponad 100kg cięższa z tego co widziałem.
mlpzxc
Nowicjusz
 
Posty: 21
0

26 Lip 2018, 10:42

mlpzxc napisał(a):A co do Fiesty i Clio to te silniki co napisałem nie mają jakichś większych przypadłości?


Jeżeli trafisz na zadbany egzemplarz to będziesz się cieszył bezproblemową eksploatacją a jeśli już coś się zepsuje to koszty naprawy będą naprawdę niskie.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38404
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
0

26 Lip 2018, 10:54

Ok, to jak z Coltami będzie kicha to będę szukał Clio(II), Fiesty(mk6) i Polo(9n). Clio jest najwięcej na rynku z tych, najbardziej też mi pasuje osiągami,muszę wytestować na żywo, co mi pasuje. Ewentualnie jeszcze Focus, ale chyba najbardziej rdzewieje z tych wszystkich, ewentualnie może się zmierzyć pod tym względem z mitsu :D ( choć tam raczej od spodu rdzewieje, a focusów to dużo widziałem ze zgnitymi nadkolami).
mlpzxc
Nowicjusz
 
Posty: 21
0

26 Lip 2018, 12:32

Ciężko o Colty w Twoim rejonie..

A takie Polo? Z tym silnikiem w tej budzie to będzie mała rakieta.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38404
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
0

26 Lip 2018, 14:00

Właśnie wiem, niedawno coś tam jeszcze było, ale nic ciekawego a teraz kompletne 0. Na razie jeszcze nie trzeba linków, z ciekawości tylko zerkam, tak na poważnie to gdzieś może za miesiąc zacznę patrzeć. Jakby miało by być polo to raczej z tym silnikiem właśnie. Szkoda, że nie IV, bo o wiele bardziej mi się podoba. W ogóle to polo jest trochę drogie, ale może by coś szło kupić za jakieś 7k z początku produkcji. Łatwiej w tym budżecie z "małych rakiet" chyba będzie dorwać Clio.
mlpzxc
Nowicjusz
 
Posty: 21
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowy Actros a’la Swanski - "Truck & Art"
    Nowy Actros jest znany nie tylko ze swoich osiągów i niskiego spalania, ale również z drapieżnego wyglądu i nowoczesnego designu. Paweł "Swanski" Kozłowski postanowił dodatkowo podkreślić te cechy pojazdu, ozdabiając ...

26 Lip 2018, 16:07

Akurat to Polo z tym silnikiem ma odpowiednią cene,tutaj kolejny ale już dalej [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Dobra zadbana IV 1.4 16V na pewno nie będzie kosztować 6-7k no a poza tym III jak i IV z tym silnikiem w naszym kraju jest bardzo mało.

Clio co najwyżej 1.2 75km ale to nawet za 5k znajdziesz.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38404
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
0

26 Lip 2018, 18:11

Piszę ogólnie o tych vw, nie odnośnie tego jednego. Nie wiem czy jest sens akurat patrzeć jakoś szczególnie na taki samochód, który cenowo mniej więcej się rozpoczyna w cenie, gdzie mój budżet się kończy. Z fiestą konkretnie z 1.6 też będzie podobnie, może ciut lepiej. Nie odpuszczam, ale wiem że będzie ciężko wyczaić. Clio II z 1.6 107km widzę że najdrożej jest za 7600 do negocjacji w całej Polsce na ten moment np. więc można i taniej. Najśmieszniejsze jest to, że Colt z tych wszystkich jest chyba najtańszy, a ma najlepsze opinie, widać że udany model. Może po części też dlatego tak mało osób go sprzedaje ;). Odświeżę temat jak będę bliżej kupowania niż przeglądania na internecie, bo na razie to nie ma co tu dyskutować :ok:.
mlpzxc
Nowicjusz
 
Posty: 21
0

26 Lip 2018, 18:15

mlpzxc napisał(a):Nie wiem czy jest sens akurat patrzeć jakoś szczególnie na taki samochód, który cenowo mniej więcej się rozpoczyna w cenie, gdzie mój budżet się kończy.


