Montaż kompletnych samochodów Peugeot w Kazachstanie

Montaż kompletnych samochodów Peugeot w Kazachstanie

10 Gru 2014, 16:29

Podczas francusko-kazachskiego forum gospodarczego w Astanie koncerny PSA Peugeot Citroën i AllurGroup podpisały 5 grudnia porozumienie dotyczące montażu samochodów w Kazachstanie.

Image

Montaż samochodów będzie odbywał się w mieszczącym się w Kustanaju zakładzie SaryarkaAutoProm, należącym do grupy AllurGroup. Pierwszy samochód zjedzie z taśm montażowych we wrześniu 2016. Będzie to Peugeot 301, najlepiej sprzedający się obecnie na rynku kazachskim model marki. W 2017 roku produkcja wyniesie średnio 12 tys. samochodów rocznie z możliwością jej zwiększenia do 17 tys. sztuk. Będzie przede wszystkim przeznaczona na rynek kazachski.

Aby zapewnić wsparcie handlowe, Peugeot planuje rozbudowę sieci dealerów w celu sprostania większym mocom produkcyjnym. PSA Peugeot Citroën i grupa AllurGroup rozpoczęły swoją współpracę w zakresie produkcji i dystrybucji samochodów Peugeot w Kazachstanie w 2013 roku. Od września 2013 r. cztery modele Peugeot - Peugeot 301, 3008, 508 i Peugeot Partner - były montowane w systemie SKD (Semi Knock Down) w Kustanaju, w zakładzie AgromashHolding, spółki zależnej grupy AllurGroup. Samochody te, podobnie jak produkowany w Rosji Peugeot 408, są dystrybuowane przez sieć dealerów AllurGroup usytuowanych w największych miastach Kazachstanu: Astanie, Ałma-Acie, Karagandzie i Kustanaju.

Rynek samochodowy w tym kraju odnotował w ostatnich latach duży wzrost: z 45 tys. samochodów w 2011 r. do ponad trzykrotnie wyższego poziomu w 2013 r. (166 tys.). Zgodnie z szacowanym lokalnym popytem do 2015 roku powinien wynieść 200 tys. samochodów.

Image

Z okazji podpisania porozumienia Christophe Bergerand, Dyrektor Operacyjny na Rosję, Ukrainę i państwa WNP oświadczył: "Montaż kompletnych samochodów Peugeot w Kazachstanie pozwoli PSA Peugeot Citroën na pełne wykorzystanie potencjału rozwoju na tym rynku i zdobycie liczącej się pozycji. Już teraz możemy potwierdzić, że samochody Peugeot odniosły w Kazachstanie sukces. Projekt dotyczący miejscowych zakładów produkcyjnych przyczyni się w dłuższej perspektywie do poprawy rentowności Grupy w Kazachstanie i całym regionie WNP".

źródło: PSA
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2298
Zdjęcia: 8333
Rejestracja: 18 Cze 2012, 12:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy obwodnice miast powinny być płatne? Czy obwodnice miast powinny być płatne?
    Czy płacenie za obwodnicę stawia pod znakiem zapytania sens jej istnienia? Przecież obwodnica ma za zadanie odciążenia centrum miasta. W przypadku jak będzie płatna to czy kierowcy nie wybiorą jednak przejazdu przez centrum.
    Sportowe limuzyny - sportowe osiągi i luksusowe wyposażenie Sportowe limuzyny - sportowe osiągi i luksusowe wyposażenie
    Sportowe limuzyny to segment, którego nie trzeba reklamować. Będąc częścią firmowej floty – najczęściej limuzyną prezesa - stanowią idealny kompromis pomiędzy sportowymi osiągami, a luksusowym wyposażeniem i ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Infiniti Q50
      Autosacrum 2009
      Subaru Impreza STI
      GTP Light