Mitsubishi i-MIEV - sukcesy rynkowe i sportowe

Mitsubishi i-MIEV - sukcesy rynkowe i sportowe

16 Sty 2013, 03:22

Drugie z rzędu zwycięstwo Mitsubishi i-MiEV w organizowanym przez FIA pucharze "Alternative Energies Cup – kat. IIIA" to kolejne ważne wydarzenie w karierze tego modelu, która rozpoczęła się w Europie zaledwie dwa lata temu. Nadszedł więc czas na dokonanie podsumowania osiągnięć Mitsubishi i-MiEV.

Mitsubishi i-MIEV - sukcesy rynkowe i sportowe

40 lat praktyki Mitsubishi w tworzeniu samochodów elektrycznych…
W oparciu o doświadczenie Mitsubishi w zakresie prac badawczo-rozwojowych nad pojazdami elektrycznymi (EV), które rozpoczęły się już w 1966 roku, powstała produkcyjna wersja modelu i-MiEV. Pojazd początkowo pojawił się na rynku w Japonii (lipiec 2009), a następnie wszedł do sprzedaży w Europie (początek 2011 roku), Stanach Zjednoczonych (grudzień 2011 roku) oraz w innych państwach.

Zdobywca wielu nagród i pionier w dziedzinie elektrycznej mobilności, model i-MiEV cieszy się niesłabnącą popularnością w ekologicznie rozwiniętych krajach, jak Norwegia (najlepiej sprzedający się samochód segmentu A w 2011 roku i numer 2 pod koniec trzeciego kwartału 2012 roku, pomimo pojawienia się na rynku nowych modeli; przy uwzględnieniu wszystkich wersji silnikowych) czy Szwajcaria (lider rynku w segmencie aut elektrycznych w 2011 roku i ponownie w 2012 roku; 20-procentowy udział w rynku pod koniec października 2012).

Mitsubishi i-MIEV - sukcesy rynkowe i sportowe

Norweskie doświadczenia
Badania rynku przeprowadzone na przykładzie Norwegii, gdzie model i-MiEV został bardzo dobrze przyjęty, ujawniły bardzo interesujące fakty, a także potwierdziły, że i-MiEV może być wykorzystywany w taki sam sposób, jak inne małe samochody:

    statystyczny kierowca ma 40 lat i wyższe wykształcenie,
    samochód jest eksploatowany w czteroosobowej rodzinie,
    w rodzinie jest więcej, niż jeden samochód,
    samochód jest wykorzystywany codziennie,
    samochód jest w głównej mierze wykorzystywany do codziennych dojazdów do pracy,
    Zdecydowana większość klientów jest zadowolona z zasięgu pojazdu (150 kilometrów, cykl pomiarowy „New European Driving Cycle”).

Mistrz FIA
Firma Mitsubishi Motors postanowiła również zaprezentować potencjał samochodów elektrycznych w wyścigach i rajdach. Pierwszy projekt badawczo-rozwojowy z tego zakresu zrealizowano w 2009 roku podczas Rajdu Monte Carlo „des Energies Nouvelles at Electriques” i od tego czasu zaangażowanie firmy w sporty motorowe nie słabnie. Mitsubishi opracowało nawet specjalną, wyścigową wersję o nazwie i-MiEV Evolution, która została wyposażona w te same podzespoły (silnik, akumulator i inne), co produkcyjna odmiana i-MiEV. Samochód zajął drugie miejsce w klasie pojazdów elektrycznych w górskim wyścigu 2012 Pikes Peak International Hill Climb organizowanym w Kolorado w Stanach Zjednoczonych.

POLECAMY Mitsubishi i-MiEV Evolution zajmuje II miejsce na PPIHC

Czterodrzwiowa, produkcyjna wersja Mitsubishi i-MiEV o opływowym nadwoziu mierzącym 3 475 mm długości kontynuuje karierę wyścigową w pucharze FIA "Alternative Energies Cup". Po zdobyciu tytułu mistrzowskiego w kategorii konstruktorów (kat. IIIA) w 2011 roku, Mitsubishi Motors ponownie wywalczyło puchar FIA w 2012 roku, zdobywając 48 punktów i potwierdzając użyteczność i niezawodność modelu i-MiEV, a także jego doskonałe właściwości jezdne.

Przyszłość aut typu plug-in
Po 40 latach prac badawczo-rozwojowych nad pojazdami elektrycznymi, 3 latach poświęconych stworzeniu modelu i-MiEV oraz 3 latach obecności pojazdów elektrycznych na rynkach całego świata (i-MiEV), łącznie z Japonią (i-MiEV, Minicab MiEV), firma Mitsubishi Motors Corporation nadal realizuje główne założenia strategii EV.

POLECAMY MiEV power BOX dla pojazdów elektrycznych

Kolejnym krokiem będzie prezentacja Mitsubishi Outlander PHEV ("Plug-in Hybrid Electric Vehicle") – pełnowymiarowego modelu o dużym zasięgu, łączącego w sobie cechy auta typu SUV, napęd na cztery koła oraz elektryczny układ napędowy.

źródło: Mitsubishi
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2941
Zdjęcia: 11226
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    TVR Sagaris - końcówki wydechu rozchodzące się na boki TVR Sagaris - końcówki wydechu rozchodzące się na boki
    Brytyjski TVR nigdy nie był popularną marką, ale stylistyka jego samochodów jest znana wszystkim fanom sportowych aut. Doskonałym przykładem, na co stać Brytyjczyków jest model Sagaris. To produkowane jedynie ...
    Kierowcy groźniejsi od piorunów w czasie burzy Kierowcy groźniejsi od piorunów w czasie burzy
    W czasie burzy wielu kierowców najbardziej obawia się wyładowań elektrycznych, choć tak naprawdę dużo większe zagrożenie stanowią nieprzewidywalne zachowania innych uczestników ruchu oraz kiepska widoczność, ...

  •