Mocne i wydajne silniki - Audi TT Roadster i TTS Roadster

07 Lis 2014, 00:47

Na początek, nowe Audi TT Roadster dostępne będzie z dwoma czterocylindrowymi, turbodoładowanymi silnikami do wyboru: jednym TDI i jednym TFSI. Mocniejsza jednostka TFSI podkreśli z kolei efektywność nowego TTS Roadster. Mające moc odpowiednio 135 kW (184 KM), 169 kW (230 KM) i 228 kW (310 KM), jednostki te są znacznie szybsze niż poprzednie silniki, a zużywają mniej paliwa.

Mocne i wydajne silniki - Audi TT Roadster i TTS Roadster

Dzięki modułowej, poprzecznej budowie płyty podłogowej, wszystkie silniki mają taką samą pozycję montażową, pociągającą za sobą szereg korzyści pod względem ułożenia poszczególnych elementów. System Start-Stop to element wyposażenia seryjnego. W połączeniu z opcjonalnym systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select (element wyposażenia seryjnego w Audi TTS Roadster), regulowane brzmienie silnika jest jeszcze głębsze.

Moc 135 kW (184 KM) i moment obrotowy 380 Nm: już silnik 2.0 TDI ultra jest naprawdę sportową jednostką. Ten dwulitrowy motor wysokoprężny, podobnie jak wszystkie jednostki napędowe w rodzinie TT, spełnia normę Euro 6. Zużywa średnio 4,3 litra benzyny na 100 km i emituje 114 g CO2 na kilometr – to nowy rekord w tym segmencie samochodów.

Silnik 2.0 TFSI w Audi TT Roadster ma moc 169 kW (230 KM) i moment obrotowy 370 Nm, a w Audi TTS Roadster aż 228 kW (310 KM) i 380 Nm. Ten topowy model charakteryzuje się świetnymi osiągami. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,9 sekundy, a jego prędkość maksymalna, ograniczona elektronicznie, wynosi 250 km/h. Ruchome klapy w układzie wydechowym podkreślają sportowy dźwięk pracy silnika.

POLECAMY Nowa rozwiązanie: stały napęd na cztery koła quattro

Standardowo, moc napędu kierowana jest z silnika 2.0 TFSI do manualnej, sześciobiegowej skrzyni biegów, a opcjonalnie – do sześciostopniowej automatycznej skrzyni S tronic. Ta dwusprzęgłowa przekładnia umożliwia zmianę biegów bez odczuwalnych opóźnień. Biegi można zmieniać również za pomocą montowanych opcjonalnie manetek przy kierownicy. Jeśli kierowca zdejmie nogę z pedału gazu, a system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select pracuje w trybie "efficiency", przekładnia S tronic przełącza się na wolny bieg.

źródło: Audi
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3283
Zdjęcia: 12003
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Uwaga, roboty drogowe!
    Jazda w strefie robót drogowych wiąże się z wieloma zagrożeniami, m.in. z powodu zmienionej organizacji ruchu czy ubytków w nawierzchni. Odpowiednia prędkość i zachowanie dystansu – o czym jeszcze powinni ...
    Jak naładować akumulator?
    Ładowanie akumulatora to pozornie łatwe zadanie, jednak może nastręczyć pewnych trudności. Jak poradzić sobie z tym wyzwaniem? Przede wszystkim należy pamiętać, że akumulator może być ładowany jedynie prądem stałym. Dlatego ...

  •  
    • Warto przeczytać