Motocykliści pomiędzy sznurami samochodów stojącymi w korku?

Re: Motocykliści pomiędzy sznurami samochodów stojącymi w ko

19 Kwi 2009, 20:28

MajkPZM napisał(a):Chłopaki, a czy jadąc niemieckim Autobahnem gdzie nie ma ograniczenia prędkosci też powiecie, że motocyklista jechał za szybko i go nie widzieliscie?


Po pierwsze tu nie chodzi o niemiecki "autoban", ale o nasze drogi. Po drugie, przynajmniej jeśli chodzi o mnie, tak. Co z tego, że nie ma ograniczenia? Tak samo go nie zobaczę w Brazylii, Polsce, Francji czy Rosji. Lusterko samochodowe też ma ograniczony zasięg/rozmiar i nagle pojawiający się niewielkich rozmiarów pojazd jest po prostu słabo widoczny. To że możesz lecieć ile fabryka dała nie znaczy że musisz to robić. Trochę rozsądku.

MajkPZM napisał(a):Jechałem 80km/h a on na motocyklu około 200km/h, w lusterku widziałem go już jak był jakies 600-700m w tyle, przy około 100m to slepy by go nawet dostrzegł...


Bardzo wiarygodny test. Zwłaszcza jak się spodziewałeś, że ktoś zaraz nadjedzie. Jedź sobie 80 km/h, a drugi motor nadjedzie z tyłu przy prędkości 200 km/h może za 10 minut, a może za pół godziny. Ciekawe jak wtedy wypadnie test...

MajkPZM napisał(a):Więc bardzo was prosze nie wmawiajcie, że jesli motocykl jedzie znacznie szybciej ( w tym wypadku było to ponad 120km/h róznicy ) to go nie widac bo widac go bardzo dobrze, jesli tylko ma włączone swiatła.i itp.


Nie widać. Tym bardziej jak jedzie slalomem, między samochodami przy dużej prędkości.

MajkPZM napisał(a):A stawianie na jedno koło motocyklu między samochodami faktycznie nie jest zbyt przemyslane i jest objawem lekkomyslnosci. Ja czasem postawie motocykl na koło a raczej lekko podniose przod może z 4-5metrów, bo nie widze przyjemnosci w jezdzie na jednym kole. Robie to tylko gdy na ulicy jest pusto, chodnikiem nie idą piesi itp.


To po co w ogóle stawiasz, skoro nie widzisz w tym przyjemności? Ja jadąc samochodem nie widzę przyjemności we wchodzeniu w zakręty na "ręczym", więc tego po prostu nie robię. Może powinienem? Chociaż co dwudziesty zakręt, jak jest pusto, ludzi nie ma.

Ja wiem, że motocykliści to także użytkownicy dróg i nie kwestionuję tego. Motocyklista jedzie wtedy kiedy ja stoję w korku? Proszę bardzo, wybrał taki pojazd to jedzie, ja mam samochód to stoję. Proste. Ale tu chodzi głównie o jedno - WOLNIEJ! No i jeszcze bez jazdy slalomem (chodzi o taki prawdziwy slalom, nie jazdę między samochodami jak do świateł itp. :)
Smerda_Jajeczny
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 164
Rejestracja: 18 Lip 2008, 10:42
Miejscowość: \/\//\\/\//\

Re: Motocykliści pomiędzy sznurami samochodów stojącymi w ko

20 Kwi 2009, 16:19

MajkPZM napisał(a):Chłopaki, a czy jadąc niemieckim Autobahnem gdzie nie ma ograniczenia prędkosci też powiecie, że motocyklista jechał za szybko i go nie widzieliscie?

Czy wiesz, że na niemieckich autostradach gdzie nie ma ograniczeń prędkości, ale są prędkości zalecane. Jedziesz z wyższą na własną odpowiedzialność.


Wczoraj ze znajomym zrobilismy test. Jako, że do A4 mamy 5km postanowislismy to sprawdzic jak to faktycznie jest.

