Mitsubishi Pajero clasic a Mitsubishi Pajero Pinin

28 Paź 2010, 18:50

Witam ponownie czy możecie mi nakreślić różnice pomiędzy PININ a PAJERO (2/3). Jestem zainteresowany i to bardzo kupnem Pajero 2/3 2,5TDI SS ale spalanie:( (wiem kompromis i końcu to terenówka) czy PININ to to samo a może mnie pali (mniejsze gabaryty ale czy w ramie Jakie silniki )?
Pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez jawa77, 30 Paź 2010, 16:26, edytowano w sumie 1 raz
jawa77
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: śląsk

28 Paź 2010, 21:18

jak chcesz używać Pajero w terenie zapomnij o Pininie
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6649
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

29 Paź 2010, 08:19

Pinin to taki spartański SUV :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1908
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

29 Paź 2010, 12:27

w pininie jest silnik GDI tego nie da się skutecznie zagazować,
niestety zawieszenie inne, nie ma nic z aftermarketowych rzeczy, tylko oryginalne części do tego zwykle w ASO (częśc pasuje z Pajero ale mało) małe niewygodne i w terenie nie robiące :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6649
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

29 Paź 2010, 17:16

Dzięki a jak z częściami do Pajero II w końcu to nie najmłodszy typ, znajomi mechanicy mówią że stracę na częściach fortunę
jawa77
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: śląsk

29 Paź 2010, 17:43

tia :mrgreen:
żeby w nowych autach psuło się tylko to co w starszych i żeby naprawa kosztowała tyle co w starszych to jeździlibyśmy tylko glancnówkami :mrgreen:
szczerze mówiąc to ci "znajomi mechanicy" pierdolą w bambus nie mając pojęcia o czym mówią,
rozrząd masz starego typu, bez CR i pompowtrysków, reduktor mechaniczny, auto prawie bez elektroniki (która jak wiemy obecnie jest główną przyczyną awarii samochodów), wiadomo nie jest to nowe auto więc jak każde używane trzeba kupować uważnie i ostrożnie, najlepiej każde które nam się podoba wziąć do warsztatu 4x4 na przegląd, zmierzyć sprężanie na cylindrach, sprawdzić wszystko dokładnie przed zakupem, wiem to kosztuje ale się opłaca :wink:
wiadomo jak z każdym używanym autem będzie tak że jak było używane wcześniej tak będzie się sprawować teraz, jeśli ktoś pomyślał i wymienił oleje, czasem rozrząd, nie było żadnej bambuczy to można zastanowić się nad autkiem dokładnie, w tym wypadku (auto terenowe) rocznik w zasadzie ma znaczenie tylko przy zbijaniu ceny, paradoksalnie w większości terenówek im starsze tym lepsze :mrgreen: więc jak stwierdzisz jakie auto chciał byś kupić, pooglądaj kilka, przejedź się, nie napalaj, nie szukaj auta w górnej granicy Swojego budżetu bo po zakupie 2-3 tysie wydasz na "pakiet startowy" (rozrząd, oleje, gumy, bieżące naprawy), dobrze jest zabrać czasem kogoś kto jeździ jakąś terenówką na codzień (ale nie po zakupy ale w terenie :mrgreen: )


aaa i jeszcze jedno, to autko jeśli będzie w dieslu będzie mułkowate ;) ale dzielne, jak będzie w benzynie to będzie demon :twisted: ale swoje pochłonie z baku :mrgreen: ogólnie żadna, ale to żadna terenówka nie jest oszczędna, i oczekiwania spalania poniżej 10l/100km to są pobożne życzenia, które spełnią się jak będziesz wiózł auto na lawecie :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6649
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Citroen C5 III x7 opinie, problemy, usterki, wady, zalety
    Opinia na podstawie własnego auta i własnych doświadczeń z nim związanych Citroen C5 2016 wersja Exclusive sport w wersji nadwozia Tourer napędzany silnikiem 2.0 BlueHDI 180 KM i automatyczną skrzynią biegów o przebiegu ...
    Fabrycznie nowa Toyota Supra Turbo z 1990 roku na sprzedaż
    Ile zapłacilibyście za nieużywaną Toyotę Suprę z 1990 roku? Taki wyjątkowy egzemplarz z przebiegiem 92 km jest właśnie wystawiony na sprzedaż. Nic tak nie ekscytuje fanów sportowych Toyot jak dyskusje o zapowiadanym ...