IIIgeneracje znajdziesz jak sam widzisz,IV może do poprawek trafisz.

mlpzxc napisał(a): Clio II z 1.6 107km


a zapomniałem o nim :ok:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38404
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
0

03 Sie 2018, 00:09

Piąta generacja Colta jest bez sensu - albo zgnite albo na skraju wyeksploatowania. Koszty utrzymania zdecydowanie większe niż w przypadku takiego Stilo 1.4, gdzie koszt elementów eksploatacyjnych należy do najniższych w tej klasie i multum zamienników, a w przypadku Colta CJ0 dostępność wielu części tylko w oryginale.
azzurro
Aktywny
 
Posty: 340
Auto: Jeansowe kombi
0

03 Sie 2018, 10:49

W końcu ktoś podszedł od innej strony :D. Ale czy ja wiem czy eksploatacja samochodu, który zasłynął z tego, że się nie psuje może być droga? Elementy czego mogłyby być drogie? Tylnego zawieszenia np.? Nie zagłębiałem się w temat trudniej dostępnych części. Co do CJ-ty to myślałem nad kupnem i zainwestowaniu w blacharkę(co prawdopodobnie jest obecnie nieuniknione). Myślisz, że aż taka różnica jest pomiędzy powiedzmy Coltem z ostatniego roku produkcji 2003 vs Stilo z 2004 podobnie używanych pod względem stanu technicznego? Ostatnio dużo też patrzę na Clio II z 1.6 16v, chcę się przejechać nim gdzieś niedługo, w Colcie było sporo miejsca z przodu, zastanawiam się jak jest w nim, bo auto jest ciut mniejsze.
mlpzxc
Nowicjusz
 
Posty: 21
0

03 Sie 2018, 10:53

Fiat Stilo ma tanie części? Dużo zamienników? Akurat niskie ceny zmienników to nie jest plus, tylko minus, bo jakość ich woła o pomstę do nieba. Co z tego że Colt ma droższe części, jak oryginalne i dobre i nie trzeba ich zmieniać co dwa miesiące? Poza tym Stilo słynie z usterek elektrycznych i nie bez powodu takie dość ładne autko i nowe osiąga niskie ceny.

Clio spoko opcja, ale czy znajdziesz 1.6 to wątpię. 1.4 prędzej i wystarczy do tego auta (od biedy 1.2).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

03 Sie 2018, 21:36

Z Clio z silnikiem powyżej 1.2 w okolicy mam tylko to na ten moment.
[link do oferty na Olx wygasł]
Zamiast halogenów ma zaślepki, dobrze widzę? Ogólnie chyba chwilę już stoi, pamiętam jak był za równo tysiaka więcej jakiś tydzień temu. Ma stary gaz, homologacja się kończy.
mlpzxc
Nowicjusz
 
Posty: 21
0

04 Sie 2018, 14:40

Nie wygląda żle ale jeśli faktycznie trochę już wisi na sprzedaż to o czymś to świadczy..
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38404
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
0

08 Sie 2018, 11:53

Ostatnio byłem oglądać Clio 1.2 16v, ale jednak trochę zbyt mułowate jak dla mnie(więcej niż 12 s/100 to jednak trochę słabo na ten moment mi się wydaje). Zastanawiam się też czy tyle miejsca w środku mi wystarczy, do tej pory jeździłem raczej w kompaktach. Ale dam temu autku jeszcze jedną szansę tylko z 1.4/1.6 16v. Fiestą nie jeździłem, ale wsiadałem w komisie do środka i jakoś mi się nie spodobało(fotele, kokpit). Z dwójki fordów, które tu rozważałem zostawię Focusa.

Na placu boju zostają więc na ten moment:
Mitsubishi Colt V (2002-2003 z tymi niebieskimi fotelami i skórzanym obiciem na gałce zmiany biegów)
Ford Focus mk1 1.6
Renault Clio II 1.4/1.6 16v

Ewentualnie: Vw Polo IV i Ibiza III, ale tylko z 1.4 100-konnym- te 2 w takich kwotach chyba będzie ciężko znaleźć. Pozostałe modele ogólnie co się pojawi ciekawego do rozważenia, jeśli bedą spełniały mniej więcej kryteria(sprawna klima must have, hatchback, osiągi około 10-11s/100 najlepiej, benzyna lub benzyna+gaz, cena tak jak w tytule, chyba, że warto ciut dopłacić ale tak 7,5-8k najwięcej na samo auto myślę, najlepiej do 7).
Od 13 sierpnia mogę patrzeć już trochę bardziej na poważnie pod kątem kupna, a więc jak ktoś przegląda ogłoszenia to linki mile widziane :). Chcę kupić samochód do końca września, w październiku wracam na studia i będzie na pewno ciut mniej czasu na oglądanie, myślę że coś ciekawego się znajdzie do wtedy :ok:.
mlpzxc
Nowicjusz
 
Posty: 21
0