Jechałem 80km/h a on na motocyklu około 200km/h, w lusterku widziałem go już jak był jakies 600-700m w tyle, przy około 100m to slepy by go nawet dostrzegł...

Jakbym się wpatrywał we wsteczne lusterko to i możesz jechać i 1000 km/h i też Cię zobaczę. Chodzi o to, że motocyklista może gdzieś blisko jest, ale zasłania go inne auto, które on na pewno wyprzedzi. Zatem patrzysz w lusterko nie ma motocykla, w tym czasie motocyklista wyjechał zza samochodu jadącego za Tobą, Ty wykonujesz manewr skrętu w lewo i dochodzi do kolizji.

Więc bardzo was prosze nie wmawiajcie, że jesli motocykl jedzie znacznie szybciej ( w tym wypadku było to ponad 120km/h róznicy ) to go nie widac bo widac go bardzo dobrze, jesli tylko ma włączone swiatła.

Nikt nie jedzie patrząc ciągle w lusterka, bo powinniśmy patrzeć głównie przed siebie. Ty się spodziewałeś, a większość nie.

Ja na motocyklu ( w dzien ) zawsze jezdze na długich swiatłach zeby byc lepiej widocznym, i raczej nikogo to nie razi w dzien.

Czyli łamiesz kolejny przepis... .


A stawianie na jedno koło motocyklu między samochodami faktycznie nie jest zbyt przemyslane i jest objawem lekkomyslnosci. Ja czasem postawie motocykl na koło a raczej lekko podniose przod może z 4-5metrów, bo nie widze przyjemnosci w jezdzie na jednym kole. Robie to tylko gdy na ulicy jest pusto, chodnikiem nie idą piesi itp.

Lepiej by było jakbyś nie robił wcale.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725
Rejestracja: 15 Sty 2008, 19:53

08 Maj 2009, 09:12

Myślę że sporo jest lekkomyślnych motocyklistów... Np. jechałem gierkówką 120 km/h (niektórzy jadą o wiele szybciej, ale ja wolę nie ryzykować na tych koleinach...), lewym pasem, tak że 1,5 m ode mnie była banda między jezdniami, słyszę trąbienie i wpycha mi się między mnie a bande jakiś koleś na tyrystyku... Wystarczyłaby większa koleina czy coś na drodze, mały ruch i...
wolfenstein
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 134
Rejestracja: 04 Maj 2009, 22:18
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy od: 01 01 2001

08 Maj 2009, 10:08

wolfenstein napisał(a):lewym pasem

O czymś takim jak obowiązek jazdy jak najbliżej prawej krawędzi jezdni oczywiście nie słyszałeś?
menajev
Początkujący
 
Posty: 115
Rejestracja: 15 Paź 2008, 21:11
Prawo jazdy od: 01 01 2001

08 Maj 2009, 14:38

menajev napisał(a):
wolfenstein napisał(a):lewym pasem

O czymś takim jak obowiązek jazdy jak najbliżej prawej krawędzi jezdni oczywiście nie słyszałeś?

Oczywiście, że słyszałem, ale bywa tak że prawym wloką się akurat tiry; gdyby był wolny to ten motocyklista by nim pewnie pojechał :grin:
wolfenstein
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 134
Rejestracja: 04 Maj 2009, 22:18
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy od: 01 01 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Więcej o 160 kilometrów dróg w systemie viaTOLL Więcej o 160 kilometrów dróg w systemie viaTOLL
    Przybywa nam dróg w ogólnopolskiej sieci dróg płatnych viaTOLL. Aktualnie viaTOLL powiększy się o kolejne 160 kilometrów. Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów od 30 marca br. do mapy ...
    Ile można zapakować do samochodu? Ile można zapakować do samochodu?
    Każdy samochód opisany jest dziesiątkami parametrów. Dotyczą pojemności silnika, ilości miejsc siedzących czy masy własnej. Wśród parametrów jest jeszcze jeden, często przez użytkowników ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      passat b5 german style
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Monster Truck Rock Star, 11