  • 29 Paź 2010, 20:44

    A jak z gazowaniem silnika który lepiej się nadaje czy w ogóle są dobre do za gazowania bo z tego co zauważyłem z benzin silniki są tańsze

    [ Dodano: 29 Październik 2010, 20:53 ]
    co myślicie o czymś takim [link do mobile.de wygasł]
    jawa77
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Miejscowość: śląsk

    29 Paź 2010, 22:07

    3.0 V6 dobrze przyjmuje LPG, jak dostanie dobrą instalację będziesz się długo cieszył z bezproblemowej jazdy, spalanie przy normalnej jeździe oscyluje w granicach 15-16 litrów
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6649
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    30 Paź 2010, 16:20

    instalacja II generacji wystarczy
    jawa77
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Miejscowość: śląsk

    30 Paź 2010, 19:03

    po strzale przepływomierza nie znajdziesz :mrgreen:
    weź dobry wtrysk koszt w granicach 4000 ale szybko się zwraca :wink:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6649
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    04 Lis 2010, 21:26

    Pocieszny zawsze wszędzie widzi chyba tylko klasę extreme ;)
    Jesteś gościu prawdziwym fachowcem i jako jedynemu naprawdę wierzę co piszesz ale na tego Pinina to zawsze jakoś uczulony jesteś.
    Sam mi go kiedyś nie odradziłeś i od jakiegoś czasu jestem bardzo zadowolonym użytkownikiem tego autka.
    Czy nie robi w terenie i czy nie ma do niego "szpeju" to poniekąd widać choćby na tym filmiku:
    [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=CM5pahIBFlA[/youtube]
    Filmik wybrałem dlatego że widać na nim i inny zderzak i snorkela i wyciągarkę.
    Terenowych bardziej filmów jest więcej.
    Więc ... nie przesadzajmy..
    Pozdrawiam!
    Ostatnio edytowany przez mstrucz, 05 Lis 2010, 01:23, edytowano w sumie 1 raz
    mstrucz
    Aktywny
     
    Posty: 354
    Miejscowość: Gdynia

    04 Lis 2010, 22:10

    Wiesz...ostatnio przyjechał do nas na rajd Pinin...ale uwież mi z Pininem to jużwiele wspólnego nie miał...no może poza nadwoziem :wink:
    Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
    Jogi4x4
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1908
    Miejscowość: PZL
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
    Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
    Paliwo: Diesel
    Skrzynia biegów: Manualna

    05 Lis 2010, 16:02

    mstrucz, ale ty się jasno określiłeś po co chcesz auto i do czego, jakie są Twoje preferencje,
    i to autko było w miare dobrym wyborem, ale tu kolega w zasadzie nie pisze do czego po co i w ogóle ;)
    więc dla mnie jak ktoś chce terenówke to po to by jeździc w terenie :mrgreen:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6649
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    05 Lis 2010, 19:51

    Autkiem będę jeździł przede wszystkim do pracy 50km dziennie mieszkam na wsi więc czasami chciałbym się wybrać w teren -może nie po klamki ale jednak. Praca na etacie więc utrzymanie samochodu to ważna sprawa bo kupić to nie problem ale utrzymanie spalanie awaryjność No i Pinin-a można kupić młodszego
    Pozdro
    jawa77
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Miejscowość: śląsk

    07 Lis 2010, 18:56

    jeśli szukasz oszczędności kup audi quattro, dojedziesz wszędzie za niewielką kase,
    a do zabawy kup 2 auto, takie półśrodki zwykle i tak kończą się na 2 samochodach, bo jak pojedziesz w pon do pracy jeśli w niedziele wieczorem "zupełnie przez przypadek" uto piłeś tapicerke w aucie i urwałeś połowę osłon :mrgreen:

    w80% przypadków zabawa z offroadem kończy się na 2 autach bo ani fajnie nie pojeździsz po drodze ani w terenie nie poszalejesz, bo po weekendzie auto do pracy potrzebne
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6649
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)