Mitsubishi i-MIEV - sukcesy rynkowe i sportowe

16 Sty 2013, 03:22

Drugie z rzędu zwycięstwo Mitsubishi i-MiEV w organizowanym przez FIA pucharze "Alternative Energies Cup – kat. IIIA" to kolejne ważne wydarzenie w karierze tego modelu, która rozpoczęła się w Europie zaledwie dwa lata temu. Nadszedł więc czas na dokonanie podsumowania osiągnięć Mitsubishi i-MiEV.

Mitsubishi i-MIEV - sukcesy rynkowe i sportowe

40 lat praktyki Mitsubishi w tworzeniu samochodów elektrycznych…
W oparciu o doświadczenie Mitsubishi w zakresie prac badawczo-rozwojowych nad pojazdami elektrycznymi (EV), które rozpoczęły się już w 1966 roku, powstała produkcyjna wersja modelu i-MiEV. Pojazd początkowo pojawił się na rynku w Japonii (lipiec 2009), a następnie wszedł do sprzedaży w Europie (początek 2011 roku), Stanach Zjednoczonych (grudzień 2011 roku) oraz w innych państwach.

Zdobywca wielu nagród i pionier w dziedzinie elektrycznej mobilności, model i-MiEV cieszy się niesłabnącą popularnością w ekologicznie rozwiniętych krajach, jak Norwegia (najlepiej sprzedający się samochód segmentu A w 2011 roku i numer 2 pod koniec trzeciego kwartału 2012 roku, pomimo pojawienia się na rynku nowych modeli; przy uwzględnieniu wszystkich wersji silnikowych) czy Szwajcaria (lider rynku w segmencie aut elektrycznych w 2011 roku i ponownie w 2012 roku; 20-procentowy udział w rynku pod koniec października 2012).

Mitsubishi i-MIEV - sukcesy rynkowe i sportowe

Norweskie doświadczenia
Badania rynku przeprowadzone na przykładzie Norwegii, gdzie model i-MiEV został bardzo dobrze przyjęty, ujawniły bardzo interesujące fakty, a także potwierdziły, że i-MiEV może być wykorzystywany w taki sam sposób, jak inne małe samochody:

    statystyczny kierowca ma 40 lat i wyższe wykształcenie,
    samochód jest eksploatowany w czteroosobowej rodzinie,
    w rodzinie jest więcej, niż jeden samochód,
    samochód jest wykorzystywany codziennie,
    samochód jest w głównej mierze wykorzystywany do codziennych dojazdów do pracy,
    Zdecydowana większość klientów jest zadowolona z zasięgu pojazdu (150 kilometrów, cykl pomiarowy „New European Driving Cycle”).

Mistrz FIA
Firma Mitsubishi Motors postanowiła również zaprezentować potencjał samochodów elektrycznych w wyścigach i rajdach. Pierwszy projekt badawczo-rozwojowy z tego zakresu zrealizowano w 2009 roku podczas Rajdu Monte Carlo „des Energies Nouvelles at Electriques” i od tego czasu zaangażowanie firmy w sporty motorowe nie słabnie. Mitsubishi opracowało nawet specjalną, wyścigową wersję o nazwie i-MiEV Evolution, która została wyposażona w te same podzespoły (silnik, akumulator i inne), co produkcyjna odmiana i-MiEV. Samochód zajął drugie miejsce w klasie pojazdów elektrycznych w górskim wyścigu 2012 Pikes Peak International Hill Climb organizowanym w Kolorado w Stanach Zjednoczonych.

POLECAMY Mitsubishi i-MiEV Evolution zajmuje II miejsce na PPIHC

Czterodrzwiowa, produkcyjna wersja Mitsubishi i-MiEV o opływowym nadwoziu mierzącym 3 475 mm długości kontynuuje karierę wyścigową w pucharze FIA "Alternative Energies Cup". Po zdobyciu tytułu mistrzowskiego w kategorii konstruktorów (kat. IIIA) w 2011 roku, Mitsubishi Motors ponownie wywalczyło puchar FIA w 2012 roku, zdobywając 48 punktów i potwierdzając użyteczność i niezawodność modelu i-MiEV, a także jego doskonałe właściwości jezdne.

Przyszłość aut typu plug-in
Po 40 latach prac badawczo-rozwojowych nad pojazdami elektrycznymi, 3 latach poświęconych stworzeniu modelu i-MiEV oraz 3 latach obecności pojazdów elektrycznych na rynkach całego świata (i-MiEV), łącznie z Japonią (i-MiEV, Minicab MiEV), firma Mitsubishi Motors Corporation nadal realizuje główne założenia strategii EV.

POLECAMY MiEV power BOX dla pojazdów elektrycznych

Kolejnym krokiem będzie prezentacja Mitsubishi Outlander PHEV ("Plug-in Hybrid Electric Vehicle") – pełnowymiarowego modelu o dużym zasięgu, łączącego w sobie cechy auta typu SUV, napęd na cztery koła oraz elektryczny układ napędowy.

źródło: Mitsubishi
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3466
Zdjęcia: 12551
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak działa napęd AWD-i w hybrydach Toyoty?
    Elektryczny napędem na cztery koła AWD-i całkowicie różni się od tradycyjnych napędów 4x4 pod względem konstrukcji i zasady działania. Wyjaśniamy, jak AWD-i jest zbudowany, jakie daje korzyści i dlaczego pojawia ...
    Jak działają aukcje samochodów poleasingowych?
    Kupno samochodu jest zawsze niemałym wyzwaniem. I dotyczy to zarówno małych oraz średnich przedsiębiorców, jak i osób prywatnych. Spora część używanych samochodów sprzedawana jest przez handlarzy, ...

  •