Mitsubishi Outlander Plug-in Hybrid EV

Mitsubishi Outlander Plug-in Hybrid EV

27 Wrz 2012, 14:06

Nowy Outlander PHEV nie jest tylko odmianą obecnego na rynku wariantu z silnikiem spalinowym, ani modelem demonstrującym potencjał technologii hybrydowej typu plug-in, ale kolejnym wcieleniem Nowego Outlandera – obok wersji z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym – opracowanym od podstaw jako hybrydowy pojazd PHEV.

Image

Outlander PHEV jest także swoistym cudem techniki, czyniącym Nowego Outlandera pierwszym seryjnym samochodem osobowym czołowego producenta zaprojektowanym od podstaw do współpracy z silnikami spalinowymi lub jednostkami typu PHEV.
Na początku 2013 roku Outlander PHEV wejdzie do sprzedaży w Japonii, a następnie w Europie i w innych częściach świata.

ImageNowy Outlander PHEV:
    To pierwszy samochód hybrydowy typu plug-in firmy Mitsubishi Motors - będący jednocześnie pojazdem elektrycznym EV - stworzony w oparciu o bogate doświadczenie firmy w zakresie pojazdów EV oraz systemów elektronicznych, który w razie potrzeby może być wspierany silnikiem benzynowym.
    W pełni wykorzystuje uznany system napędu wszystkich kół opracowany przez Mitsubishi, a jednocześnie jest pierwszym elektrycznym samochodem seryjnym uznanego producenta oferowanym ze stałym napędem 4WD.
    Jako przedstawiciel rodziny Nowego Outlandera nie jest tylko adaptacją modelu z silnikiem spalinowym, więc jego funkcjonalność nie została ograniczona zastosowaniem dodatkowych komponentów, na przykład systemu EV.

Główna siła napędowa Outlandera PHEV pochodzi z silników elektrycznych umieszczonych z przodu i z tyłu, podobnie jak w pojazdach elektrycznych EV ze stałym napędem na cztery koła 4WD.

Image

System PHEV opracowany przez Mitsubishi Motors wykorzystuje nowy, dwusilnikowy układ napędu na wszystkie koła połączony ze znanym z modelu Lancer Evolution systemem kontroli dynamiki pojazdu S-AWC (Super All Wheel Control). Układ ten współpracuje z systemem PHEV, sterując jednocześnie systemami 4WD, ASC i ABS.

Dwa silniki elektryczne napędzają niezależnie koła przedniej i tylnej osi. Takie rozwiązanie oferuje bardziej precyzyjną kontrolę pracy systemu 4WD, a także pozwala na przenoszenie mocy niemal bez żadnych opóźnień. W systemie Twin Motor 4WD nie ma bowiem wału napędowego, układu hydraulicznego czy tarczy sprzęgła, które łączą koła przedniej i tylnej osi w konwencjonalnym systemie 4WD.

Image

Dodatkowo, układ tego typu zapewnia wysokie bezpieczeństwo aktywne oraz pozwala na wygenerowanie 100% momentu obrotowego już podczas ruszania ze startu zatrzymanego – przyspieszenie pojazdu jest więc porównywalne z osiągami samochodu wyposażonego w 3-litrowy silnik benzynowy V6. Dwa silniki elektryczne generują też płynną siłę napędową w trudnych warunkach jazdy, np. zimą.

Outlander PHEV oferuje kierowcy wybór dwóch różnych trybów jazdy, które można przełączać ręcznie:
    - Tryb ECO: Priorytetem jest wydajność paliwowa
    - Tryb NORMAL: Optymalny balans pomiędzy siłą napędową a wydajnością ekologiczną

Ładowanie Outlander PHEV
Mitsubishi Outlander PHEV może zostać wpięty do każdego gniazdka prądu w ten sam sposób, co model i-MiEV. Czas pełnego ładowania wynosi 4 godziny (240 V – 15 A) lub 30 minut z wykorzystaniem specjalnej ładowarki, dzięki czemu istnieje możliwość szybkiego zwiększenia zasięgu elektrycznego i swobodnego wykorzystywania samochodu w codziennej eksploatacji.

Image

Kierowca może podczas jazdy włączyć tryb ładowania akumulatora "Battery Charge Mode", kontrolując tym samym stopień zużycia energii zgromadzonej w akumulatorze i wykorzystując silnik benzynowy jako generator ładujący akumulator.

W czasie, gdy kierowca naciska pedał hamulca, silniki elektryczne umieszczone z przodu i z tyłu działają na zasadzie generatora odzyskującego energię kinetyczną i wykorzystującego ją do ładowania akumulatora.

POLECAMY Europejski Program PHEV Toyoty

Outlander PHEV wykorzystuje najnowocześniejszy system, wywodzący się ze zintegrowanego systemu zarządzania pojazdami z serii MiEV, ale uwzględniający wersję plug-in. Kontroluje on nie tylko akumulator i silniki elektryczne, ale także silnik spalinowy i generator. System operacyjny automatycznie rozpoznaje 3 tryby jazdy (elektryczny, hybrydowy szeregowy i hybrydowy równoległy) w zależności od stopnia naładowania baterii i warunków jazdy, zapewniając dobre osiągi i niskie spalanie.

Image

źródło: Mitsubishi
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2628
Zdjęcia: 9597
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Systemy bezpieczeństwa, które przekraczają zasięg widzenia Systemy bezpieczeństwa, które przekraczają zasięg widzenia
    Nowoczesne rozwiązania technologiczne dostępne w samochodach marki Škoda to nie tylko udogodnienia zwiększające przyjemność jazdy, ale również narzędzia poszerzające naturalne zdolności percepcyjne kierowcy. ...
    Różnorodne wersje Golfa na przestrzeni lat Różnorodne wersje Golfa na przestrzeni lat
    Debiut Volkswagena Golfa pierwszej generacji w 1974 roku okazał się początkiem imponujących historii pełnej sukcesów. Od tego czasu wyprodukowano ponad 33 miliony egzemplarzy tego modelu. Na szczególne podkreślenie ...

  •  
    • Nissan Patrol GR, przód
      II runda KIA LOTOS CUP 2010
      Volvo P1800ES - klasyk
      Volvo XC60, garaż