Montaż nowej wysuwanej anteny do radia

Montaż nowej wysuwanej anteny do radia

10 Kwi 2017, 18:56

Witam.

Zakupiona Astra F nie posiada anteny do radia.Na to wychodzi że stara jest wymontowana i w ogóle jej nie ma.Wyposażyłem się w nową i tu jest problem ponieważ nie wiem jak ją podłączyć...Ktoś może już się tym zajmował.Jak ją podłączyć??
Mechanik
Nowicjusz
 
Posty: 24
Auto: Nie mam

Re: Montaż nowej wysuwanej anteny do radia

10 Kwi 2017, 21:33

Jaka to jest antena? Uniwersalna, oryginalna od Astry F?
Każdą antenę po zamontowaniu na np. dachu podpinasz kabelkiem do radyjka i po sprawie, nie wymagają one dodatkowego zasilania itd.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6822
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Montaż nowej wysuwanej anteny do radia

16 Kwi 2017, 11:20

Nie wiem jak podłączyć kolorowe przewody...
Mechanik
Nowicjusz
 
Posty: 24
Auto: Nie mam

Re: Montaż nowej wysuwanej anteny do radia

16 Kwi 2017, 11:27

To oryginalna antena od astry? Jak tak to powinno wszystko być na pasujących do siebie kostkach
Zachęcam do wzięcia udziały w ankiecie na wybór koloru na E36 Cabrio
kolor-na-bmw-e36-cabrio-vt117044.htm
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 9494
Zdjęcia: 45
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type, e36 Cabrio, ML
Silnik: 2.0 D, 2.0, 2.7

Re: Montaż nowej anteny radia

16 Kwi 2017, 11:51

To jest coś takiego...
[link wygasł]
Mechanik
Nowicjusz
 
Posty: 24
Auto: Nie mam

Re: Montaż nowej anteny radia

17 Kwi 2017, 13:38

Masz trzy przewody w tej antenie czarny, czerwony i zielony. Osobno jest kabel antenowy którego już nie trzeba tłumaczyć gdzie go podłączyć :)

Wracając do przewodów mamy tak:
- czerwony (+) plus stały
- czarny (-) masa
- zielony (+) to sterowanie anteny

Przewód zielony podłączasz do radia pod kabelek z napisem (antena) lub inny na którym pojawia się zasilanie po włączeniu radia. Może to być sterowanie wzmacniaczem bo takie też są.

Czerwony tu warto dać stały plus ponieważ jak radio automatycznie włącza się po włączeniu zapłonu to wtedy wysunie się antena, a jak wyłączysz zapłon i radio tym samym się wyłączy to antena się schowa. Przy podaniu (+) po stacyjce antena ci się nie schowa bo nie będzie miała napięcia które to umożliwi i w tym przypadku musiałbyś wyłączyć najpierw radio poczekać aż schowa się antena i dopiero wyłączyć zapłon dlatego stały plus w tym przypadku jest lepszym rozwiązaniem.

Zasada działania anteny elektrycznej jest taka że jeśli radio jest włączone to na antenę jest podawane napięcie więc antena jest wysuwana do góry i tak zostaje dopóki napięcie nie zostanie wyłączone i nie zniknie na tym zielonym kabelku. Wtedy antena się chowa.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6822
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mini chłodziarka samochodowa – 1982 rok Mini chłodziarka samochodowa – 1982 rok
    Każdy, kto miał okazję jeździć Toyotą Land Cruiser J200, zauważył, że w schowku ukrytym w podłokietniku między przednimi siedzeniami znajduje się chłodziarka na napoje. Urządzenie to doskonale spełnia swoją funkcję w trasie, ...
    Renault EZ-ULTIMO to samochód autonomiczny Renault EZ-ULTIMO to samochód autonomiczny
    Warszawa posłużyła jako sceneria do dla filmu promocyjnego oraz realizacji sesji zdjęciowej najnowszego samochodu autonomicznego Renault EZ-ULTIMO, oficjalnie pokazanego po raz pierwszy na Salonie Samochodowym w Paryżu. W ...

  •