Możliwy spadek mocy przez tłumik?

12 Mar 2019, 11:06

Witam, czy jest możliwy spadek mocy przez zamontowanie sportowej końcówki tłumika końcowego? Montaż odbywa się u mechanika i się zastanawiam czy jest taka możliwość, czytając opinie na internecie wyczytałem, ze tak.
Heli
Nowicjusz
 
Posty: 13

12 Mar 2019, 11:25

[link do Allegro wygasł]

Konkretnie chodzi mi o ten tłumik, jak wiadomo jest on uniwersalny.
Heli
Nowicjusz
 
Posty: 13

12 Mar 2019, 12:34

Może być spadek mocy gdy robi sie przelot ale wymiana końcowego go nie zdławi takze nie masz czym sie przejmować
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 10997
Zdjęcia: 50
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km

12 Mar 2019, 14:55

Ok, dziękuję za odpowiedź. Czy będzie jakakolwiek różnica między tamtym a tym? [link do Allegro wygasł]

Od razu mówię, że pewnie zainwestuję w jakiś silencer, nie chcę żeby słyszało mnie pół wsi, tylko delikatny basowy pomruk, aktualnie posiadam końcówkę z dyfuzorem, ale ona zbyt słabo modyfikuje dźwięk, dlatego chcę wymienić ten tłumik końcowy.
Heli
Nowicjusz
 
Posty: 13

12 Mar 2019, 16:22

Samochód to Renault Clio II 1.4 98KM 16V.
Heli
Nowicjusz
 
Posty: 13

12 Mar 2019, 23:26

czy będzie różnica? tego nie wie nikt bo nie wielu montuje takie cuda a tym bardziej do clio... :/
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 10997
Zdjęcia: 50
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kalkulator LPG
    Kkalkulator pozwala obliczyć szacunkową różnicę w kosztach eksploatacji samochodu w zależności od zasilania silnika benzyną, a gazem (LPG). Na podstawie danych wprowadzonych do formularza obliczymy przyblizony czas ...
    Największy problem elektromobilności? Transport i magazynowanie wodoru
    Przyszłością motoryzacji są samochody z napędem elektrycznym - to już powszechnie znany fakt. Pytaniem bez jednoznacznej odpowiedzi był do tej pory sposób zasilania silników elektrycznych. Co prawda powstają ...

  • 12 Mar 2019, 23:33

    Wiesz ja tam w żadnym stopniu nie chcę robić jakiegoś wieś tuningu, żeby było mnie słychać jak jadę z kilometra, chcę raczej spokojny basik i pomruk, nie chcę wywalać kata i środkowego, jedynie ten końcowy zmodyfikować i to będzie na tyle, wrx sti z tego robić nie chcę, gdzieś mi został polecony tłumik od poloneza, nie wiem co o nim myśleć :o
    Heli
    Nowicjusz
     
    Posty: 13

    04 Kwi 2019, 15:03

    Przy tylnym tłumiku możesz kombinować ale pamiętaj żeby nie był zbyt głośny bo policjanci mają teraz urządzenia do pomiaru głośności i przy pierwszej lepszej kontroli mogą to zrobić. Jak się nie zmieścisz w dB to stracisz dowód ;/
    Lekki bas i pomruk jest ok, ale na dłuższą metę może przeszkadzać podczas jednostajnej jazdy. Zapytaj sprzedawcę czy tłumik spełnia normy dopuszczalnej głośności.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5195
    Zdjęcia: 68
    Auto: Mam, często zmieniam!

    04 Kwi 2019, 15:25

    Zamontowałem tłumik końcowy z fiata 125p i ładnie sobie mruczy, tak że głowa nie boli, więć problemów nie powinno być, a i osiągi nie spadły :)
    Heli
    Nowicjusz
     
    Posty: 13
     
    • Warto przeczytać